וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרם כליה אחרי שפגש אדם זר ברחוב: "שאלתי איך אפשר לסייע"

18.11.2015 / 15:00

שחר שאול מטבריה החליט בתום שיחה אקראית לתרום כליה כדי להציל אדם זר. לפני הניתוח נודע לו כי כלייתו מתאימה לבן שבע שעבר השתלה שלא צלחה. לבסוף זכו השניים בתרומה חדשה. ריאיון לאולפן וואלה! NEWS

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: ניר חן
IFB שחר שאול, תרם כלייה לתורם זר. מערכת וואלה!
תרם כליה לאדם זר. שחר שאול/מערכת וואלה!

שחר שאול מטבריה, אב לשבעה בן 37, החליט לתרום כליה לאדם זר שלא הכיר בעבר. בזכות החלטתו יוצאת הדופן של שאול, ניצלו חייהם של תושב העיר, בן 41 ואב לחמישה ילדים, וילד בן שבע שכלייתו של אביו שהושתלה בגופו לא נקלטה כראוי.

בין שאול ותושב העיר לא הייתה היכרות מוקדמת. "בירכנו אחד את השני ל'שלום' כשחלפנו ברחוב זה על פניו של זה, כפי שאני נוהג לעשות", אמר שאול. "אבל לא דיברנו ולא הכרנו אחד את השני", הוסיף. לפני כמה שבועות התפתחה בין השניים שיחת רחוב אקראית שבה סיפר שאול כי ראה את אותו הגבר במצב קשה. "שאלתי אותו מה קרה והאם יש דרך שבה אוכל לסייע, ואילו הוא השיב שאיני יכול לסייע לו", אמר שאול. בהמשך השיחה בין השניים הסביר הגבר לשאול כי הוא זקוק להשתלת כליה. לדבריו של שאול, אותה שיחה אקראית העסיקה אותו רבות – מה שהוביל אותו להחליט כי יתרום לו אחת.

עוד בוואלה! NEWS:
במהלך חקירת הישראלי שחצה לסוריה: נחשפה התארגנות דאעש בג'לג'וליה
שני הרוגים בפשיטה בפרבר בפריז; אחד מהמחבלים מתבצר בדירה
בעל הדירה שבה שהו המחבלים: "ביקשו שאסתיר אותם, עשיתי טובה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית החולים בילינסון/מערכת וואלה!, צילום מסך

"עמדו בפניי שיקולים שונים", סיפר שאול, "אך חשבתי על ערך הצלת החיים ועל כך שמדובר באב לחמישה ילדים". משפחתו וחבריו לא השלימו בהתחלה עם החלטתו, אולם בהמשך תמכו בצעד יוצא הדופן. "שאלתי את עצמי האם אני מסתכן, אך לאחר לבטים הגעתי למסקנה כי מדובר בסיכון מחושב", אמר.

חודש טרם מועד הניתוח פנו מבית החולים בילינסון שבפתח תקווה לשאול ובישרו לו כי כלייתו מתאימה לילד בן שבע, שעבר באחרונה השתלת כליה שקיבל מאביו, אולם זאת לא נקלטה כראוי בגופו. שאול הסכים לתרום את כלייתו לבן השבע, אך ביקש מהצוות הרפואי כי הגבר שלו הבטיח את כלייתו יקבל גם הוא כליה חדשה שתציל את חייו.

בחודש האחרון נותחו השלושה ובגופם של חברו החדש מטבריה והילד בן השבע הושתלו כליות חדשות. שאול מתאושש בימים אלו בבית החולים מהניתוח שעבר ומודה למשפחתו, למקום עבודתו ולחברת התיירות "אמסלם טורס", "שתמכו בי וחיזקו אותי לאורך כל הדרך", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully