וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 17 מואשם בתקיפת הרב אשרמן: יידה אבן והיכה באגרופים ובבעיטות

13.11.2015 / 11:05

תושב איתמר שבשומרון מואשם כי בחודש שעבר תקף באלימות את נשיא "רבנים למען זכויות אדם", בעת שהאחרון עסק במסיק זיתים במטע פלסטיני. הוא מואשם גם בהחזקת סכין

צילום: יותם רונן, רבנים למען זכויות אדם, הטלוויזיה החברתית; עריכה: קשת סידי

פרקליטות מחוז המרכז הגישה הבוקר (שישי) לבית משפט לנוער בפתח תקווה כתב אישום נגד נער בן 17 מההתנחלות איתמר שבשומרון בגין תקיפתו של נשיא עמותת "רבנים למען זכויות אדם", הרב אריק אשרמן, בחודש שעבר.

לפי כתב האישום, שמייחס לנער חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, החזקת סכין והחזקת תחמושת, בעת שהוא היה רעול פנים ובידו סכין ואבנים הוא רץ לעבר אשרמן ולעבר עיתונאי זר שהיה עמו ודרש מהם לרדת מגבעה שעליה עמדו באזור איתמר.

עוד בנושא:
תיעוד: יהודי רעול פנים תוקף רב פעיל זכויות אדם ליד איתמר
"הפלסטינים חוטפים יותר": הרב שמצליח לעצבן את המתנחלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התקרית שבה הותקף אשרמן, בחודש שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהמשך, כך לפי כתב האישום, זרק הנער אבנים לעבר אשרמן, שעסק באותה העת במסיק זיתים במטע של פלסטינים. הן פגעו בגופו, ולאחר מכן הוא הכה אותו באגרופו ובעט בו, כאשר בכל העת אחז בסכין ונופף בה לעברו. כתוצאה ממעשיו, נטען בכתב האישום, נהדף אשרמן לאחור במורד הגבעה. בשלב מסוים לפת הנער בחוזקה את צווארו של אשרמן בתנועת חניקה והפיל אותו ארצה על ברכיו, וכן הכה אותו בראשו.


פרקליטו של הנער, עו"ד איתמר בן גביר, מסר: "הפרקליטות שוב משמשת כעושת דברו של השמאל הקיצוני בישראל. גם המשטרה בהודעה הראשונה לתקשורת מסרה כי מדובר בפרובוקציה של אשרמן וחברי ארגונו. לא מצאנו ביטוי בכתב האישום למעשיו של אשרמן שנכנס לתוך שטח שאסור לו להימצא בו ועודד ערבים למעשי אלימות נגד מתיישבים. כמו כן, ההודאה שנגבתה ממרשי נגבתה מבלי שמרשי יקבל הזכות להיוועץ בעורך דין ולכן אינה חוקית. בנסיבות אלה אבקש לשחרר מרשי לחלופת מעצר".

אשרמן, בן 55, יליד ארצות הברית שעלה לישראל בשנת 1994, החל לפעול בארגון "רבנים למען זכויות אדם" כשנה לאחר עלייתו לישראל. לדבריו, מדובר בארגון של רבנים מכל הזרמים - אורתודוקסים, קונסרבטיבים ורפורמים, שפועלים בשיתוף פעולה למען זכויות אדם. חלק מפועלו הוא סיוע לחקלאים פלסטינים בשטחים, לאחר שבג"ץ פסק בשנת 2006 כי על הצבא לאפשר להם לעבד את אדמתם ואף לאבטח אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully