וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרגדיה בחדר הניתוח: אם לשלושה מתה במהלך ניתוח פלסטי באף

דב גיל הר, שלומי גבאי ודנה ויילר-פולק

12.11.2015 / 0:41

חנאן אבולעפיה, בת 35 מחדרה, חוותה דום לב עם תחילת תהליך ההרדמה. הצוות הרפואי ניסה לבצע בה החייאה, אך היא לא שרדה. בעלה לאולפן וואלה! NEWS: "זה היה אמור להיות ניתוח פשוט, הילדים קיבלו את זה קשה מאוד"

צילום: יותם רונן, עריכה: יאיר דניאל

"זה היה אמור להיות ניתוח פשוט" אמר לוואלה !NEWS מאהר אבולעפיה, בעלה של חנאן אבולעפיה, בת 35 מחדרה, שמתה לפני יומיים (שלישי) במהלך ניתוח פלסטי לתיקון אפה בבית החולים הפרטי "מרב" בבת ים. מבדיקה ראשונית של פרטי האירוע נראה כי מיד עם תחילת תהליך הרדמתה, מתה אבולעפיה מדום לב. היא הותירה אחריה שלושה ילדים בני עשר, 15 ו-16.

לאחר שעברה את כל ההליכים השגרתיים לפני הניתוח, החל הצוות הרפואי בהרדמתה של אבולעפיה. באותה העת, הבחין הצוות כי היא חווה הפרעות קצב בליבה. צוות מד"א הוזעק למקום על מנת להעבירה לבית החולים וולפסון שבחולון, כך על פי נוהל בית החולים מרב במצבי חירום ובניתוחים שמסתבכים.

"זה אמור היה להיות ניתוח מאוד פשוט שלוקח שעתיים עד שעתיים וחצי במקסימום ועוד כשעה התאוששות, זה מה שהסבירו לנו", סיפר אבולעפיה. "הגענו לשם הבאנו להם את כל הבדיקות והמסמכים מקופת חולים. נפרדתי מאשתי והיא ירדה בשעה 8:00 לחדר הניתוח, ואמרו לי שיצרו איתי קשר כשהיא תכנס להתאוששות".

עוד בוואלה! NEWS:
"אנשים נרמסו": בליין ריסס גז מדמיע במועדון – המאבטחים מנעו יציאה
לבנון: כוח האו"ם הסגיר לרשויות עובד בחשד שריגל למען ישראל
למרות הפתיחה הסוערת: "לא ניתן לקבוע שיהיה חורף גשום"

חדר ניתוח בבית החולים הפרטי "מרב" בבת ים. 11 בנובמבר 2015.. פייסבוק, צילום מסך
אבולעפיה סבלה ממחסור בחמצן לזמן רב מדי. חדר ניתוח בבית החולים "מרב"/צילום מסך, פייסבוק

"ישבתי ברכב, ולאחר כ-40 דקות מתקשרים אליי ואומרים שיש סיבוך", סיפר אבולעפיה על הדקות שבמהלכן הבין את חומרת המצב. "אמרתי שאני למטה, אז אמרו לי לעלות דחוף. עליתי ואני מגלה הרבה אנשים של מד"א מעבר לאנשי בית החולים. לא הבנתי מה קורה, עד שהגיע אחד הרופאים וביקש שאני אשב. הבנתי כבר שמשהו לא בסדר והוא הסביר לי שהם לא הספיקו אפילו להגיע לניתוח והלב הפסיק לעבוד כשבאו לתת לה את ההרדמה. לא היו להם מכונות חשמל, הם הזמינו ניידת טיפול נמרץ, הצליחו להחזיר אותה, אבל לא היה לה הרבה זמן חמצן".

הרופאים הסבירו לאבולעפיה כי אשתו חוותה דום לב תוך כדי ההרדמה, וכי ניסו לבצע בה החייאה באמצעות מכות חשמל. כתוצאה מהליך ההחייאה, התפתחה בצקת במוחה ובריאותיה של אבולעפיה. במהלך הלילה מתה אבולעפיה בבית החולים וולפסון. מבית החולים נמסר כי היא "הגיעה במצב קשה מאוד של דום לב".

"חנאן היא אישה בריאה לחלוטין", אמר אתמול אבולעפיה. הוא הוסיף: "כנראה היה משהו במינון של ההרדמה שלא ברור לי ואני דורש שיבדקו מה קרה. ראיתי בוולפסון מול עיניי שניסו לעשות הכל, אך לא הצליחו להחזיר אותה וזה כואב. אתמול עוד הסתרתי מהילדים את מה שקרה וכשסיפרתי להם הבוקר הם קיבלו את זה קשה מאוד".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
חנן אבולעפיה שמתה במהלך ניתוח אף. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא היו אינדיקציות לבעיות כלשהן". חנן אבולעפיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי אתר בית החולים מרב, נערכים בו מידי שנה כ-8,000 ניתוחים שאינם ניתוחי חרום, בתחומי הכירורגיה השונים, לרבות כירורגיה כללית, אף אוזן וגרון, אורולוגיה, אורטופדיה, גניקולוגיה, עיניים, כירורגיה פלסטית ושיניים. עוד מצוין באתר כי "כל הניתוחים המבוצעים בבית החולים נעשים על ידי רופאים מומחים ומובילים בתחומם, בליווי של מרדימים מומחים ומיומנים וצוות סיעודי מקצועי, אדיב ומנוסה".

בבית החולים מרב החלו בבדיקה ותחקור של האירוע. "המטופלת הגיעה לבית החולים לניתוח אף פשוט כשכל בדיקותיה העידו כי מדובר באישה בריאה ללא אינדיקציות לבעיות כלשהן" אמר שאולי יניב פז, מנכ"ל בית החולים. "הרופא הכירורג החל בפעולה פשוטה של הרדמה אזורית בזריקה באזור הניתוח ומיד לאחר מכן החלו הפרעות קצב שהתפתחו לדום לב. צוות המרדימים של בית החולים ביצע החייאה פעילה ואף הצליח להחזיר אותה לדופק וללחץ דם סדיר. הזמנו אמבולנס והיא הועברה לוולפסון, בית החולים המגבה שלנו, להמשך טיפול בטיפול נמרץ לב. לצערנו היא לא שרדה".

לדברי פז, אירוע של דום לב על רקע חומר הרדמה או כל חומר אחר הוא נדיר מאוד. "מדובר באירוע של אחד לכמה אלפים כשרואים הפרעות קצב במהלך הרדמה, ובמקרה זה לא הייתה כל אינדיקציה קודמת המעידה על רגישות כלשהי. התוצאות הן טראגיות וקשות. צר לנו ואנו משתתפים בצערה של המשפחה, וזה כואב מאוד גם לסגל ולצוות הרפואי", אמר.

(עדכון ראשון: 19:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully