וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת הטרור במאלי: מצוד אחרי חשודים בפיגוע וסייענים

שלושה ארגונים שונים קיבלו אחריות על המתקפה בבית המלון "רדיסון בלו" בבירה, אך הנשיא קייטה טען: "המידע המודיעיני מצביע על 'חזית השחרור של מסינה'", ארגון איסלאמיסטי שביצע מתקפות נגד חיילי צבא מאלי. הופצו תמונות החשודים בסיוע

צילום: רויטרס, עריכה: מרום שפיצר

עם תחילתם של שלושת ימי האבל שהוכרזו במאלי, סנגל, מאוריטניה וגינאה, בעקבות מתקפת הטרור בבית המלון "רדיסון בלו" שבבירת מאלי במאקו ביום שישי האחרון, הפיצו היום (שני) הרשויות במדינה את תמונותיהם של גבר ושל אישה, שלפי החשד סייעו למחבלים. זאת לאחר שמוקדם יותר היום, נמסרה מהרשויות ההערכה כי למחבלים, ששניים מהם חוסלו בעת הפשיטה הצבאית על בית המלון שבו החזיקו בעשרות בני ערובה, היו סייענים בעיר.

נשיא מאלי איברהים בובקאר קייטה טען היום כי הארגון האיסלאמיסטי "חזית השחרור של מסינה" אחראי למתקפה, שהביאה למותם של 21 בני אדם. בימים האחרונים נטען כי הארגון "אל-מוראביטון", המזוהה על אל-קאעדה, אחראי למתקפה. "בתחילה, נטען כי הייתה זו פעולה של אל-מוראביטון, אך הלילה, כל המידע המודיעיני מצביע על כך שחזית השחרור של מסינה עומדים מאחורי המתקפה", אמר בריאיון לרשת אל-ג'זירה.

עוד בוואלה! NEWS:
"מי מוסרי יותר?": תחרות הדמים בין דאעש לאל-קאעדה
"המומים וכואבים": איש חינוך מצור הדסה נרצח בפיגוע במאלי
חשד בצרפת: המחבל "הבלתי נתפס" של אל-קאעדה תכנן את הפיגוע במאלי

כוחות ביטחון בבית המלון שהותקף בבירת מאלי במקו  20 בנובמבר 2015. AP
זירת המתקפה בבית המלון, ביום שישי/AP

לא פחות משלושה ארגונים שונים לקחו אחריות על המתקפה. הבוקר אף פרסם אל-מוראביטון את זהותם של שני המחבלים לכאורה: עבד אל-חכים אל-אנסארי ומועאז אל-אנסארי. על פי הצהרת הארגון, הם ביצעו את המתקפה לבדם, אולם לדברי עדי ראייה המתקפה בוצעה על ידי יותר משני חמושים.

"הם פועלים כאילו מסינה היא מדינה או שטח שיש לשחרר", הוסיף קייטה. במהלך השנה האחרונה, ביצע הארגון כמה מתקפות נגד חיילים של צבא מאלי. זאת, במסגרת פעילותם של כמה ארגוני מורדים בצפון המדינה. בעקבות המתקפה, הוכרז מצב חירום במדינה, שנותר לפי שעה בתוקף.

בהודעה שפרסמה אתמול "חזית השחרור של מסינה", נטען כי המתקפה בוצעה על ידי חמישה חמושים, כולל "שלושה שיצאו משם בריאים ושלמים". גורם ביטחוני במאלי מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הרשויות פועלות לאיתור שלושה חשודים נוספים, וגורם אחר המעורה בפרטי החקירה הוסיף כי ההערכה היא כי "שלושה או ארבעה סייענים" פעלו לצד החמושים, שלטענתו לא הגיעו ממאלי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
כוחות ביטחון בבית המלון שהותקף בבירת מאלי במקו  20 בנובמבר 2015. AP
זירת הפיגוע בבית המלון, ביום שישי/AP
כוחות ביטחון בבית המלון שהותקף בבירת מאלי במקו  20 בנובמבר 2015. AP
כוחות ביטחון בבית המלון שהותקף בבירת מאלי במקו 20 בנובמבר 2015/AP
כוחות ביטחון בבית המלון שהותקף בבירת מאלי במקו  20 בנובמבר 2015. AP
כוחות ביטחון בבית המלון שהותקף בבירת מאלי במקו 20 בנובמבר 2015/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully