וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הביטחון אישרה החלטה הקוראת למדינות העולם להיאבק בדאעש

צרפת הגישה את הצעת ההחלטה בעקבות מתקפת הטרור הקטלנית במדינה, והיא אושרה פה אחד על ידי כל 15 החברות במועצה. על פי ההחלטה, כל המדינות המסוגלות לכך צריכות לפעול כדי להילחם בארגון הקיצוני "המהווה איום חסר תקדים לשלום ולביטחון"

צילום: משרד ההגנה הרוסי, עריכה: מרום שפיצר

(תיעוד של תקיפות רוסיה בסוריה)

מועצת הביטחון של האו"ם אישרה הלילה (שבת) פה אחד את הצעת ההחלטה שהגישה צרפת, הקוראת לכל המדינות בעלות האמצעים המתאימים להצטרף למתקפה נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה ובעיראק. כמו כן ההצעה קוראת למדינות לעשות את מירב המאמצים כדי למנוע מתקפות עתידיות של הארגון הקיצוני. "המדינה האיסלמית מהווה איום חסר תקדים לשלום ולביטחון העולמי", נכתב בהחלטה. כמו כן, קוראת ההחלטה למדינות "לעצור את שטף האזרחים הזרים המגיעים לסוריה ועיראק במטרה להצטרף לארגון, וכן למנוע ולדכא את אמצעי מהמימון של הארגון".

ההחלטה מגיעה לאחר חודש שבו נהרגו מאות בני אדם בתקיפות הארגון. 130 בני אדם נהרגו במתקפה הקטלנית בפריז, 45 נהרגו בפיצוצים בדאחייה, מעוז חיזבאללה שבבירות ו-224 נהרגו בהתרסקות המטוס הרוסי שהתפוצץ מעל שמי סיני. כמו כן מוקדם יותר השנה ארעו פיגועים קטלניים בטוניסיה ובאנקרה. האירועים הובילו את מועצת הביטחון, הנוטה להיות חלוקה בדעותיה, להוביל מהלך משותף נגד הארגון שלא מבדיל בין הגושים והכוחות העולמיים השונים. לאחר שהארגון הוציא להורג שבוי סיני השבוע, הוא למעשה פגע בכל חמשת המדינות הקבועות בעלות זכות הווטו, כך שצרפת לא התקשתה להעביר את ההחלטה.

עוד כתבות מהעולם:
צמיד אלקטרוני ומעקב אחרי מחשבים: פולארד עתר נגד תנאי שחרורו
אנשי אל-קאעדה השתלטו על מלון במאלי: לפחות 20 נרצחו, השבויים שוחררו
פצצות עם הקדשה: כך נראית המתקפה הרוסית על "הטרוריסטים" בסוריה

מועצת הביטחון של האו"ם מצביעה על הסכם הגרעין עם איראן, 20 ביולי 2015. רויטרס
אישרה פה אחד את הצעת ההחלטה. מועצת הביטחון של האו"ם/רויטרס

בהחלטה נכתב גם כי מדינות העולם "מגנות באופן החמור ביותר את מתקפות הטרור המבעיתות של הארגון". עם זאת, ההחלטה אינה מאשרת פעולה צבאית בינלאומית נגד הארגון. "אנו מברכים את כל מי שסוף כל סוף התעורר והצטרף למועדון הנאבקים בטרור", אמר השגריר הסורי לאו"ם, בשאר אל-ג'עפרי.

רוסיה החליטה ביום רביעי לקדם החלטה באו"ם לאישור מערכה צבאית בינלאומית נגד הארגון, והגישה גרסה מעודכנת מעט של החלטה שהגישה לראשונה ביום שבו החלה לתקוף בסוריה. ההחלטה קוראת לכל המדינות לתאם פעולות צבאיות בסוריה עם ממשלתו של הנשיא בשאר אל-אסד, אך בריטניה וארצות הברית כבר הודיעו כי יטילו עליה וטו. זאת, בשל חילוקי הדעות בין רוסיה והמערב בנוגע לתפקידו של אסד בכל הנוגע לפתרון המשבר במדינה. ויטלי צ'ורקין, שגריר רוסיה באו"ם, אמר כי על אף החשש מווטו, מוסקבה תמשיך לקדם את ההצעה תחת נוסח זה.

רוסיה מודה: התרסקות המטוס בסיני - פיגוע טרור. רויטרס
"לעבור לשלב הבא בתקיפות בסוריה". פוטין/רויטרס

בתוך כך, נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר אתמול כי המבצע הצבאי בסוריה עדיין לא הוביל להישגים מספקים, והסביר שמשום כך יש "לעבור לשלב הבא". הוא הדגיש כי הפעילות הרוסית בסוריה אמנם ענפה, אך גם רמז כי יש להרחיבה. "המטרות שלנו בסוריה מושגות בצורה טובה, אבל זה לא מספיק כדי לטהר את המדינה מתקיפות טרור אפשריות", אמר. בתגובה לכך, דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, מיהר להבהיר כי למוסקבה אין תכניות לקיים מבצע קרקעי בסוריה, ואמר כי "מעולם לא היה דיון על פעילות קרקעית ועדיין אין דיון כזה".

במקביל, סוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס" דיווחה על עיבוי פעילות חיל האוויר הרוסי בסוריה. נמסר התווספו כי שמונה מפציצים מסוג SU34 כמו גם יחידה של מטוסי קרב מסוג Sy27s3 אשר הצטרפו לכוחות שכבר הועברו. עוד דווח כי חיל האוויר הרוסי ביצע 394 תקיפות אוויריות ופגע ב-731 מטרות בסוריה בשלושת הימים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully