וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עשבים שוטים": ראש מועצת ג'לג'וליה נגד התושבים שרצו להצטרף לדאעש

אבי אשכנזי ודב גיל הר

18.11.2015 / 20:00

פאיק עודה אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי ששת תושבי היישוב שתכננו להצטרף לארגון אינם מייצגים את כל ערביי ישראל. לטענתו הדבר קרה "בגלל ההסתה בפייסבוק", וכי "במסגדים מטיפים נגד אלימות"

צילום: יותם רונן עריכה: ניר חן

ראש מועצת ג'לג'וליה, פאיק עודה, התייחס היום (רביעי) בריאיון לאולפן וואלה! NEWS לכוונתם של שישה ערבים-ישראלים תושבי היישוב להצטרף לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה. "אנחנו בהלם, קשה לי לקבל את זה", אמר. הדבר קרה, להשערתו, "בגלל דברי ההסתה שהצעירים סופגים דרך האינטרנט והפייסבוק". לטענתו, "במסגדים זה להיפך, האימאמים מטיפים לדו-קיום ונגד אלימות".

עודה ציין כי רוב תושבי ג'לג'וליה נמצאים בקשר טוב עם היהודים שבאזור. "חובקים את היישוב שלנו המון יישובים יהודיים שיש לנו איתם קשרים חברתיים ומסחריים, ויש גם קבוצות שמתכנסות למפגשים למען דו-קיום", סיפר והוסיף כי לדעתו, התושבים "מעשים כאלה פוגעים בדו-קיום".

"אני נגד התופעה של התחברות ערביי ישראל לדאעש. אנחנו לא זקוקים לזה, אנחנו אזרחי המדינה ומחויבים לחוקיה", הבהיר. לדבריו, ששת הצעירים שתכננו להצטרף לדאעש אינם משקפים את רצון רוב האוכלוסיה הערבית. "אלו עשבים שוטים. יכול להיות שיש אפילו 50 בחורים שהצטרפו לדאעש, אבל זה עדיין לא מייצג את האוכלוסייה הערבית במדינה, שמונה בערך מיליון וחצי ערבים. אני מאמין ומקווה שהתופעה הזו תיפסק ותיעלם מהנוף של המגזר הערבי. אני מגנה את זה ולא אוהב את זה", אמר בנימה נחרצת.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
דאעש מציגים: זו הפצצה שהפילה את המטוס הרוסי בסיני
תיעוד בלעדי: המחבל בן ה-11 בהדסה; אביו: "לא נותנים לנו להיפגש"
הרצוג בעד הקואליציה, חזן נזקק לאינהלציה: החלו ההצבעות על התקציב

פאיק עודה, ראש מועצת ג'לג'וליה. פאנט
"מגנה את הכוונה להצטרף לדאעש". ראש מועצת ג'לג'וליה, פאיק עודה/פאנט

עודה חושש כי עניין זה עלול להחתים את שמה של ג'לג'וליה, שהיא "יישוב מושקע ומטופח". עוד הוסיף כי "חבל שזה ידביק לנו תווית של ישוב קיצוני, אני מזמין את היהודים להמשיך להגיע לג'לג'וליה". עם זאת, אמר כי הוא זקוק לעזרת הממשלה כדי "לעקור את התופעות האלה".

הוא אף ציין כי צעירים אלה פגעו בו באופן אישי. "יש לי קשרים רבים עם משרדי הממשלה ועם פוליטיקאים ואני חבר מפלגת העבודה. אין לי טענות נגד משרדי ממשלה, אני מסתדר עם כולם ולא רוצה שדברים כאלה יפריעו לי בעתיד".

עודה התייחס גם לכך שנידאל סאלח, תושב ג'לג'וליה בן 23 שמקושר לחבורה המדוברת, חצה את הגבול לסוריה באמצעות מצנח רחיפה. על המעשה, שאירע בחודש שעבר, אמר כי "זה היכה אותנו כמו רעם ביום בהיר. זה מצער אותי, זה כואב לי ואני לא אוהב את זה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנאשמים בהתארגנות, שתכננו להצטרף לדאעש/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבוקר הותר לפרסום כי נגד החברים בהתארגנות הוגשו כתבי אישום בשורת עבירות, בהן מגע עם סוכן זר וקשירת קשר לביצוע פשע. החקירה החלה לאחר שסאלח חצה את הגבול לסוריה. עוד באותו לילה נעצרו שני אחים תושבי ג'לג'וליה - ג'יהאד חג'לה בן ה-26 ואיהאב חג'לה בן ה-22, אחרי שהתברר כי סייעו לסלאח לעבור למדינת אויב.

בהמשך החקירה עלו שמותיהם של ארבעה פעילים נוספים תושבי ג'לג'וליה, אשר היו מעורבים בתכנון: אנס חג'לה, בן 19, אחיהם של ג'יהאד ושל איהאב, מוחמד עודה, בן 28, מוחמד גמיל זקגטי, בן 22, ועדנאן עינאש, בן 21.

נידאל סאלח, תושב ג'לג'וליה שחצה את הגבול לסוריה באמצעות מצנח. רפרודוקציה, ראובן קסטרו
נידאל סאלח, שחצה את הגבול לסוריה/ראובן קסטרו, רפרודוקציה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully