וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת על דברי הרב יוסף בגנות המרוקאים: "אמירה מבישה ואומללה"

23.11.2015 / 19:45

חבר הכנסת לשעבר הרב חיים אמסלם, בן העדה המרוקאית, תקף את הרב הראשי הספרדי שנשמע בהקלטה אומר: "המרוקאים רודפי כבוד". "אני אפילו לא דורש ממנו להתנצל, אני כל כך בז לדבריו שהוא לא שווה את זה", הצהיר אמסלם בריאיון לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: מאיה בן ניסן

"אני בז לו, זו אמירה אומללה ומבישה", כך הגדיר היום (שני) ח"כ לשעבר, הרב חיים אמסלם, את דבריו של הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף לפיהם "מרוקאים הם רודפי כבוד". אמסלם, שנולד באלג'יריה אך הוריו היגרו ממרוקו, כיהן בעבר כחבר כנסת מטעם ש"ס והודח ממנה לאחר שהשמיע בפומבי עמדות המנוגדות לעמדת המפלגה ורבניה. "במקום להרבות אהבת ישראל ואהבת חינם, הרב הראשי נכנס לפינות שרק מלבות מחלוקת", אמר היום אמסלם.

אמסלם סירב לדרוש התנצלות מהרב יוסף, אך אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS: "מוטב שהרב יעסוק בתפקידיו ולא ירבה מחלוקת. אני אפילו לא דורש ממנו להתנצל, אני כל כך בז לדבריו שהוא לא שווה את ההתייחסות הזו". לדבריו, "זו מגמה שהתעצמה בשנים האחרונות לבטל את הכול ולהכפיף את זה בפני יישות הלכתית אחת. הרב יצחק יוסף הוא לא האיש הנכון להגיד את האמירות האלו".

דבריו של הרב יוסף בגנות בני העדה המרוקאית שנחשפו לראשונה בהקלטה שהגיעה לידי וואלה! NEWS עוררו סערה, אך לא מדובר בפעם הראשונה שהם נשמעים מפי בני משפחת יוסף. גם אביו, מנהיגה הרוחני המנוח של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, התבטא לא פעם נגד העדה המרוקאית: "משפחת יוסף לא ידועה בצניעותה, זה ההמשך בהשתלטות של המשפחה על המרוקאים, העדות האחרות והרצון הוא להשליט את הפסיקות ההלכתיות על כולם". חשוב לציין כי אריה דרעי, מי שעומד כיום בראשה של מפלגת ש"ס נולד במרוקו.

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד: המחבלות מהפיגוע ליד שוק מחנה יהודה מחפשות אחר קורבן
"בן עוולה לקח אותך": מאות בהלווית הצעירה שנרצחה בפיגוע בגוש עציון

אריה דרעי עם יצחק יוסף במימונה. יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
הרב יצחק יוסף לצד אריה דרעי במימונה מרוקאית/מערכת וואלה! NEWS, יעקב כהן

הח"כ לשעבר התייחס גם למכתב שחתמו לאחרונה רבנים יוצאי עדת מרוקו בעד הרב יוסף: "אני רואה מהבוקר את התסיסה אצל הרבנים המרוקאים שחתמו על מכתב תמיכה. אני מצפה מהם להתנער מהאמירות האלה. לכל עדה יש את מנהיגיה, כבודו של הרב במקומו מונח, אבל לא צריך להנהיג דיקטטורה".

מלשכת הרב יוסף מסרו בתגובה להקלטה שנחשפה: "כבוד הראשון לציון מוקיר ומכבד את בני העדה המרוקאית ואת מורשתם התורנית וההלכתית ואף נתן לכך ביטוי רב בספריו ובדרשותיו. הדברים המתוארים בפנייתכם לא נאמרו על ידי כבוד הראשון לציון ובוודאי לא בהקשר המתואר בפנייתכם. מדובר ככל הנראה בהקלטה מזויפת שכבר מופצת ברשתות החברתיות זה כמה ימים ומטרתה הכפשת שמו של כבוד הראשון לציון". בתגובה, גם ציינו בלשכת הרב כי מבדיקה שביצעו עלה כי ההקלטה נערכה ככל הנראה באופן מגמתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully