וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר צרפת בישראל לאולפן וואלה! NEWS: "עבור חירות, חייבים ביטחון"

דב גיל-הר

15.11.2015 / 18:23

פטריק מיזונאב, שמדינתו מתמודדת בימים אלה עם מתקפת הטרור הקשה, סיפר על הצעדים שצרפת תנקוט בעתיד. "צרפת היא שחקנית ראשית בכל הנוגע למלחמה בטרור", אמר והוסיף: "אנחנו רגישים למה שקורה בישראל"

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן תרגום: נועה שוסטרמן

"מי שרוצה לממש את חירותו – חייב גם ביטחון", כך אמר לוואלה! NEWS שגריר צרפת בישראל, פטריק מיזונאב, בהתייחס לערכי החירות, האחווה והשוויון שעליהם מושתתת מדינתו. המדינה, שספגה סדרת פיגועים קשה שגבתה את חייהם של לפחות 128 בני אדם, נאלצת להתמודד בימים האלה עם שאלות קשות בנוגע להתמודדותה עם הטרור. "אני צופה רמה גבוהה של זהירות", הבהיר מיזונאב.

לדבריו, המדינה תנסה להפריד בין האיסלאם הקיצוני לבין האיסלאם כולו, על מנת למנוע תגובות איסלאמופוביות ופעולות נקמה בקרב האזרחים. "נעשה את זה בעזרת חינוך ובעזרת הצדק", אמר. "מה שקרה בסוף השבוע טיפח תחושת נקמה בקרב הציבור הצרפתי, אבל בדמוקרטיה אתה לא מחפש נקמה, אתה מחפש צדק. אני בטוח שצרפת תעשה כמיטב יכולתה כדי שבסופו של דבר, הצדק ינצח".

עוד בנושא:
אב אלג'יראי, ביקור בסוריה וזיהוי בזכות אצבע בזירה: זה המחבל
תיעוד מצמרר מאולם המופעים: הלהקה מנגנת - והמחבלים מתחילים לירות
אם אירופה לא תכיר בעיוורונה – הפיגועים בפריז יהיו רק קצה הקרחון

עצרת הזדהות בתל אביב שגריר צרפת בישראל: משלמים את מחיר המלחמה בדאעש. יותם רונן
מיזונאב בעצרת ההזדהות עם צרפת בסוף השבוע בתל אביב/יותם רונן

בהמשך, התייחס מיזונאב לנסיבות המקדימות למתקפה על המדינה. "צרפת שילמה מחיר מאוד גבוה על המחויבות שלה למלחמה בטרור", אמר בהתכוון לשותפות של מדינתו בלחימה בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בעיראק ובסוריה. "אני חושב שזה בדיוק מה שהיורים אתמול רצו להראות. הם רצו להראות שצרפת היא שחקנית ראשית בכל הקשור ללחימה בטרור. אני בטוח שצרפת לא תשנה את עמדתה בנושא הזה - אנחנו נמשיך להילחם בטרור בכל הכוח. זה ברור שאנחנו משלמים מחיר יקר ואנחנו נהיינו מטרה, מכיוון שאנחנו נלחמים בטרור, אבל ממה שראיתי בסוף ינואר (פיגוע הירי במערכת "שרלי הבדו" ובמרכול "היפר כשר"), העם הצרפתי שהפגין ברחובות והגישה של הממשלה שלי, מראים בברור שאנחנו לא נשנה את עמדתנו בנושא הזה. אנחנו נמשיך להילחם בטרור, וזהו האינטרס של כל הדמוקרטיות ברחבי העולם".

לסיכום, אמר מיזונאב כי צרפת רגישה בכל הנוגע לטרור בישראל. "תמיד היינו רגישים כלפי מה שקורה כאן במדינה הזו. צרפת תמיד הביעה רגישות בנוגע לביטחון הישראלים, שהוא בראש ובראשונה הכרחי", אמר והדגיש: "אין ספק שבכל הקשור לקורבנות הטרור, אנחנו רגישים במיוחד למה שקורה בישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שוטר עוזר לפצוע בסמוך לזירת הפיגוע באולם "בטקלן" בפריז. רויטרס, רויטרס
ניצול מהפיגוע ב"בטקלאן", מיד לאחר הפיגוע/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully