וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב חיסלה את מנהיג דאעש בלוב: "יפגע ביכולות הארגון"

14.11.2015 / 23:13

דובר הפנטגון ציין כי הבכיר "מקורב מאד להנהגת הארגון בסוריה". המתקפה, שתוכננה ובוצעה לפני הפיגועים בפריז, היא הראשונה של ארה"ב נגד מנהיג של דאעש במדינה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(כוחות הפשמרגה הכורדים מנסים לכבוש את העיר סינג'אר שבעיראק מידי דאעש, השבוע)

צבא ארצות הברית הודיע היום (שבת) כי תקף מהאוויר את הגורם הבכיר ביותר בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בלוב, וויסאם נג'ים עבד זייד א-זוביידי, המכונה אבו נביל. הארגון הקיצוני מנצל את האנרכיה השוררת במדינה מאז הדחתו של הרודן מועמר קדאפי לפני ארבע שנים. בהודעה של הפנטגון נמסר כי המתקפה, שבוצעה אתמול על העיר דרנה שבמערב המדינה, תוכננה ויצאה לפועל לפני מתקפת הטרור שהתרחשה בפריז ושעליה קיבל הארגון אחריות. גורמים אמריקניים אמרו כי ככל הנראה אבו נביל נהרג.

מוושינגטון נמסר כי אבו נביל הוא אזרח עיראק שהיה פעיל באל-קאעידה במשך זמן רב, ולאחרונה שימש כמנהיג העליון של דאעש בלוב. דובר הפנטגון, פיטר קוק, אמר כי "מותו של אבו נביל פגע ביכולותיו של דאעש לפעול בלוב ויקשה על הארגון לגייס פעילים נוספים, להקים בסיסים חדשים ולתכנן מתקפות נגד ארצות הברית". עוד הוסיף, כי זו הייתה התקיפה הראשונה שביצעה ארצות הברית נגד מנהיג של דאעש בלוב.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
פריז: מתחם מגדל אייפל מפונה, פשיטה על בית מלון ברובע השביעי
"מסרבים להבין": האב ובנו שנרצחו ליד עתניאל מובאים למנוחות
המתקפה בפריז: "בין המחבלים - פליט סורי שנכנס לאירופה דרך יוון"

לוחמי דאעש בעיר סירת, שבלוב, 18 בפברואר 2015. טוויטר, צילום מסך
לוחמי דאעש בעיר סירת שבלוב, פברואר 2015/צילום מסך, טוויטר

בשנים שחלפו מאז מות קדאפי התחזק בהתמדה מעמדו של דאעש בלוב והוא השתלט על העיר סירת שבצפון המדינה, סמוך לחוף הים. התבססותו מדאיגה את מדינות המערב, שחוששות כי כוחו יתעצם עוד יותר.

נוכחות הארגון מורגשת גם בדרנה, העיר שבה ככל הנראה שהה אבו נביל בעת שהותקף. אולם, מעיר זו סולקו רוב אנשי הארגון ביולי בידי פעילי איסלאם אחרים ובידי תושבים שקשורים לגורמי ג'יהאד זרים. עד ראייה מהעיר סיפר כי כלי טיס שצויד באמצעים לראיית לילה הפציץ אתמול חלקים בדרום-מזרח העיר, בפרבר הנקרא פטאיה, הנשלטים על ידי אנשי דאעש.

פעילי דאעש כבר הטביעו את חותמם על המדינה הצפון אפריקנית. הם טבחו באזרחים מצרים נוצרים בעת ששהו בחוף בלוב, ניסו להשתלט על מאגרי נפט, היכו בפומבי פושעים בעיר סירת ותקפו מלון פאר בבירה טריפולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully