וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצצה מזעזעת: ככה מחשמלים הומוסקסואלים כדי "לרפא" אותם

15.11.2015 / 10:16

מצלמה נסתרת חשפה שבבתי חולים בסין מתקיימים טיפולי המרה להומוסקסואלים. מחירם עומד על 800 דולרים לטיפול, והם עלולים להותיר נזק פיזי ונפשי בלתי הפיך. לרשויות זה לא ממש מפריע

Dateline

קשה להאמין שבשנת 2015 עדיין מתקיימים בעולם טיפולי המרה ששמים לעצמם למטרה להחזיר הומוסקסואלים ל"מוטב", ולהפוך אותם להטרוסקסואלים. טיפולים מסוג זה קיימים במדינות נאורות כמו ארצות הברית וישראל, וכמובן שגם באיראן וסין, שם הכריזו על הומוסקסואליות כהפרעה נפשית בשנות ה-80.

סרט חדש שנעשה במסגרת תוכנית התחקירים Dateline חושף תיעוד נדיר של טיפול אכזרי במיוחד שמתבצע בבתי חולים בסין. הסרט, שצולם כולו במצלמה נסתרת, מתעד מטופל צעיר שמחושמל כדי "לרפא" את נטיותיו המיניות. כל טיפול כזה עולה 800 דולרים, ועל פי מומחים עלול לגרום לנזק פיזי ונפשי בלתי הפיך.

הצצה לטיפולי המרה להומוסקסואלים בסין. צילום מסך
הצצה לטיפולי המרה להומוסקסואלים בסין/צילום מסך

בסרטון המטופל מקבל הסבר על כך ש"הרפלקסים הנוכחיים" שלו הם שגורמים לו לחוש אהבה כלפי בני מינו. "מה שאני רוצה לגרום לך להרגיש - זה פחד", מסבירה לו המטפלת. בחור אחר, שהגיע לברר על "טיפולי ההמרה", קיבל הצעה "לעשות מקלחת קרה או לצאת לריצה כדי לשחרר את ההורמונים".

עוד באותו נושא

"לך ליצאנית, צלם נשים בים": עדות מ"טיפול המרה" כושל

לכתבה המלאה

ניסיונות לשנות נטיות מיניות קיימים משחר ההיסטוריה, ונראה שהם מגוונים ומחרידים במיוחד: החל מקיום יחסי מין בכפייה עם בן המין השני ועד הקזת דם, כריתת אונה במוח, מכות חשמל וסירוס. הפסיכותרפיסט ג'וני לי מסביר כי מדובר בטיפולים שעשויים לפגוע בכל אחד, "ובמיוחד בהומוסקסואלים. הם מחזקים את חוסר ההערכה העצמית שלהם ואת תחושות הדחייה. הנזק יכול להיות לטווח ארוך או אפילו להימשך כל החיים.

גם משרד הבריאות הישראלי פרסם אזהרה לציבור מפני טיפולי המרה הנערכים במטרה לשנות נטייה מינית הומוסקסואלית להטרוסקסואלית. במשרד הבריאות התבססו בהודעתם על נייר העמדה של הסתדרות הפסיכולוגים בישראל לגבי טיפולי המרה, שמציעים גורמים שונים במטרה לשנות נטייה מינית, וקבעו כי "אין עדויות מחקריות להצלחת שיטה כלשהי לגבי האפשרות להמרה" וכי "יש אף מספר עדויות לנזק אפשרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully