וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותקף בבאר שבע כי נחשד כמחבל: "פחדתי על החיים שלי"

11.11.2015 / 14:33

תושב רהט שהותקף ביום ראשון האחרון בכניסה לקניון בעיר, כפי שנראה בתיעוד שנחשף לראשונה בוואלה! NEWS, שחזר את רגעי האימה: "הייתי על הרצפה. אני לא מבין למה הם עשו את זה, סתם, בלי סיבה". מעצר החשודים הוארך ביומיים

צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק, גדי וינסטוק

מעצרם של החייל והאזרח שנעצרו אתמול לאחר שתועדו בסרטון שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS כשהם מכים את תושב רהט שעוכב על ידי מאבטחי הקניון בעיר, הוארך היום (רביעי) בבית משפט השלום בבאר שבע ביומיים. קורבן התקיפה, סלמאן אבו מדיעם, סיפר לוואלה! NEWS כי הוא הלך ליד הקניון כאשר המאבטחים ביקשו ממנו תעודת זהות. עקב סירובו למסור להם אמצעי זיהוי התפתח ביניהם ויכוח ומיד לאחר מכן, לדבריו, הם תקפו אותו. "הייתי על הרצפה ובאו חייל ואזרח ובעטו בי, פחדתי על החיים שלי. אני לא מבין למה הם עשו את זה, סתם, בלי סיבה כשאני שוכב על הרצפה" סיפר.

עוד בנושא:
תיעוד: התווכח עם מאבטח - והוכה בידי אזרחים שחשבו שהוא מחבל
נעצר חייל בחשד שהכה אדם שנחשד בטעות כמחבל בבאר שבע

הוארך מעצרו של החייל החשוד שתקף תושב רהט בבאר שבע. שי מכלוף
שני החשודים בבית משפט השלום בבאר שבע, היום/שי מכלוף

באירוע, שהתרחש ביום ראשון האחרון, השתלטו מאבטחים על אבו מדיעם לאחר שלטענתם סירב להזדהות בכניסה לקניון. על פי החשד, בשלב זה הגיעו למקום שני החשודים והיכו אותו לאחר שכבר הוחזק בידי המאבטחים. החייל, תושב באר שבע בשנות ה-20 לחייו, קשר עצמו למעשה וכך גם החשוד השני.

"חזרנו מהאימון, עברתי ליד הקניון ואחד המאבטחים עצר אותי וביקש ממני תעודת זהות", הוא המשיך וסיפר ביתר פירוט. "הגבתי ואמרתי שאין לו זכות לבקש את זה ממני ואז הוא החליט לקרוא לתגבורת לכל החברה ואז התנפלו עליי, נתנו לי מכות והצטרפו חייל ואזרח שהשתתפו גם בלינץ'". לדבריו, גם כאשר הוציא לאחר מכן את תעודת הזהות והראה אותה למאבטח, הוא לא חדל. "המאבטח הראשון התקרב אליי ואמר לי 'למה אתה מתקרב?'. אמרתי לו, 'לא התקרבתי, אתה התקרבת', ואז הוא נתן לי את הבוקס הראשון. כשנפלתי, גם השני נפל עליי, לקח אותי בצד, אמר סלמאן, בוא נסגור את העניין. נשים לך אזיקים, לא יקרה כלום, שתלך למשטרה שנסיים את העניינים. נתתי לו את הידיים, נתן לי מכה, הוריד אותי על הרצפה, התחיל להרביץ לי. בא המאבטח הראשון גם התחיל להרביץ לי, אחר כך הגיע חייל נוסף והרביץ לי ועוד אזרח שגם הוא הרביץ לי".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"חשבתי על הבנות שלי"

הוא סיפר כי אפילו האחראי על המאבטחים בקניון היה שותף לתקיפה. "הוא דיבר עם המאבטחים ואמר להם 'קחו אותו על הצד ותטפלו בו', ככה הוא אמר. לאחר התקיפה הגיעו למקום שוטרים שלקחו אותו לחקירה. "ישבתי שם יותר משמונה שעות. בשעה רבע לתשע יצאתי מתחנת המשטרה".

ברגעי התקיפה הוא חשב בעיקר על ילדיו. "חשבתי על הבנות שלי. חשבתי שאולי יעצרו אותי, שאני אלך למשטרה, ובסוף יתברר שאין כלום ואחזור הביתה. לא חשבתי שזה יהפוך ללינץ' ויתחילו אנשים להרביץ לי. אני לא יכול. אני לא מבין איך זה קרה, למה זה נגרר? באמת, אני מאוכזב".

תיעוד: תושב רהט נחשד כמחבל בטעות - והותקף באלימות קשה. ספק 500
חשבו שהוא מחבל והכו אותו. הקטטה בבאר שבע, בראשון/ספק 500

השופט אמיר אלון קבע כי לאור העובדה שהקורבן היה תחת ריתוק של המאבטחים בעודו שוכב על הרצפה, לא מדובר בניסיון לנטרל את הקורבן. נציג המשטרה שדיבר בדיון טען כי שני הצעירים תקפו את אבו מדיעם באלימות וקראו לעברו קריאות גזעניות. עוד הוא טען כי החשודים הודו במעשה אך טענו כי עשו זאת בגלל שחשדו כי הוא מחבל. סנגורו של האזרח החשוד, עו"ד ליאור כהן, טען כי "לא מדובר באירוע של עבריינים", ושמרשו "היה סבור שמדובר במחבל לאחר שהקורבן התעמת עם המאבטחים".

עו"ד אלעד רן, שמייצג את החייל החשוד מטעם הסנגוריה הציבורית, ציין כי "מדובר בחייל בודד ללא עבר פלילי שנקלע לאירוע שאותו לא יזם והוא תולדה בטעות בשיקול הדעת של אדם אחר". הוא הוסיף כי יגיש ערר על ההחלטה להאריך את מעצרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully