וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהמציאות מתעלה על הסצנה שכתבנו: "פאודה" - גרסת בית החולים בחברון

13.11.2015 / 0:15

התמונות מסרטוני מצלמות האבטחה שתיעדו את מעצר המבוקש אתמול בלילה, המחישו את העובדה שהסדרה הישראלית לא הפליגה רחוק כל כך מהאמת בסצנות אקשן. טור אישי של אבי יששכרוף, כתב וואלה! NEWS ויוצר "פאודה"

ספק 500

לא פעם במהלך כתיבת הסדרה "פאודה", ניסינו להפליג למחוזות דמיוניים כדי להגיע לסצנות אקשן שיתירו את הצופה פעור פה. כך הצלחנו לייצר את סצנת החתונה המפורסמת בפרק הפתיחה, שבה המסתערבים מתחפשים לשני מלצרים ולאורח באירוע. כך גם היה כאשר הגיבור שלנו דורון, התחפש לפצוע פלסטיני שהגיע לבית החולים רפידיה בשכם כדי לאתר את מבוקש החמאס אבו אחמד, הפצוע, שנמלט ממיטת החולים שלו מהחשש שיגיעו אליו, בדיוק כפי שהגיעו אתמול בלילה (רביעי) לבית החולים בחברון מסתערבים.

כאשר ראיתי את התמונות מהסרט בבית החולים, הבנתי עד כמה המציאות, קלישאתי ככל שזה יישמע, אכן ניצחה את הדמיון. אישה בכיסא גלגלים, שנראית כמי שכורעת ללדת, מכוסה בשמיכות, מובלת ב-03:00 במסדרון המחלקה הכירורגית. ואז, בבת אחת, השמיכות מושלכות הצידה, מתחתן מתגלים כלי נשק והמסתערבים מסתערים קדימה כדי להגיע למבוקש. סצנה מעולם הקולנוע, כפי שאמר לי מנהל בית החולים ג'יהאד שוואר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"האישה ההרה" בבית החולים, רגעים לפני תחילת המבצע/מערכת וואלה!, צילום מסך
מבצע למעצר מחבל בבית החולים בחברון 12 נובמבר 2015. רויטרס
הפעולה המחישה את המחיר הטרגי. זירת המעצר והירי, היום/רויטרס

המסתערבים מחופשים באופן שבו קל לראות שהם אכן "מסוערבים". כלומר, זו אינה משימת הסתערבות "כבדה". המטרה של הזקנים המלאכותיים, השפמים המודבקים בגסות והפאות המצחיקות, אינה היטמעות באוכלוסייה המקומית במקרה הזה, אלא התמודדות עם אלמנט מאוד בעייתי מבחינת הפעולה: המצלמות המתעדות כל תנועה במסדרון. ההתחפשות הגסה אינה תוצאה של רישול במלאכה, אלא נועדה להסתיר את פני המסתערבים מהמצלמות.

אף שאת הצופה הישראלי העסיקה הפשיטה הנועזת של המסתערבים, הפעולה הזו המחישה את המחיר הטרגי שכרוך לעיתים בפעילות שכזו. עבדאללה עזאם א-שלאלדה, בן דודו של אותו מבוקש שנעצר, נהרג מאש המסתערבים, לוחמי שב"כ וימ"מ. עבדאללה, לפי עדיי ראייה, היה כנראה בחדר השירותים בשעה שהמסתערבים הגיעו לחדר של בן דודו. כשיצא הוא נורה ולאחר מכן מת מפצעיו. ייתכן שהיציאה שלו מהשירותים הלחיצה את אחד מהלוחמים שהגיב בירי עם תוצאות טרגיות.

שני דברים צפויים לקרות כעת: הראשון, פחות מבוקשים יגיעו לטיפול בבתי חולים מוכרים בשטחים. השני, הרשות הפלסטינית כבר הודיעה כי תקים כוח אבטחה לשמירה על ביטחון בתי החולים. הפעילות הבאה של מסתערבים בבית חולים כבר עלולה להיות מסובכת הרבה יותר.

(עדכון ראשון: 22:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully