וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא צרפת נאם מול בתי הפרלמנט: "נגביר את התקיפות בסוריה"

יהושע בריינר, שליח וואלה! NEWS לפריז

16.11.2015 / 16:33

במהלך שננקט רק שלוש פעמים מאז 1848, פנה הולנד לסנאט ולאסיפה הלאומית. "אנחנו במלחמה", הכריז ואמר כי יפעל לשינוי החוקה כדי שאזרחים זרים המהווים סיכון ביטחוני יגורשו מהמדינה. הוא קרא לרישום נוסעים והידוק הגבולות של האיחוד, "אחרת נחזור לגבולות המדינתיים"

צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק

נשיא צרפת פרנסואה הולנד נאם היום (שני) מול שני בתי הפרלמנט הצרפתי, הן מול הבית העליון, הסנאט, והן מול הבית התחתון, האסיפה הלאומית – בצעד נדיר במיוחד שבא בעקבות מתקפת הטרור הקטלנית שאירעה בליל שישי וגבתה את חייהם של 129 בני אדם. הולנד פתח את דבריו באמירה: "צרפת נמצאת במלחמה". הנשיא הכריז כי ארצו תגביר את התקיפות בסוריה, שאותה כינה "בית החרושת הגדול ביותר של טרוריסטים שידע העולם". הולנד הזהיר כי ללא בדיקה בגבולות החיצוניים של האיחוד, ניאלץ לחזור לגבולות הלאומיים.

הולנד הוסיף כי "צרפת אינה חלק ממלחמת ציבילזציות משום שהמחבלים אינם מייצגים אף ציביליזציה". לדבריו, הפיגועים ביום שישי תוכננו בסוריה, אורגנו בבלגיה ויצאו לפועל בצרפת. "היום", הודה הולנד, "צרפת באבל. אנחנו זוכרים את החפים מפשע שנהרגו כשנטבחו על ידי מחבלים ברחובות פריז ובפרבריה. אנחנו חושבים על מאות הצעירים, נערים ונערות שהוכו בטראומה בגלל המתקפות. כמה עדיין נלחמים על חייהם".

נאום נשיא צרפת מול בתי הפרלמנט הוא מהלך נדיר שלא ננקט מאז המשבר הכלכלי ב-2009, אז נאם הנשיא ניקולא סרקוזי מול שני הבתים. מדובר בפעם השלישית בלבד מאז 1848 שנשיא צרפת נואם בפני הפרלמנט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הולנד בפרלמנט הצרפתי/מערכת וואלה!, צילום מסך

הולנד קרא לבידוק יעיל יותר של גבולותיו החיצוניים של האיחוד האירופי, אחרת תהיה חזרה לגבולות לאומיים ויחל "סופו של האיחוד האירופי". נשיא צרפת הודה כי הוא מעוניין בהסכם של האיחוד האירופי על רישום נוסעים בנמלי התעופה עד סוף השנה.

"המשחתת שארל דה גול תצא ביום חמישי מצרפת לכיוון סוריה. האחראים על המתקפה בפריז חייבים לדעת שפשעיהם יחזקו את נחישות צרפת להילחם בהם ולהשמיד אותם", הוסיף הולנד.

הנשיא הצרפתי הורה להמשיך את מצב החירום בשלושה חודשים ואמר כי יש לשנות את החוקה הצרפתית בהתאם למצבי קיצון. "החוקה חייבת לאפשר לרשויות לבטל לתושבים בעלי אזרחות כפולה, את האזרחות הצרפתית שלהם ולאסור עליהם להיכנס למדינה אם הם מהווים סיכון טרור". הוא הוסיף כי "זרים שמהווים סיכון ביטחוני חייבים להיות מגורשים מהר יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully