וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שוטרים מקבלים דוחות על עבירות שנאלצו לבצע במסגרת התפקיד"

11.11.2015 / 14:45

עורך דין המתמחה בדיני תעבורה טוען כי שוטרים רבים מואשמים בעבירות תנועה שנאלצו לבצע בעת מרדף אחרי חשודים או כאשר מיהרו לזירת שריפה. "המסר שעובר לשוטרים הוא 'אל תמהרו לבצע עבודתכם, כי אתם עלולים לשלם על כך מחיר'"

מבצע אכיפה משטרת התנועה הארצית נגב נגד משאיות עם משקל חורג. קובי ליאני
"מה מצפים משוטר שרואה עבריין שחוצה באור אדום?". ניידת משטרת התנועה/קובי ליאני

"שוטרים מקבלים דוחות תנועה ועומדים לדין בשל עבירות תנועה שנאלצו לבצע במסגרת מילוי תפקידם", כך טוען עורך דין יוסי יעקובי, המתמחה בדיני תעבורה. לאחרונה פנו ליעקובי שלושה שוטרים בבקשה שיסייע להם לאחר שהוגשו נגדם כתבי אישום בגין עבירות של נסיעה ברמזור אדום או בשל נהיגה במהירות גבוהה. שלושת השוטרים נתפסו על ידי מצלמות תנועה.

"העבירות נעשו בזמן שהשוטרים עשו את עבודתם ואכפו עבירות תנועה, ובמקרה אחד קצין משטרה מיהר להגיע למקום שבו השתוללה שריפה", יצא עו"ד יעקובי נגד התופעה. "מה מצפים משוטר שרואה עבריין שחוצה באור אדום? ברור שעל השוטר לעבור גם כן באור אדום, כדי לאכוף את החוק", הסביר.

עוד בוואלה! NEWS:
זעם בישראל על ההחלטה לסמן מוצרי התנחלויות: "צעד מביש ופרס לטרור"
דאעש בסיני באיום ישיר על ישראל: "מתקרב היום שבו נגיע לאילת"
ותיקי הפלמ"ח מציעים להדוף את גל הטרור: "תנו לנו להיכנס לשכונות"

מצלמות מהירות על מדרכה. רונן טופלברג
מכמונת מהירות/רונן טופלברג

לדבריו, תקנה בפקודת התעבורה קובעת כי שוטר הנוהג ברכב של משטרת ישראל, שהנוהג בו או הנמצא בו ממלא תפקיד רשמי בפועל, לא יחולו לגביו הוראות תעבורה מסוימות אם היה בקיומן כדי למנוע את מילוי התפקיד. יחד עם זאת, יש לציין כי למרדף משטרתי יש כללים ברורים והוא אינו מותר בכל תנאי. בין השאר, מותר לבצע מרדף אם קיים חשד לעבירה מסכנת חיים, או שאין דרך אחרת לעצור את החשוד.

יעקובי טוען לקיומם של מצבים אבסורדיים, בהם למשל השוטר נוהג בנתיב שמצולם על ידי מצלמת מהירות, בעוד עבריין התנועה שאחריו הוא דולק נוהג בנתיב שלא צולם. "המסר שעובר לשוטרים הוא 'אל תמהרו לבצע עבודתכם, כי אתם עלולים לשלם על כך מחיר", אמר.

כמו כן, לאחרונה הותקנו במכוניות המשטרה "קופסאות ירוקות", מנגנון שעוקב אחר נתוני הנסיעה. מטרת הקופסה היא לעקוב אחרי נתונים כמו מהירות, בלימות חדות, מהירות בסיבוב ועוד. אלא שלטענת עו"ד יעקובי, לא אחת שוטרים עומדים לדין משמעתי רק משום שהקופסה הירוקה תיעדה נתונים שונים מאלו שאירעו בפועל. מהמשטרה נמסר בתגובה כי "משטרת ישראל מקפידה על שמירת חוקי התנועה ואכיפתם, הן בקרב הציבור והן בקרב אנשיה. לכן, רק כאשר קיים צידוק לנהיגתו של שוטר במהלך תפקיד, בניגוד לחוקי התנועה, רק אז לא תתבצע אכיפה כנגדו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully