וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: ביקרה את אמה החולה – ומצאה אותה מכוסה תולעים

צ', תושבת אשדוד, מצאה את אימה שאושפזה בשל אירוע מוחי כשעל ראשה וצווארה רימות בעודה מאושפזת בבית החולים קפלן שברחובות. לטענתה, המחזה הקשה גרם לה נזק נפשי חמור

אישה אושפזה בטיפול נמרץ לאחר אירוע מוחי ונמצאה על ידי ילדיה עם תולעים ורימות. באדיבות המצולמים
ניגשה לסדר את מטפחתה של אמה וגילתה תולעים על ראשה/באדיבות המצולמים

צ', תושבת אשדוד בת 53, הגיעה בשנה שעברה לבקר את אימה בעת שהייתה מאושפזת בבית החולים קפלן ברחובות אחרי שעברה אירוע מוחי. את המראה שראתה כבר לא תשכח - תולעים זחלו על ראשה ועל גרונה של אימה, שאליו היה מחובר מכשור רפואי. בשל כך, הגישה צ' תביעה נגד בית החולים בגין טיפול רשלני, כשלטענתה, המראה הנורא גרם לה לנזק נפשי חמור ופגע בתפקודה.

ביולי 2014 התאשפזה אמה של צ' ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים. כשהגיעה בתה לבקרה, ניגשה לאימה על מנת לסדר את המטפחת שעל ראשה, ואז הבחינה בתולעים שנפלו מראשה. צ', שנחרדה למראה התולעים, החלה לחפש בסביבתה של אימה על מנת לאתר את המקום ממנו הן יוצאות, ואז גילתה שכל אזור הראש, הצוואר והגרון של אימה מלא רימות.

אישה אושפזה בטיפול נמרץ לאחר אירוע מוחי ונמצאה על ידי ילדיה עם תולעים ורימות. באדיבות המצולמים
צ' הזעיקה את הצוות הרפואי - שלטענתה צעק והעליב אותה/באדיבות המצולמים

צ' ההמומה הזעיקה את הצוות הרפואי, אלא שלטענתה, אנשיו לא ניסו להרגיעה – אלא צעקו עליה, העליבו אותה וניסו להוציאה מהחדר. לאחר מכן, החלו בניקוי האם ואף לקחו דגימה של התולעים. למחרת, הגישה הבת תלונה במשטרת רחובות נגד בית החולים בגין הזנחה, ואף שלחה תלונה לנציבות קבילות ציבור במשרד הבריאות. על פי תשובת הנציבות, המופיעה בכתב התביעה, משרד הבריאות הצר על כך שהצוות לא איתר מבעוד מועד את התולעים והרימות. כמו כן, ממשרד הבריאות נטען כי במקום לא אמורים להיות זבובים שככל הנראה הטילו ביצים שגרמו להתפתחותן של רימות. מצב זה, לדברי משרד הבריאות, לא אמור להתאפשר – אך לא ניתן למניעה לחלוטין.

בינתיים, האם הלכה לעולמה, ואילו צ' לטענתה החלה לסבול מהידרדרות במצבה הנפשי בשל האירוע. בתביעה שהגישה נגד בית החולים ונגד קופת החולים כללית באמצעות עו"ד איל כהן, טוענת צ' כי מאז המקרה היא סובלת מכאבים בחזה ומאי-שקט, היא חווה חוסר תיאבון ומתקשה לישון, ואף מדווחת על "חלומות מפחידים בהם עולה התמונה של התולעים זוחלות על צווארה של אימה". על פי כתב התביעה, "צ' אובחנה כסובלת מתסמונת דחק פוסט-טראומטית (PTSD), מגירודים בחלקי גופה השונים ומעצבנות יתר".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
היחידה לטיפול נמרץ ילדים, בית החולים קפלן ברחובות, פברואר 2014. אופיר לוי - דובר בית החולים, מערכת וואלה! NEWS
"בית החולים ביצע את הטיפול בחוסר זהירות". בית החולים קפלן/מערכת וואלה! NEWS, אופיר לוי - דובר בית החולים

בעקבות התופעות פנתה התובעת לקבלת טיפול פסיכיאטרי. חוות דעת פסיכיאטרית קבעה כי בשל מראה התולעים הזוחלות על אימה, נגרם לצ' נזק נפשי שהביא לפגיעה בתפקודה. בשל כך, קיבלה צ' 30% נכות לצמיתות. "האחריות לאירוע ותוצאותיו מוטלת על כתפי הנתבעות וזאת בגין רשלנותן, חוסר זהירות והפרת חובתן על פי חוק", נטען בכתב התביעה. "בית החולים ביצע את הטיפול באמה של התובעת בחוסר מיומנות ובחוסר זהירות, תך שהוא מתעלם ומזניח את שמירת ההיגיינה שלה ואת מצבה הרפואי".

מבית החולים קפלן נמסר: "כתב התביעה טרם התקבל בבית החולים. לכשיתקבל, יילמד על ידי היועצים המשפטיים ותגובה מסודרת תימסר לבית המשפט".

לפניות לכתבים: danawp@walla.com
Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully