וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 שעות ביום, 5 ימים בשבוע: מחשב אישי ל"סנדק" השוהה בכלא

10.11.2015 / 15:34

שופט המחוזי הורה לשב"ס להצמיד לאילן בן שטרית, שנחשב "לסנדק של אילת" ועצור עד תום ההליכים, מחשב כדי שיוכל ללמוד את חומרי החקירה העצומים העומדים נגדו כחלק מפרשה 512. כעת, שאר עצורי הפרשה, בהם ראשי ארגוני פשע - רוצים גם הם מחשב

בית המשפט המחוזי שבבאר שבע הרשיע שמונה אנשים בחברות בארגון פשע, ספטמבר 2015. בני בן סימון, מערכת וואלה! NEWS
בן שטרית, יזכה למחשב/מערכת וואלה! NEWS, בני בן סימון

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל השבוע את עתירתו של העבריין אילן בן שטרית, שנחשב לראש ארגון הפשע של אברג'יל באילת, והורה לשב"ס לצייד את האסיר במחשב כדי שיוכל להתכונן למשפטו כחלק מפרשה 512. ההחלטה הובילה להתעניינות מצד ראשי ארגוני פשע אחרים, שמתכוונים גם הם לבקש את הציוד הטכנולוגי.

בן שטרית, שנודע כ"סנדק של אילת", הורשע בספטמבר בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, אולם תלויים נגדו כתבי אישום נוספים במסגרת הפרשה ולכן הוא אחד מ-20 העצורים עד תום ההליכים בפרשת 512. כמו מרבית העצורים בפרשה, הם מוחזקים בתאי הפרדה הן כדי למנוע פגיעה בהם והן משום שבמשטרה חוששים כי הם ינסו לשבש את ההליך המשפטי או אף לפגוע בעדי המדינה.

בן שטרית מוחזק בתא שמור בכלא אשל באגף ההפרדה הארצי. גם טיוליו בחצר נעשים תחת אבטחה כבדה וללא נוכחות אסירים נוספים. לפני כמה שבועות פנה בן שטרית באמצעות עורכת דינו אתנה אדרי לבית המשפט המחוזי וביקש לאפשר להכניס לתאו מחשב. הסנגורית הסבירה כי בפרשה 512 נאסף חומר חקירה עצום ב-500 קלסרים של עדויות ו-1,700 דיסקים. "חומר כזה לא ניתן להכניס לכלא, אלא רק בדיסקים", טענה עוד אדרי.

לקריאה נוספת:
כך הפיל עד המדינה הנעדר את ארגון הפשע מאילת
אחרי יממה: עד המדינה שהפיל עבריינים בכירים יצר קשר עם משפחתו

איציק אברג'יל, בימ"ש מחוזי ת"א, 22 ביולי 2015. ניב אהרונסון
חבר בארגון הפשע של אברג'יל/ניב אהרונסון

שופט המחוזי גד גדעון קיבל את עתירת העבריין והציע לשב"ס לבחון שלוש חלופות: להשתמש במחשב הכלא במשך שמונה שעות ביום; להכניס מחשב של שב"ס לתאו; ולבסוף, שהאסיר ירכוש מחשב חדש, הוא יובא לכלא באריזתו המקורית, ייבדק במעבדות שב"ס ורק לאחר מכן יוכנס לתא של בן שטרית. בשב"ס החליטו לקבל את האופציה השלילית והתחייבו להעמיד לרשות בן שטרית מחשב - שמונה שעות כל יום, במשך חמישה ימים בשבוע, עד תום משפטו.

ההסכמה קיבלה את אישור השופט גדעון ומיד הפכה לשיחת היום בקרב אנשי העולם התחתון העצורים, ומרבית מעצורי 512 מיהרו לבקש מחשבים לתאיהם. אולם לא רק הם. כל ראשי ארגוני הפשע וכן עצורי פרשת דומרני החלו להתעניין בהחלטה מתוך כוונה לבקש בימים הקרובים מחשב לתא המעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully