וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוותרו על הכסף? הכנסת תדון בהצעה להפוך העלאת שכר הח"כים לבחירה

21.11.2015 / 18:00

ועדת הכנסת תדון בהצעתו של דוד ביטן להפוך את ההעלאה שניתנה לח"כים לאופציונלית, בעקבות התרעומת שעוררה ההחלטה. ביטן: "נוצר אבסורד: ח"כים מנצלים את ההעלאה כדי לשפר תדמיתם ומצד שני - עדיין נהנים מעדכון השכר"

צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

ועדת הכנסת תצביע ביום שני על הצעתו של יו"ר הוועדה, ח"כ דוד ביטן (הליכוד), ולפיה כל חבר כנסת יוכל לבחור אם לוותר על עדכון השכר המגיע לו. זאת, כשבועיים לאחר שחברי הוועדה הצביעו בעד העלאה בסכום שנע בין 700 שקלים ל-1,400 שקלים בחודש. משמעות ההחלטה היא כי המלצת הועדה הציבורית, להקפיא את שכר הח"כים עד תום הדיונים בנושא לא התקבלה, ושכרם יעלה החל בחודש ינואר. ההחלטה עוררה תרעומת גדולה בעיקר בקרב חברי הכנסת באופוזיציה, ואם הצעתו של ח"כ ביטן תעבור – המתנגדים יוכלו לוותר על ההעלאה.

"נוצר מצב אבסורדי, לפיו חברי כנסת שנהנו שנים מעליית שכרם, מנצלים השנה את ההזדמנות ומבקשים מצד אחד לזכות בנקודות לתדמיתם ומצד שני להמשיך וליהנות מעדכון השכר", אמר ביטן. "מעתה והלאה יעמוד כל חבר כנסת מול הציבור שלו וייתן הסברים למעשיו, ולא ינסה לשסות את הציבור בעמיתיו חברי הכנסת בצורה מבישה". ביטן הודיע כי לאחר שהצעת ההחלטה תעבור, הוא יוותר על עדכון שכרו.

ביטן הוסיף כי כאשר הציע להעלות את שכר הח"כים לפני כשבועיים, ניסה ליצור "משבר מכוון" כדי להעלות את הנושא לסדר היום. "בעניין עדכון השכר יצרתי משבר מכוון כדי להעלות את הנושא לסדר היום, ובכך ללחוץ על האוצר וועדת הכספים לפעול כדי לגרום להם להחליט על שיטת הצמדה אחידה לכל נושאי המשרה הבכירים במגזר הציבורי", אמר. "לולא עשיתי זאת אולי הייתי זוכה למחיאות כפיים רגעיות אבל אותה בעיה הייתה חוזרת בשנה הבאה".

לקריאה נוספת:
"המומים וכואבים": איש חינוך מצור הדסה נרצח בפיגוע במאלי
עריפת ראש, טייק 2: הצצה למכונת התעמולה של דאעש
"מאבק הגז ממשיך להתרחב": 20 הפגנות צפויות הערב ברחבי הארץ

חברת הכנסת שלי יחמוביץ  נואמת במליאה בכנסת 11.05.15. נועם מושקוביץ
יחימוביץ'/נועם מושקוביץ

חברת הכנסת שלי יחימוביץ', שהובילה את הקמפיין נגד העלאת השכר, אמרה בתגובה להחלטת ההעלאה מלפני כשבועיים כי היא מתביישת להיות חברה במועדון "של שומרי השמנת לעצמם". "ההחלטה להשאיר את ההעלאה המופרזת בשכר הח"כים על כנה למעט שינוי קוסמטי עלוב ומגוחך היא בושה וכלימה לכנסת ולח"כים, אלא שלמרבה הצער נראה שהבושה אבדה כליל", אמרה.

היא הוסיפה כי "חבל שהח"כים שנאבקו בחירוף נפש על העלאת שכר של אלף שקל בחודש, שעה ששכרו של הציבור נשחק ונפגע – לא מוצאים את העוז ותעצומות הנפש להילחם כך עבור האינטרס הציבורי. לצערי צפינו היום בוועדת הכנסת במחזה מחפיר שבו הוסיפו מקצת הח"כים חטא על פשע ותקפו את נציג הועדה הציבורית לקביעת שכר הח"כים בשל המלצתם לח"כים לוותר על ההעלאה המתוכננת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully