וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"#מחפשים בפריז": קרובי נעדרים פונים לעזרה ברשתות החברתיות

רבים מקורבנות הפיגועים בבירת צרפת טרם זוהו, בעוד אחרים עדיין לא יצרו קשר עם קרוביהם. באסון התאומים ב-2001 התרוצצו בני משפחות הנעדרים ברחובות ניו יורק בחיפושים אחר יקיריהם, אולם בעידן הפייסבוק והאינסטגרם, הם פונים להמונים

צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו לרשת; עריכה: מתן חדד

ללא בשורות חדשות על חבריהם ובני משפחותיהם, גולשים מפרסמים ברשתות החברתיות פוסטים תחת התגית #RechercheParis (חיפושים בפריז). הפרסומים בטוויטר, בפייסבוק ובאינסטגרם הובילו את המשטרה בפריז להסתמך עליהם בחיפושם אחר נעדרים או קורבנות שטרם זוהו. הפוסטים הדהדו זיכרון מר מאסון התאומים ב-2001, אז ללא רשתות חברתיות, התהלכו קרובי משפחה עם פלאיירים ברחובות בחיפושים אחר יקיריהם.

אחרי המתקפות בפריז אמש שבהם נהרגו כ-128 בני אדם ונפצעו 250, בהם 99 שמצבם מוגדר אנוש, אזרחים רבים שהיו בשש הזירות השונות טרם מצאו קשר עם קרוביהם. רבים מקורבנות הפיגועים טרם זוהו על ידי הרשויות. "לא שמעתי מאחותי שהייתה בבטקלן, ראיתם אותה?", שאלה גולשת. "חפשו את ליזה, ברונטית, גובהה 1.65", תיאר משתמש אחר. "אנחנו מחפשים אחר מרי, שהייתה בבטקלן, אם יש לכם חדשות לגביה, אנא צרו איתנו קשר".

לקריאה נוספת:
הולנד: "דאעש הכריז מלחמה על צרפת"; דאעש קיבל אחריות
כל עוד לא יובס דאעש בסוריה, אף מקום אינו חסין מטרור

מקרה מצער תועד בפוסט שפורסם באפליקציית לשיתוף תמונות אינסטגרם בטרם החלה המתקפה בבטקלן נראו בני זוג מתחת לשלט המבשר על הופעת "איגלס אוף דת' מטאל". הגבר בתמונה נמצא אולם טרם ברור מה עלה בגורל האישה.

הפוסטים ברשתות החברתיות מתווספים להגשת דיווחים אנונימיים על נעדרים בתחנות המשטרה השונות בעיר. בנוסף לכך, פייסבוק הפעילה באופן חריג את פיצ'ר ה-Safety Check, שמאפשר למשתמשי הרשת החברתית הפופולרית לדווח לחבריהם שהם בסדר. מי ששהה בפריז אמש, ורכיב ה-GPS במכשירו פעל, קיבל הודעת פוש מהאפליקציה של פייסבוק המבקשת ממנו להשתמש בפיצ'ר כדי לדווח על מצבו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"בבקשה הפיצו"

אמש, עוד בטרם הושגה שליטה על כל הזירות, הפיצו תושבים בפריז את ההאשטאג portesouvertes# (דלת פתוחה) שהציע מקלט לכל מי שמסתובב בעיר וחושש לשלומו, או לא יודע היכן לשהות. בשעות הלילה הוצף טוויטר בהצעות לאירוח וקריאות לסולידריות ברגעים האלה.

גם קוונטין בולנגר טרם יצר קשר

וואליד עבד אל-רזק נעדר

Waleed Abdelrazek has been missing in Paris since last night. We last contacted him at the match last night. Please share this post and contact us if you have any information. #RechercheParis

Posted by Marwan Nadim on Saturday, November 14, 2015

מחפשים אחר ולריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully