וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין תקרת זכוכית": עפרה קלינגר נכנסה לתפקידה כנציבת שב"ס

23.11.2015 / 14:10

בטקס במשרד ראש הממשלה הועלתה קלינגר לדרגת רב-גונדר ותהיה לאישה השנייה בתפקיד, והראשונה שצמחה מתוך שורות הארגון. ארדן: "המינוי – מסר ליתר הקצינים". נתניהו: "קלינגר נבחרה כי היא הטובה ביותר, לא כי היא אישה"

צילום: רוני כנפו, עריכה: מתן חדד

עפרה קלינגר נכנסה היום (שני) לתפקידה כנציבת בתי הסוהר באופן רשמי. בטקס במשרד ראש הממשלה הוענקה לה דרגת רב-גונדר ונערכה פרידה מהנציב היוצא אהרון פרנקו. באירוע נכחו, בין היתר, ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, שר הביטחון משה יעלון, פרקליט המדינה שי ניצן, ממלא מקום המפכ"ל ניצב בנצי סאו.

השר ארדן בירך את קלינגר על מינויה לתפקיד והסביר על האתגר הגדול העומד בפניה. "מבחננו הגדול יהיה עם אותם ארבעה מכל עשרה אסירים שחוזרים לכלא לאחר שחרורם. אם נשכיל להפוך את המאסר למשקם, לכזה הנותן בידיהם את הכלים להשתלב בחזרה בחברה, כי אז יכולנו לאתגר", אמר.

ארדן התייחס לעובדה כי קלינגר היא האישה השנייה בסך הכול לשאת בתפקיד זה, והראשונה שצמחה מתוך שורות הארגון. "הכוח המנהיגותי הטמון בנשים אינו נופל מהכוח הטמון בגברים. מסיבה זו אני רואה ערך מרכזי בשילובן של נשים ראויות בשורות הפיקוד והניהול הבכיר, ובתפקידי הליבה הרגישים. רב-גונדר קלינגר, מינוייך לראשות הארגון הוא מסר לשאר הקצינים בארגון: אין תקרת זכוכית. מי שיצטיין לאורך שירותו ויגלה את התכונות והכישורים הנדרשים, יעפיל לבסוף לפסגה", הוסיף.

לקריאה נוספת:
נציבת שב"ס הראשונה תומכת במינוי קלינגר: "קצינה מצוינת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס מינוי עפרה קלינגר לנציבת שירות בתי הסוהר, נובמבר 2015. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"אין תקרת זכוכית". נתניהו וארגן מעניקים דרגות לקלינגר, הבוקר/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

נתניהו הוסיף: "אני לא חושב שאת, עופרה, נתמנית בזכות היותך אישה, כשם שאחרים לא מתמנים בזכות היותם גברים. את התמנית כי את המועמדת הטובה ביותר ואני רוצה לברך אותך על כך. הרבה, הרבה ברכה. עפרה, את משרתת בשב"ס 26 שנים, במהלך התקופה הזאת את מילאת מגוון של תפקידים והוכחת את יכולותיך בצורה מרשימה".

ארדן שיבח גם את הנציב היוצא, רב גונדר אהרון פרנקו. "מי שהביא את שב"ס אל מדרגתו המקצועית הגבוהה, הוא פרנקו, והוא ראוי לכל שבח על מנהיגותו".

הנציבה הנכנסת אמרה בטקס: "אנחנו מתמקדים באסיר ואנחנו משרתים בארגון שכל מהותו הוא העיסוק באסיר. כל פעילותנו קשורות בו ומכוונות כלפיו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
רב-גונדר עופרה קלינגר, נציבת שירות בתי הסוהר, 23 בנובמבר 2015. ראובן קסטרו
רב-גונדר עופרה קלינגר, נציבת שירות בתי הסוהר, 23 בנובמבר 2015/ראובן קסטרו

הנציב היוצא פרנקו הוסיף: "ב-99% מהזמן אנחנו עושים את הדברים בצורה הטובה ביותר, אנחנו שומרים על חיי האסירים ומפניהם. שומרים על הציבור. אנחנו הכי טובים בלנעול בפניהם את הדלתות הברזל מחד אך לפתוח להם אחרות לאפשריות שעד כה היו זרות או חסומות".

המינוי התעכב

ההכרזה על מינויה הגיעה בחודש שעבר, אחרי עיכוב של שנה בבחירת מועמד לתפקיד. ואולם, יומיים בלבד לאחר מכן יצאה קליגר יחד עם בעלה לאוסטרליה כדי להשתתף בכינוס בינלאומי ולחופשה פרטית. בשל היעדרותה, התעכבה ועדת טירקל בבדיקת מועמדותה, וכך גם האישור הרשמי.

גורמים בשב"ס ובמשטרה מתחו ביקורת על העיכוב. "קרוב לשנה הארגון מתנהל עם מפקד שכבר היה אמור לסיים את תפקידו, והחלטות ארוכות טווח לא מתקבלות בשל כך. המצב של הארגון נמצא בשפל, אבל מי שאמורה לקבל את הפיקוד והאחריות יצאה לטייל באוסטרליה", אמר גורם בכיר לשעבר בשב"ס.

רב-גונדר עופרה קלינגר, נציבת שירות בתי הסוהר, 23 בנובמבר 2015. ראובן קסטרו
רב-גונדר עופרה קלינגר, נציבת שירות בתי הסוהר, 23 בנובמבר 2015/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully