וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות פשיטת המסתערבים: הפלסטינים הציבו שוטרים בבתי החולים

17.11.2015 / 18:00

בכמה מוסדות רפואיים בערים בגדה הוצבו אנשי כוח מיוחד במטרה למנוע אפשרות של פעולה ישראלית נוספת, דוגמת זו שהייתה בחברון. השוטרים הונחו לירות אם ייתקלו במסתערבים

צילום: צילומי אבטחה, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל, שניר דבוש

הרשות הפלסטינית הגבירה את האבטחה בבתי החולים שבערים הפלסטיניות. זאת, כמה ימים בלבד לאחר הודעת ראש הממשלה רמי חמדאללה כי בכוונת המנגנונים לתגבר את השמירה על המוסדות הרפואיים בעקבות פעולת המסתערבים בבית החולים אל-אהלי בחברון. בכמה מערי הגדה הוצבו אנשי הכוח המיוחד של המשטרה הפלסטינית, שעוברים הכשרה מיוחדת באבטחת מוסדות ממשלתיים ובשמירה עליהם.

לטענת מושלים בכמה מהמחוזות ברשות הפלסטינית, לשוטרים בבתי החולים ניתנה הנחייה מפורשת לפתוח באש במקרה שייתקלו במסתערבים ישראלים.

עוד בנושא
המסתערבים שרופים? מצלמות הפלסטינים לא מרתיעות לוחמים
כשהמציאות מתעלה על הסצנה שכתבנו: "פאודה" - גרסת בית החולים בחברון
"אישה בהיריון" ונשק בכיסא גלגלים: התיעוד המלא של פשיטת הימ"מ

שוטרים פלסטינים בא-ראם. רויטרס
שוטרים פלסטיניים/רויטרס

אחרי פעולת המסתערבים בבית החולים בשבוע שעבר, שבמהלכה נעצר חשוד בביצוע פיגוע דקירה בידי כ-20 מסתערבים - חלקם מחופשים, הוטחה ביקורת ציבורית חריפה ברשות הפלסטינית. גולשים ברשתות החברתיות טענו כי הרשות מגלה אזלת יד למול הפעולות ישראליות ואף מאפשרת פעולה בתוך בתי החולים הפלסטיניים עד כדי פגיעה בעוברי אורח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

הפעולה הישראלית נראתה "כמו בסרט"

לטענת הפלסטינים, הפשיטה הלילית של המסתערבים על המוסד הרפואי במטרה לעצור את החשוד נראתה כלקוחה מתוך "סרט פעולה". מנהל בית החולים אל-אהלי, ד"ר ג'יהאד שוואר, סיפר לוואלה! NEWS כי המסתערבים הגיעו בשעה 03:00 לפנות בוקר בשני מיניבוסים, כשאחד מהם מתחזה לאישה בהיריון. "הם ירדו עם אישה בכיסא גלגלים, ומהתמונות אפשר להבין שהיא הייתה כורעת ללדת. אני לא יודע לומר אם זו אכן הייתה אישה או גבר, אבל זה בפירוש נראה כמו מחזה שאנחנו רואים בשעות האלה של הלילה, כשנשים מגיעות ללדת".

לדבריו, הלוחמים הסתירו את הרובים בצורה מתוחכמת. "הם הובילו אותה בכיסא הגלגלים ואז בשלב מסוים שלפו כלי נשק שהוסתרו בתוך כיסא הגלגלים עצמו", סיפר. "הם עלו לקומה השלישית, חלקם ברגל, נכנסו למחלקה הכירורגית. הם עצרו את הפצוע, ועל אותו כיסא גלגלים הורידו אותו למטה וחטפו אותו משם". הוא העביר את הצילומים מהמקום למנגנוני הביטחון הפלסטיניים לצורך המשך חקירה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיעוד פעולת המסתערבים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully