וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנשים נרמסו": בליין ריסס גז מדמיע במועדון – המאבטחים מנעו יציאה

רועי שרוני

11.11.2015 / 18:25

מהומה פרצה ב"האומן 17", נגדו הוצא בחודש שעבר צו סגירה בשל תקיפת מאבטח, לאחר שתרסיס פלפל רוסס ברחבת הריקודים, שהייתה מלאה עד אפס מקום, וגרם לצרבות ומחנק – ללא אפשרות לצאת. מארגן המסיבה מכחיש: "המועדון הגיב במהירות לסיטואציה ופתח מיד את כל הפתחים"

גז פלפל שרוסס במועדון האומן 17 בתל אביב.. מתן חיון, מערכת וואלה! NEWS
"הבליינים נהרו לכיוון היציאה כדי לנשום אוויר". המסיבה בהאומן 17/מערכת וואלה! NEWS, מתן חיון

30 יום עברו מאז שהוצא צו סגירה למועדון "האומן 17" בתל אביב, בעקבות תיעוד של אחד המאבטחים תוקף בליין. בשבוע שעבר המקום חזר לפעילות, אך אירוע חריג נוסף פקד את המועדון, כשאחד המשתתפים במסיבה ריסס גז פלפל לעיני הבליינים ברחבת הריקודים - אך המאבטחים סירבו לטענת הבליינים לאפשר לנוכחים לצאת מתוך שיקול כספי.

ביום שישי האחרון התקיימה במועדון מסיבה של "אריסה", ליין של הקהילה הגאה שמושך אליו מאות צעירים. בליינים שהיו במסיבה אומרים כי בשלב מסוים החלו להרגיש צריבה חזקה בעיניים ותחושת מחנק קשה בשל גז מדמיע שרוסס ברחבה, ככל הנראה על ידי אחד הבליינים.

מתן חיון, שבילה באותו הלילה במועדון, אמר כי במקום פרצה מהומה. "לקראת השעה 1:00 בלילה נכנסנו אני וחבריי לתוך המועדון, שאט אט התמלא עד אפס מקום. כעבור כחצי שעה, ריססו גז פלפל במועדון, באמצע הרחבה המרכזית, מה שגרם למאות הבליינים לנהור החוצה אל עבר היציאה או לחפש מקומות אחרים שבהם אפשר לנשום אוויר, כמו צדדי המועדון או השירותים", אמר בשיחה עם וואלה! NEWS.

גז פלפל שרוסס במועדון האומן 17 בתל אביב.. מתן חיון, מערכת וואלה! NEWS
"שריפה בעיניים"/מערכת וואלה! NEWS, מתן חיון

"המון אנשים רצו לכיוון היציאות, אנשים דחפו ורמסו זה את זה, ממש לא ראו בעיניים, תרתי משמע, בשל הצריבה של הגז המדמיע ומרוב היסטריה. אף אחד לא באמת הבין מה קרה. כולם התחילו להשתעל ללא הפסקה, לשפשף את העיניים ולבכות מרוב הצריבה של הגז", הוסיף.

ציונה קסהון, שהגיעה גם היא לבלות במסיבה עם חבריה, אמרה כי הרגישה במצוקה גדולה. "פתאום כולם התחילו להרגיש את הצריבה בעיניים ותחושת המחנק. כולם רצו לכיוון היציאות אבל לא פתחו לנו את הדלתות, ממש השאירו אותנו בני ערובה בתוך המועדון כשכולו מרוסס בגז פלפל. היו הרבה דחיפות ואלימות מצד המאבטחים, זה היה מחריד".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

צעיר נוסף שהגיע אל המסיבה עם חבריו ונפגע מהגז סיפר: "תוך כדי ריקוד התחלתי להרגיש שריפה בעיניים, חשבתי שזה רק אני אז הלכתי לצד, אבל מיד אחרי כמה דקות שהסתובבתי שוב אל רחבת הריקודים ראיתי שהיא ריקה".

כשהחל לחוש את תחושת הצריבה בעיניים הוא הלך השירותים ושטף את עיניו, אך כשחזר הבחין בהמולה הרבה. "כשחזרתי התחלתי להרגיש גם תחושת מחנק בגרון וראיתי איך כל האנשים מסתערים על היציאות כשהם בבהלה, בעוד הברמנים מנסים להמשיך לעבוד בשגרה כשהם משתעלים ונייר טואלט מכסה את הפנים שלהם".

בליינים: המאבטחים סירבו לתת לנו לצאת מחשש להפסד כספי

לטענת הבליינים, המאבטחים סירבו לפתוח את היציאות לבליינים מהחשש שכאשר יחזרו למקום, לא יוכלו לזהות מי כבר שילם על כרטיס ומי לא. חיון, שהיה בין אלו שביקשו לצאת, אמר: "רצנו כולם אל המאבטח וביקשנו לצאת, אבל הוא הדף אותנו. הוא אמר לנו, 'רק בשעה שלוש בבוקר אתם תוכלו לצאת החוצה ולקבל חותמת על היד, שתאפשר לכם להיכנס מחדש ללא תשלום. מי שיצא עכשיו מהמסיבה יצטרך לשלם מחדש בכניסה'".

לאחר ויכוח ממושך ולחץ שיצרו הבליינים על המאבטחים בדרישה לצאת החוצה, החליטו המאבטחים להחתים את ידו של כל דורש במטרה שיוכל לצאת החוצה לשאוף אוויר, ולחזור אל המועדון מבלי לשלם עבור כרטיס בשנית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבליינים הורשו לצאת רק שעתיים אחרי המהומה. האומן 17/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשיחת טלפון שהתנהלה בין אחד הבליינים לאוריאל יקותיאל, הפרזנטור של ליין המסיבות, והגיעה לידי וואלה! NEWS, נשמע האחרון מתנצל בפני הבליין ומסביר לו שאם הוא אוהב את ליין המסיבות, לא כדאי שיפרסם את השתלשלות האירועים בפייסבוק. "בתור בליין אתה אוהב ונהנה מ'אריסה', שנינו יודעים טוב מאוד מה הכוח שלך ומה ההשפעה של אם אתה תעלה את זה בסטטוס. אני לא אגיד לך חלילה לא להעלות את זה, מה שאתה רואה לנכון, אבל אתה יודע מה ההשפעה של דברים כאלה. אתה יודע יותר טוב ממני, לליין שאתה אוהב, מה ההשפעה שלילית אם תחליט לפרסם דבר כזה".

יקותיאל נשמע מבטיח לפצות את הקהל ואומר שאין לו דרך להסביר את התנהגות המאבטחים. "אין לנו סיבה למאבטחים האלה. אנחנו החלפנו חברה כבר פעם אחת. ואחרי מה שקרה עכשיו, כשהאומן היה סגור כל כך הרבה זמן, היו פגישות וצעקות. לא יכול להיות שככה נגמרת מסיבה ולכן אנחנו מנסים לתת את התמורה הכי גדולה לקהל שלנו".

מהמארגן נמסר בתגובה: "לצערנו התקיים ניסיון לחבל באירוע. אותו בחור שריסס את הגז המדמיע נעצר באותו הרגע ומתנהלת מולו חקירה ואנו בטוחים שייענש. לשמחתנו המועדון הגיב במהירות לסיטואציה ופתח מיד את כל הפתחים, לחצר של המועדון ואת היציאה הראשית. הקהל יצא להתאוורר וכעבור מספר דקות נכנס חזרה ונהנה מהמסיבה עד סופה. ביניהם, מתן אוחיון, הבליין אשר מתלונן בכתבה על החוויה הטראומטית שעבר. הסיבה שהאינפורמציה הזו מגיעה למערכת חדשות וואלה! חמישה ימים לאחר המקרה, היא כנראה מתוך חוסר מוצא שהרגיש אוחיון לאחר שניסה לדרוש פיצוי, אחרת יפרסם את התמונות שבידיו. צוות המסיבה אינו עונה לסחטנות ויעשה הכל על מנת להמשיך לשמח את קהל המבלים הנאמן שלו".

לפניות לכתב רועי שרוני: Roi.sharon@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • האומן 17

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully