וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמי צנחנים הקימו מטווח "עצמאי", אך לא יישאו רישום פלילי

23.11.2015 / 9:30

הלוחמים החליטו על דעת עצמם, במהלך טיול סוף שבוע במרכז הארץ, לירות בבקבוקים באמצעות הנשק של אחד מהם. בית הדין הצבאי הרשיע אותם בעבירה מרוככת. הסנגוריה הצבאית: "החלטה נכונה שתאפשר להם להשתלב בחברה בלי רישום"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שני לוחמים בפלוגת "עורב" מגדוד הסיור של חטיבת הצנחנים יצאו לטייל במרכז הארץ באחת מחופשות סוף השבוע בינואר 2013 - כשאחד מהם נושא עמו את נשקו האישי. הם הגיעו למטווח שמשמש יישוב סמוך, אשר תחום בסוללות עפר וסופו בתהום. השניים, עם "ותק" של כמעט שלוש שנים כלוחמים - הציבו בקבוקי זכוכית במטווח, וניסו לפגוע בהם באמצעות ירי של חמישה כדורים. חיילי מילואים שהיו לא רחוק משם שמעו את היריות ודיווחו על המקרה. הם תוחקרו על ידי מפקדם האישי, והודו במעשה האסור בפני חוקרי המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח).

כתב האישום הוגש חודשיים לאחר שחרורם, והשבוע - כמעט שלוש שנים מאז האירוע, החליט בית הדין, להמיר את נגד אחד המעורבים את העבירה לכזו שאינה נושאת רישום פלילי. ההחלטה התקבלה, כך לפי בית המשפט, נוכח הפגיעה בזכויות הנאשמים, הימשכות ההליך המשפטי והנסיבות יוצאות הדופן של ביצוע העבירה. בעניינו של החייל השני טרם התקבלה החלטה.

עו"ד סרן ליאור עייש מהסנגוריה הצבאית אמר כי החלטת בית הדין להמיר את העבירה שבה הורשע הנאשם "נכונה וראויה". לדבריו, "פסק הדין יאפשר לנאשם, שתרם למדינה רבות בשירות החובה ובמספר הזדמנויות בשירות מילואים, להשתלב בחברה מבלי שישא רישום פלילי מכל סוג. אנחנו שמחים על כך שבית הדין בחן מעבר למעשה פיזי והתחשב בשיקולים של צדק".

בדובר צה"ל בחרו שלא להגיב.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS
500 נעצרו, אבל הטרור ממשיך לגאות: בצבא חוששים מפיגועים ממוסדים
20 נרצחים, 20 סיפורים: אלה הם קורבנות גל הטרור
"האירועים מתנפצים עליך ברגע": לילה עם כוחות גבעתי בשכם

  • עוד באותו נושא:
  • גולני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully