וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: יהודי רעול פנים תוקף רב פעיל זכויות אדם ליד איתמר

24.10.2015 / 0:12

הרב אריק אשרמן, נשיא עמותת רבנים לזכויות אדם, השתתף במסיק זיתים במטע פלסטיני סמוך להתנחלות איתמר שבשומרון, שבסופו הבחינו עמיתיו במתנחל מצית אש במטע סמוך. הרב שניסה לכבות את הדליקה הותקף על ידי רעול פנים בסכין ובבעיטות. התוקף טרם אותר

קרדיט: רבנים למען זכויות אדם

הרב אריק אשרמן, נשיא עמותת שומרי משפט - רבנים למען זכויות אדם, הותקף היום (שישי) על ידי מתנחל במהלך מסיק שבו השתתף במטע פלסטיני ליד מאחז הגדעונים, הסמוך להתנחלות איתמר שבשומרון. במהלך המסיק הבחינו הפלסטינים ברעול פנים שמצית מטע פלסטיני סמוך. הרב אשרמן ניסה לכבות את הדליקה בעצמו והותקף על ידי אותו רעול פנים שבעט בו ואף ניסה לדקור אותו.

הרב אשרמן העלה לחשבון הפייסבוק של הארגון עדות מהאירוע, שתועד כולו על ידי מתנדב של הארגון. "יצאנו למסיק שתואם עם כוחות הביטחון במטעי זיתים פלסטינים ליד גדעונים", הוא סיפר. "היינו פלסטינים ופעילי זכויות ישראלים ובינלאומיים שבאו לסייע למסיק ביוזמת רבנים למען זכויות האדם" הוא הוסיף וציין כי הסיוע נדרש בעיקר בשל הזמן הקצר שאותו מקצה המנהל האזרחי לפלסטינים למסוק את זיתיהם ובשל אלימות מצד המתנחלים.

עוד בוואלה! NEWS:
אינתיפאדת הקטינים: כך מובילים בני הנוער הפלסטינים בגל הטרור
חשד: תקף מאבטח יהודי בבירה עם מוט לום - כי חשב שמדובר במחבל
נעצרה חוליית תלמידי בית ספר שתכננה לבצע פיגוע דקירה בשער שכם

פעיל בארגון "רבנים לזכויות אדם" הותקף על ידי מתנחלים. צילום מסך
מעד, אז התנפל עליו התוקף והחל לבעוט בו. רגע התקיפה/צילום מסך

הרב אשרמן המשיך וסיפר כי "לפתע הצבא דרש מהמוסקים לסיים את העבודות ב-12:30, ככל הידוע לנו בניגוד לתיאום המוקדם עמו והמוסקים התפזרו חזרה לכפר. בדרך הפלסטינים הבחינו בישראלים שגונבים זיתים ממטע פלסטיני והודיעו על כך לכוחות הביטחון ולמת"ק (מנהלת תיאום וקישור, ש"ב)".

בשלב זה הגיע למקום במהרה גורם ממנהלת תיאום וקישור ותפס את הגנבים שעברו תחקור בשטח. אלא שבינתיים הדליק אחד המתנחלים אש במטע זיתים פלסטיני בגבעה ממול. מאחר שהרב אשרמן ראה שכוחות הכיבוי לא מגיעים למקום, הוא עלה בעצמו וניסה לכבות את האש שעדיין לא התפשטה בצורה משמעותית. מתנחל שעמד במקום הורה לרב לרדת ולא להתקרב לאש. הרב לא נענה לדרישתו ועלה לגבעה לכבות את הדליקה. בשלב זה התקרב אליו המתנחל ויידה לעברו אבנים שכמה מהן פגעו בו אך לא באופן משמעותי, לדבריו. משלא הצליח לעצור אותו שלף פעיל הימין הקיצוני סכין והרב אשרמן ניסה לחזור אחורנית כשפניו מופנות כלפי המתנחל. משום שהיה מדובר במדרון הוא מעד, אז התנפל עליו התוקף והחל לבעוט בו. הרב תפס ברגלו, ובאותו רגע עשה המתנחל תנועה מאיימת עם הסכין, בעט בו עוד כמה פעמים וברח מהמקום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניידת מנהלת התיאום והקישור הגיעה רק אחרי חצי שעה. התוקף נמלט מהמקום/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרב אשרמן הוסיף כי לאחר התקיפה הוא ועוד כמה פעילים נשארו על אותה גבעה כדי שהמשטרה תגיע ותוכל לזהות את התוקף מלמעלה. אך ניידת מנהלת התיאום והקישור הגיעה לדבריו לאחר יותר מחצי שעה כאשר התוקף כבר לא היה בשדה הראייה שלהם.

גם שוטרי המפלג לפשיעה לאומנית של מחוז ש"י הגיעו למקום לאחר הדיווח, אולם התוקף עדיין לא אותר. מהמשטרה נמסר בתגובה כי היא "רואה בחומרה אירועי אלימות מכל סוג ואנו נפעל באפס סובלנות כלפי אותם פורעי חוק".

(עדכון ראשון: 18:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully