וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אף נציג ממשלה לא יגיע לאזכרה של בן גוריון; נכדו: "ביזיון"

דב גיל-הר

16.11.2015 / 20:49

מחרתיים תיערך האזכרה השנתית לראש הממשלה הראשון של המדינה, אולם בגלל ההצבעות על התקציב שיערכו באותה עת בכנסת - אף נציג ממשלה לא יהיה נוכח בטקס בשדה בוקר. נכדו יריב בן אליעזר בריאיון לוואלה! NEWS: "שכחו מה זה כבוד"

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

ביום רביעי הקרוב תיערך בשדה בוקר האזכרה הממלכתית לזכרו של ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל – דוד בן גוריון. עם זאת, עולה חשש שאיש מחברי הממשלה לא יכבד את המעמד בנוכחותו, וזאת משום שבכנסת תיערך באותה העת ההצבעה על תקציב המדינה. בריאיון לוואלה! NEWS הביע היום (שני) ד"ר יריב בן אליעזר, נכדו של בן גוריון, זעם על ההתעלמות הצפויה של הממשלה: "סבא שלי מייסד המדינה ומחוללה, החבר'ה האלה שכחו מה זה כבוד".

אחרי שהתברר כי דיוני התקציב נופלים על התאריך של האזכרה, פנה יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג (המחנה הציוני) לחברי הממשלה בבקשה לאפשר הפוגה בכינוס בכנסת כדי לאפשר למי שמעוניין להגיע לטקס בחלקת הקבר שבדרום.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS
רגע לפני ההצבעה על התקציב: ח"כ אורן חזן אושפז בבית חולים
נשיא צרפת נאם מול בתי הפרלמנט: "נגביר את התקיפות בסוריה"
אחרי אירופה: גם בדרום אמריקה יתחילו לסמן מוצרי התנחלויות?

דוד בן גוריון במסיבת עיתונאים בפריז. אוקטובר 1969. AP
בן גוריון בריאיון בשנת 1969/AP

"הממשלה לא רואה לנכון לעצור את ההצבעות על התקציב אפילו לשלוש שעות בכדי לכבד את מורשתו של ראש הממשלה הראשון. האם המדינה איבדה סופית את הכבוד לסמליה? בעיניי זו חרפה", אמר הרצוג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

בהמשך לדברים הללו אמר בן אליעזר: "הרצוג פנה אליהם וביקש לדחות את ההצבעות. אמרו לו 'אם האופוזיציה תסיר את ההתנגדויות, נבוא'. אני הקטן לא צריך להסביר לראש הממשלה ושריו מדוע הם צריכים להגיע לאזכרת דוד בן גוריון". הוא המשיך בלשון חריפה ותקף: "הם כל כך נמוכים וציניים שזה לא ייאמן. הם כמו חבורה של עלי באבא וארבעים השודדים שחומסים אותנו על ימין ועל שמאל - אבל כשזה מגיע לכבד את ראש הממשלה הראשון החבר'ה האלה שמים את הידיים בתחת, כמו שמירי רגב הייתה אומרת. אני רק יכול להגיד בסגנון של הרגע: Fuck them".

הוא התייחס לאפשרות שבסופו של דבר יצליחו השרים וראש הממשלה להגיע ואמר: "גם אם יבואו, הופעתם שם תבזה את דמותו. השיקולים של נתניהו לא ענייניים. הם לא למדו לכבד סמלים. מירי אומרת 'כפיים' ומניפה את הדגל, אבל זה נגמר רק בניצני הפשיזם והתנהלות לאומנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully