וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של המחבל בן ה-11: "לא יודע מאיפה בא לו הרעיון, הוא ילד טוב"

יוסי אלי ודב גיל-הר

11.11.2015 / 15:15

עלי, שבנו נפצע קשה כשביצע אתמול את הפיגוע ברכבת הקלה בירושלים, אמר בריאיון לוואלה! NEWS: "אם הייתי יודע שזה מה שהוא מתכנן, לא הייתי נותן לו לצאת". על המניע: "הוא לא דיבר, ויש הרבה דברים שהורים לא יודעים"

עריכה: נועה לוי

"אם הייתי יודע שזה מה שהוא הולך לעשות, לא הייתי נותן לו לצאת מהבית", כך אמר היום (רביעי) בריאיון לוואלה! NEWS עלי, אביו של המחבל בן ה-11, שביצע אתמול את פיגוע הדקירה בירושלים.

הילד, שנורה על ידי המאבטח אותו הוא דקר בקרון הרכבת ליד פסגת זאב, מאושפז במצב בינוני-קשה בבית החולים שערי צדק. "אמרו לנו שהוא בבית חולים, אבל אנחנו לא יודעים מה מצבו הרפואי כי לא נותנים לי לראות אותו", סיפר האב וטען כי אתמול התנהל כבכל יום, כאשר בנו יצא ב-8:00 בבוקר לבית ספר. "אחרי זמן מה התקשרו אליי ואמרו 'הבן שלך לא הגיע לבית ספר'. אחר כך, כשהלכנו למשטרה, אמרו לנו שזה הבן שלי, ושזה מה שהוא עשה. ראינו את התמונות מהרכבת, ומה אגיד לך...".

עוד בנושא:
"רציתי לרצוח יהודים כדי לנקום את הרג בן דודי"
"אולי שתלו להם סכין": קרובי המשפחה מסרבים להאמין
המחבלים יצאו לפיגוע מבית הספר, אחד מהם לא יישפט בשל גילו הצעיר

הארכת מעצר למחבל בן ה-14 שדקר מאבטח ברכבת הקלה בירושלים, 11 בנובמבר 2015. נועם מושקוביץ
בן ה-14 שביצע את הפיגוע בבית המשפט/נועם מושקוביץ

האב התקשה להסביר כיצד קרה שבנו החליט שהוא יוצא לבצע פיגוע. "זה ילד בן 11. אף אחד לא יודע מאיפה בא לו הרעיון, הוא ילד קטן. הוא לא חשב. לא חשב ולא שם לב מה הוא עושה", אמר. לדבריו, גם לא היה כל רמז למה שעתיד לקרות, שכן הוא התנהג באופן נורמלי. "הוא לא דיבר על זה. הוא נהג ללכת לחברים ולשחק במחשב. הוא לא ראה סרטונים ולא כלום, רק שיחק כל הזמן. הוא ילד טוב, לא יודע מה קרה לו. יש מלא דברים שלא יודעים".

בהתייחסו לקשר בין ההחלטה של קרוב המשפחה בן ה-14, שביצע את הפיגוע יחד עם בנו, לבין מותו של קרוב משפחה אחר - אשר נורה למוות בחודש שעבר, הוסיף: "ההרוג הוא ממשפחה אחרת, מכפר אחר. זו משפחה רחוקה". לדבריו, בעוד שהמשפחה שלו מבית חנינא, המשפחה של המחבל בן ה-14 היא משועפאט.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בן ה-11 דוקר את המאבטח ברכבת הקלה, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי חוקי המדינה לא ניתן להעמיד את המחבל בן ה-11 לדין לגיל מפאת גילו הצעיר. חוק העונשין קובע שלא ניתן לשפוט קטין מתחת לגיל 12, ושאין אחריות פלילית למי שמבצע עבירה בגיל כזה. כלומר, אי אפשר יהיה להמשיך את ההליך הפלילי נגדו, והוא עתיד להיות משוחרר לביתו כשיחלים מפצעיו. הוא לא ייחקר כחשוד אלא כעד בלבד, והמשטרה אינה רשאית לעצור אותו אלא לעכבו.

"רציתי לרצוח יהודים ולנקום את נקמתו של בן דוד שלי, מוחמד עלי, שנרצח בשער שכם" – כך אמר בחקירתו הנער בן ה-14 שהשתתף בפיגוע אך לא נפצע. לאחר הודאתו בחקירה, הורה היום בית המשפט השלום בבירה על הארכת מעצרו בשבוע. בפיגוע אתמול נדקר המאבטח, בן 25, הוא נפצע באורח קל עד בינוני, אולם הצליח להתעשת ולירות לעבר המחבלים הצעירים. בן ה-11 כאמור נפצע. נוסעים ברכבת השתלטו על בן ה-14 עד להגעת השוטרים. צוותי מד"א העניקו למאבטח טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים שערי צדק בעיר.

שני המחבלים קרובים המשפחה ממזרח ירושלים, יצאו מבית ספרם בדרכם לבצע את הפיגוע בפסגת זאב כשהם חמושים בסכין ובמספריים. אחד מהם לומד בבית הספר נור-אלהודא והשני בבית הספר אל-עהד. מדובר בבתי ספר מוכרים שאינם רשמיים, כלומר נהנים מתקצוב עיריית ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully