וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

500 נעצרו, אבל הטרור ממשיך לגאות: בצבא חוששים מפיגועים ממוסדים

23.11.2015 / 8:35

גלי המעצרים נועדו לא רק לבודד חשודים, אלא לפגוע בתשתיות טרור שעלולות להוציא לפועל גם פיגועי ראווה. כדי להגביר את הלחץ אישר הרמטכ"ל לעצור פלסטינים גם אם מתעורר לגביו חשד קל. "הצד השני מרגיש נרדף ועסוק בהישרדות"

צילום: דובר צה"ל

(גל מעצרים בקלקיליה: 24 פעילי חמאס נעצרו בפשיטה לילית, החודש)

כ-500 פלסטינים נעצרו בגזרת חברון ובגזרת עציון מאז החל גל הטרור הנוכחי. אלא שעל אף הכמות המסיבית של העצורים - כמות הפיגועים לא פוחתת. בשל החשש מהתרחבות התקיפות הלאומניות הורה ביום שישי הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט, להגביר את קצב המעצרים של חשודים בטרור, ובניגוד להנחיותיו הקודמות התיר לבצע מעצר בכל פעם שישנו חשד כלפי אדם כלשהו בגדה.

בנוסף לכך, מפקד החטיבה המרחבית (חטמ"ר) עציון, אלוף משנה רומן גופמן, הודיע כי מהיום לא תותר כניסת פועלים פלסטינים לכלל ההתנחלויות בגוש עציון. זאת, בשל המצב הביטחוני.

המענה של צה"ל לתופעת המפגעים הבודדים היה עד כה באמצעות תגבור הצירים, הפגנת נוכחות במוקדי החיכוך ואף סגירת תחנות רדיו פלסטיניות ששידרו תוכן מסית.

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
20 נרצחים, 20 סיפורים: אלה הם קורבנות גל הטרור
סקר: חצי מהפלסטינים בעד אינתיפאדה, פחות מרבע רוצים שלום
עקב גל הטרור: הרמטכ"ל הורה להעביר את חטיבת כפיר לחברון

גל מעצרים: 24 פעילי חמאס נעצרו בפשיטה לילית בקלקיליה. דובר צה"ל
כוח צה"ל במעצר לילי בקלקיליה/דובר צה"ל

בצל הימשכות המצב הביטחוני הקשה, התעורר בצבא חשש שהטרור הספורדי יהפוך לממוסד ויחלו פיגועי ראווה. פיגועי הירי שבוצעו מאז רצח הזוג הנקין הם סימן שהאיום לכך מרחף באוויר, והוא עשוי להתגבר כתוצאה מהמשך ההסתה או מאירוע קיצוני במיוחד, שיכלול למשל טרור יהודי.

אחת המטרות שלשמן מבצע צה"ל את המעצרים היא היערכות לאפשרות של פיגועי טרור שיבוצעו על ידי תשתיות ממוסדות של ארגוני הטרור הפלסטינים. גורם צבאי הסביר כי תוך כדי המעצרים נעשים חיפושים אחר אמצעי לחימה ותחמושת, ולכך יש תוצאות חיוביות. "גם אם לא מצליחים להניח את היד על מי שעוד מעט הולך לבצע פיגוע, הצד השני מרגיש נרדף ועסוק בהישרדות".

מאז רצח בני הזוג הנקין שאירע בתחילת החודש שעבר נעצרו במעצרים הליליים בלבד 294 פלסטינים בגזרת חברון, ו-165 פלסטינים בגזרת עציון. מרבית העצורים הם אנשי חמאס שהועברו לחקירת שב"כ. נתונים אלה לא כוללים מעצרים במהלך הפרות סדר ומחבלים שנעצרו בזמן אמת, לאחר שביצעו פיגוע או לאחר שניסיונם סוכל. לשם השוואה, במבצע "שובו אחים" בקיץ 2014 נעצרו כ-400 פלסטינים בכל גזרות הגדה המערבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully