וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיוחד: שליח וואלה! NEWS לפריז במסגד שבו צמח המחבל ב"בטקלאן"

יהושע בריינר, שליח וואלה! NEWS לפריז

15.11.2015 / 16:23

בפרבר של פריז ניצב מסגד ללא צריח, אבל עם מצלמות אבטחה רבות. "אנחנו לא יודעים על מה כל תשומת הלב", מסבירים המתפללים לצוות וואלה! NEWS, שהזדהה בתור צוות קנדי. המחבל, עומאר איסמעיל מוסטפאי, אחראי למותם של 89 בני אדם באולם המופעים

צילום: שי מכלוף, עריכה: ניר חן

"אין לנו קשר לפיגועים או למה שהמשטרה פרסמה", ממהרים להבהיר היום (ראשון) במסגד שבפרבר הפריזאי שארטר, שבו, לדברי משטרת צרפת, התגורר המחבל עומאר איסמעיל מוסטפאי שפוצץ עצמו יחד עם שני מחבלים נוספים באולם המופעים "בטקלאן" והביא למותם של 89 בני אדם. "אנחנו לא יודעים על מה כל תשומת הלב", מוסיפים המתפללים, שנאלצים להתמודד לפתע עם התעניינות מצד התקשורת במסגד, שמרוחק כמה מאות מטרים מן הפרבר עצמו.

פרבר שארטר מאוכלס בעיקר במהגרים ממדינות המזרח התיכון וצפון אפריקה. במסגד, שבו נהג מוסטפאי להתפלל עד לשנת 2012, אין צריח, אולם מצלמות אבטחה לא מעטות מוצבות סביבו. בסמוך לו עומד מסגד נוסף שבו מתפללים הטורקים המקומיים. התושבים אמנם מסבירי פנים והפנו בשמחה את צוות וואלה! NEWS לעבר המקום שבו נהג להתפלל, אולם עם הכניסה המבטים הפכו חשדניים יותר, והותר לנו להיכנס רק לאחר שהזדהינו כצוות מקנדה. לאחר שמשכנו את תשומת לבם של כמה סקרנים בלבוש מוסלמי מסורתי, בחרנו לעזוב את המקום.

עוד בנושא:
תיעוד הטבח ב"בטקלאן": מהירי בזמן ההופעה ועד פריצת הכוחות
שבעה עצורים ברחבי בלגיה; "שניים מהמחבלים התגוררו בבריסל"
אובמה התגאה בהחלשת דאעש - ואז הגיעה המתקפה בפריז

זירת אולם ההופעות בטקלאן לאחר הטבח. אינסטגרם, צילום מסך
הזוועות שנותרו באולם לאחר הפיגוע שבביצועו השתתף מוסטפאי/צילום מסך, אינסטגרם

אתמול נעצרו אביו ואחיו בן ה-34 של מוסטפאי וחיפושים נערכו אתמול בבתיהם. הבוקר נעצרו עוד שלושה מקרוביו. לפי דיווחים, ב-2010 מוסטפאי החל להקצין ככל הנראה בעידודו של אימאם בלגי. מוסטפאי, שבא ממשפחה אלג'יראית של ארבעה אחים ושתי אחיות, נולד ב-21 בנובמבר 1985 בפרבר העני קורקורון. בעבר הורשע מוסטפאי שמונה פעמים בין השנים 2004 ל-2010 בגין עבירות קטנות אך מעולם לא ריצה תקופת מאסר. התובע הצרפתי פרנסואה מולינס מסר כי מוסטפאי עבר תהליך של הקצנה ב-2010, עם זאת הוא מעולם לא נחקר במעורבות לטרור.

אף שמוסטפאי ניתק עמו את הקשרים לפני כמה שנים, ידע האח על מעורבותו בעבירות קטנות. לדבריו, לא דמיין מעולם שאחיו יהפוך לקיצוני. הוא ציין כי מוסטפאי נסע לאלג'יריה יחד עם משפחתו ו"ילדה קטנה". הוא הוסיף כי מזמן לא שמע ממנו בשורות כלשהן. "התקשרתי לאמי, היא לא ידעה כלום", אמר אתמול.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אולם בטקלאן, פריז. 15, נובמבר 2015. שי מכלוף
פרחים ששמו תושבים מחוץ לאולם ההופעות/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully