וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שביתת הפתע והורדת הנוסעים: תמו העיצומים ברכבת ישראל

ועד עובדי הרכבת ובכירים בהנהלת החברה הגיעו להבנות בפגישה לילית שנערכה בבית ההסתדרות, והעובדים בקו הוד השרון-באר שבע ישובו לעבודה. במהלך השביתה הורדו נוסעים מהקרונות לפני שהגיעו ליעדם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שביתת פתע ברכבת ישראל, ביוני/מערכת וואלה!, צילום מסך

שביתת הפתע שבה פתח היום (ראשון) ועד עובדי רכבת ישראל, הגיעה הערב לסיומה עקב הבנות שהושגו בפגישה בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, ועד עובדי הרכבת ונציגי איגוד התחבורה בהסתדרות לבין יו"ר דירקטוריון הרכבת חוסאם באשרה, מנכ"ל הרכבת וסמנכ"ל כוח האדם של הרכבת.

שביתת הפתע בקו הוד השרון-באר שבע בשני הכיוונים ובמוסך לוד ושלוחת הדלק בחיפה, החלה בשעה 15:00. "עובדים יקרים, החל מהשעה 15:00 יושבת קו באר שבע-הוד השרון בשני הכיוונים. רכבות שיצאו לפני השעה 15:00 יגיעו ליעדן ורק אז יושבתו", כתבו בהנהלת הוועד ליתר העובדים. "ההחלטה על ההשבתה נובעת מהחלטת ההנהלה לפעול חד-צדדית ביחס לעובדי מוסך לוד המנוידים לבאר שבע - מבלי שזכויותיהם הוסדרו", הוסיפו.

עוד בוואלה! NEWS:
מיוחד: שליח וואלה! NEWS לפריז במסגד שבו צמח המחבל ב"בטקלאן"
בדרך לשבת חתן נרצחו חמו וגיסו לעתיד: "נחזיר את השמחה למשפחה"
הגננת התמוטטה ומתה, הילדים זעקו לעזרה - וכוחות כיבוי פרצו לגן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנכ"ל רכבת ישראל, בועז צפריר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלא שעל אף הוראת הוועד שלפיה כל הרכבות שיצאו ליעדן לפני השעה 15:00 יסיימו את המסלול, נאלצו כמה מהנהגים להוריד נוסעים לפני שהגיעו ליעדם, משום שברציף היעד נוצר עומס של רכבות ריקות שלא פונו מהרציף. "ביקשנו מהנהלת הרכת לפנות את הרכבות הריקות מנוסעים למתחמים, כדי שלא יעמדו ברציף, כי אז הרכבת הבאה בתור לא יכולה להיכנס, ואז נוצר עומס והרכבות לא יכלו לעלות לרציף ונוסעים היו חייבים לרדת לפני הזמן", נמסר מוועד העובדים, שהוסיף כי הנהלת הרכבת בחרה "כפרובוקציה" להוריד נוסעים שלא בתחנות הסופיות.

עוד נמסר מהוועד כי הוא פנה ביום חמישי למנכ"ל החברה, בועז צפריר, ודרש את התערבותו על מנת למנוע פגיעה בעובדים ובנוסעים, אולם הוא לא השיב. "יוזכר כי הנהלת הרכבת ביקשה לנייד עשרות עובדים ממוסך לוד לבאר שבע. על הנושא הוכרז סכסוך עבודה וכן ניתנה פסיקה של בית הדין האזורי לעבודה. ועד העובדים וההסתדרות ערערו בשבוע שעבר לבית הדין הארצי וכן ביקשו עיכוב ביצוע", נמסר. בהקשר זה ציינו בוועד העובדים כי ההנהלה ביצעה מחטף ויום לאחר הגשת הערעור, הודיעו לעובדים כי המעבר יחל לאלתר תוך שינוי מתכונת העסקתם והארכת יום עבודתם ל-14 שעות.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"אנחנו קוראים להנהלה להתעשת"

"הנהלת החברה קיבלה החלטה לפגוע בעובדים, לפעול חד-צדדית ולחזור בה מהסכמות שכבר הושגו. בשל ההתנהלות הדווקנית והתוקפנית של ההנהלה, נאלצנו לפתוח בצעדים ארגוניים. אנחנו קוראים להנהלה להתעשת, למנוע פגיעה בעובדים ובנוסעים ולחזור למשא ומתן ענייני", הוסיפו.

בעקבות השביתה פנתה הנהלת הרכבת לבית הדין לעבודה בתל אביב וביקשה צו מניעה, אולם נשיאת בית הדין, השופטת אפרת לקסר, דחתה את בקשת הנהלת הרכבת וקבעה כי הצדדים יעדכנו את בית הדין לאחר הפגישה שנערכה הערב אצל יו"ר ההסתדרות, ניסנקורן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully