וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תינוק בן שמונה חודשים מבני ברק נחנק למוות מגולה שבלע

חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום שלפו את הגולה מקנה הנשימה וניסו לבצע בו פעולות החייאה. אולם, בסופו של דבר נאלצו לקבוע את מותו. "מצאנו תינוק כחול, מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה"

גולה שבלע ונחנק ממנה תינוק בן 11 חודשים, בני ברק, 17 בנובמבר 2015. מד"א
כוחות מד"א תדרכו את בני המשפחה בביצוע פעולות החייאה. הגולה שבלע התינוק/מד"א

תינוק בן שמונה חודשים נחנק היום (שלישי) למוות מגולה שהכניס לפיו. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירת האירוע בביתו ברחוב רבי יהודה הנשיא שבבני ברק שלפו את הגולה מקנה הנשימה שלו ופינו אותו במצב קשה מאוד לבית החולים שיבא שבתל השומר, תוך ביצוע פעולות החייאה. ואולם, בסופו של דבר נאלצו לקבוע את מותו.

"קיבלתי קריאה על תינוק מחוסר הכרה שאינו מגיב בבית בבני ברק", סיפר חובש רפואת חירום במוקד מד"א יוסף כורדי. "הזנקתי את כונני מד"א וניידת טיפול נמרץ של מד"א ובמקביל התחלתי לתדרך את בני המשפחה בביצוע פעולות החייאה בסיסיות, תוך כדי שאני מסביר להם כיצד לחלץ גוף זר, עד הגעת צוותי מד"א למקום".

פרמדיקית מד"א שני מזרחי שהגיעה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית של התינוק סיפרה כי "מצאנו תינוק כשהוא כחול, מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. ביצענו פעולות מצילות חיים שכללו פעולות החייאה מתקדמות תוך שאנו מנסים עם הציוד הרפואי המתקדם לחלץ מקנה הנשימה גוף זר". לדבריה, "לאחר דקות בודדות חילצנו גולה של משחק מקנה הנשימה, והמשכנו לפנות אותו תוך פעולות החייאה לבית החולים כשמצבו קשה מאוד".

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי תאילנד ונפאל: גם הודו אוסרת על פונדקאות
"חטפתי זעזוע": הבריאה מסרטן השד וקוראת לצעירות להיבדק

מנתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים עולה כי מאז שנת 2008 ועד היום דווח בתקשורת על 78 מקרי תמותה של ילדים עקב חנק. כ-41% ממקרי התמותה מחנק התרחשו בשל חנק ממזון. כמו כן, קבוצת הגיל הבולטת היא 0-4, כ-82% מהמקרים. מתוך כלל מקרי התמותה עקב חנק, כ-67% התרחשו בבית ובחצר הבית, וכ-22% התרחשו במוסדות חינוך. רוב מקרי התמותה, כ-71%, היו של בנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully