וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש מחריף את המאבק בנסראללה: בכיר בחיזבאללה נהרג בפיגוע בביירות

התקשורת בלבנון דיווחה כי אחד מ-45 ההרוגים בפיגוע ההתאבדות הקטלני בביירות הוא בכיר במנגנון הביטחון של חיזבאללה, חאג' חוסיין יארי. דאעש קיבל אחריות לפיגוע. בארגון הלבנוני מבטיחים לנקום ובינתיים חוששים מפיגועים נוספים

צילום: רויטרס; עריכה: טל רזניק

כלי תקשורת בלבנון דיווחו אמש (חמישי) כי ב-45 ההרוגים בפיגוע שאירע מוקדם יותר בביירות, נכלל חאג' חוסיין יארי (אבו מורדתא), בכיר במנגנוני הביטחון של חיזבאללה. ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) קיבל את האחריות לפיגוע, שבו נפצעו יותר מ-200 בני אדם, במסגרת המאבק בינו לבין חיזבאללה בעקבות מעורבות האחרון בלחימה בסוריה לצד כוחות הנשיא בשאר אסד.

לפי הדיווחים, הפיצוצים אירעו במרחק של כמאתיים מטרים מבית החולים "א-רסול אל-אעזם" השייך לחיזבאללה. אחד המחבלים ניסה להיכנס למסגד שיעי ונהדף על ידי אחד האזרחים, שנהרג ומנע אסון גדול עוד יותר. בהודעה שפורסמה באתרים השייכים לדאעש, נאמר כי המחבלים הם ממוצא פלסטיני וסורי. עוד מסר דאעש כי מדובר ב"פעולה איכותית בלב מעוז חיזבאללה", והוסיף כי "על הכופרים לדעת שהם לא מאיימים עלינו". חיזבאללה מצדו הגיב להודעת דאעש ומסר כי הוא נשבע "להמשיך במאבק נגד הטרוריסטים". עוזרו הבכיר של נסראללה, חאג' חוסיין חליל, שהגיע למקום אמר: "מדובר בפשע נגד האנושות. מי שביצעו אותו הם מפלצות, לא בני אדם".

עוד במזרח התיכון:
45 הרוגים בפיגוע במעוז חיזבאללה בביירות; דאעש קיבל אחריות
דאעש במסר מאיים לרוסיה: "דם יישפך כמו אוקיינוס"
שוקעים בבוץ של אסד? כך הציר הרוסי-סורי-איראני מסתבך מול דאעש

פיצוץ במעוז חיזבאללה, ביירות לבנון. נובמבר 2015. AP
זירת הפיגוע בביירות/AP

לאחר הפיגוע הקטלני, הגדול ביותר מאז החלה מעורבות חיזבאללה בסוריה והראשון בדאחייה זה יותר משנה, הודיעו מנגנוני האבטחה של חיזבאללה לאנשי הארגון לא להתקהל או לשבת במקומות הומי אדם כמו בתי קפה בשלב זה, עקב החשש ממחבלים נוספים. כמו כן, הנחה הארגון את האזרחים בדאחייה לא להימלט מאנשי אבטחה המבקשים לבדוק אותם, והודיעו כי יירו במי שינסה לברוח.

הפיגוע מהווה כשל חמור באבטחה של אזור הדאחייה, שתוגברה מאוד על ידי הארגון. לאחר שורה של פיגועים באזור נגד חיזבאללה בשנים 2013-2014, סגר הארגון את הכבישים באזור למעבר חופשי של כלי רכב, פרס מחסומים כדי לאתר מכוניות תופת, וערך בידוק קפדני גם להולכי רגל.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
פיצוץ במעוז חיזבאללה, ביירות לבנון. נובמבר 2015. AP
אופנוע ששימש את המחבלים/AP

המתקפה הקטלנית שביצע ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) לא כוונה רק נגד ארגון חיזבאללה, אלא נגד לבנון כולה - אותה שואף הארגון הסוני-הקיצוני לכבוש ולצרף לשטחים הנרחבים שכבש בסוריה ועיראק השכנות. מול דאעש עומד חיזבאללה השיעי, הנתמך בידי איראן - אשר מצדה רואה בלבנון חלק מאזור מאזור ההשפעה השיעי שלה במזרח התיכון.

לצד השתתפותו ההולכת וגוברת של חיזבאללה במלחמת האזרחים בסוריה, בשנה האחרונה נלחם הארגון גם בתוך שטח לבנון, ומסייע לצבא הלבנוני להדוף מתקפות של חברי ארגונים סונים מסוריה - בראשם דאעש וג'בהת א-נוסרה - המנסים לחדור ללבנון, פעמים רבות במסווה של פליטים.

(עדכון ראשון: 22:04)

פיצוץ במעוז חיזבאללה, ביירות לבנון. נובמבר 2015. AP
חיילים לבנונים בסירת הפיגוע/AP
פיצוץ במעוז חיזבאללה, ביירות לבנון. נובמבר 2015. AP
זירת הפיגוע בביירות/AP
פיצוץ במעוז חיזבאללה, ביירות לבנון. נובמבר 2015. AP
זירת הפיגוע בביירות/AP
מחבל מתאבד בפיגוע בביירות 12/11. טוויטר, צילום מסך
מחבל שלישי שנהרג לפני שהתפוצץ/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully