וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל התקיפה בדמשק: בישראל מעריכים שחיזבאללה מחזיק ב-150 אלף טילים

12.11.2015 / 13:00

על אף הלחימה בסוריה שגוזלת משאבים רבים, והביאה כבר למותם של כ-2,000 מלוחמיו, ארגון הטרור השיעי לא מזניח את החזית עם ישראל. על פי הערכות, נסראללה ממשיך להצטייד בטילים וברקטות לטווח קצר וארוך ואף הקים צי של כלי טיס בלתי מאוישים המיועדים לתקיפה

צילום: באדיבות כנס ההנהגות של התנועה הקיבוצית; עריכה: שניר דבוש

(יעלון לפני כשבוע וחצי: "מי שחוצה את הקווים האדומים שלנו בסוריה - חוטף")

לפי הערכות בישראל, חיזבאללה מחזיק ב-150 אלף רקטות וטילים. רובם לטווח הקצר, אך חלקם לטווח הארוך ובהם גם כאלו מתוצרת איראן.

אלפי לוחמי הארגון הטרור השיעי פועלים על אדמת סוריה זה יותר משלוש שנים. חיזבאללה ספג אבדות רבות במהלך הלחימה, אולם מספר ההרוגים בקרב אנשיו אינו ידוע: חלק מההערכות מדברות על מאות, בעוד שיש מי שטוען כי מדובר בכ-2,000 איש. בין ההרוגים גם כמה בכירים בארגון.

ואולם חיזבאללה, מתברר, לא עצר לרגע לאורך תקופה זו את מאמצי ההצטיידות שלו בנשק שמיועד להפעלה נגד ישראל ולא רק בלחימה בסוריה. הארגון המשיך לרכוש מסוריה רקטות לטווח קצר ובינוני, ובמקביל גם להצטייד בטילים לטווח ארוך מידי איראן. בנוסף לכך, הוא הקים צי של כלי טיס בלתי מאוישים, שאינם מיועדים לאיסוף מודיעין, אלא לתקיפה.

"מלחמת לבנון השלישית" - תסריט הבלהות של ישראל | פרויקט מיוחד
המלחמה הבאה מול חיזבאללה כבר תיראה אחרת לגמרי
כשמאות חיילים מהכוח המיוחד של חיזבאללה יפשטו על הגבול
טילים במגדלים בתל אביב: העורף מוכן לרגע האמת מול חיזבאללה?

פעיל חיזבאללה ליד משגר רקטות, 2010. AP
הארגון רוכש ביתר שאת רקטות מסוריה. לוחם חיזבאללה לצד משגר רקטות/AP

זאת ועוד, אין להוציא מכלל אפשרות כי חיזבאללה ממשיך במאמצי הרכישה של טילי קרקע אוויר מסוג SA-17 ו-SA-22, כמו גם טילי ים-קרקע מסוג יאחונט. נוכח מלחמה האזרחים בסוריה והתקיפות המיוחסות לישראל של שיירות אמצעי לחימה המיועדים להגיע לחיזבאללה, הבין הארגון כי עליו להצטייד יותר בנשק איראני.

טהראן תגביר את הסיוע לחיזבאללה

אתרי אינטרנט המזוהים עם האופוזיציה הסורית דיווחו אתמול על תקיפה ישראלית בסמוך לשדה התעופה של דמשק. עדי ראייה דיווחו על פיצוצים עזים באזור שדה התעופה הבינלאומי. על פי הפרסומים, הפיצוצים נשמעו במשך כמה דקות וגרמו להפרעות ברשת החשמל. לא ברור מה היקף הנזק שנגרם, אך על פי כמה דיווחים הפעולה לא הסבה הרס רב. חלק מהם - שלא קיבלו כל אישור רשמי - גרסו כי מטרת התקיפה הייתה משלוח נשק איראני שיועד לחיזבאללה. לפני פחות משבועיים, דיווחו כלי תקשורת בסוריה כי מטוסי חיל האוויר תקפו פעמיים שני בסיסים של צבא אסד ושל חיזבאללה באזור הרי קלמון, שסמוכים לגבול עם לבנון.

מזכל חיזבאללה חסן נסראללה נואם בפני תומכיו. ביירות, נובמבר 2013. רויטרס
למרות הדברים, הערכה בישראל היא שפניו של חיזבאללה אינו להסלמה. נסראללה/רויטרס

עם זאת, ההערכה הרווחת בישראל היא שחיזבאללה אינו מעוניין בעימות או במלחמה כעת. אמנם בצמרת הארגון יש תחושת ביטחון כי המעורבות הרוסית בסוריה והסכם הגרעין בין איראן והמעצמות יוביל להגדלת הסיוע של טהראן לחיזבאללה, אך ניכר בפעולותיו כי הוא אינו מחפש הסלמה נגד ישראל. במקביל, הלוחמים השיעים נזהרים מהחרפת העימות הפנים-לבנוני, ואפילו במשבר הזבל נמנע חיזבאללה מלהחריף את המשבר בתוך המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully