וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

24 פעילי חמאס נעצרו בחשיפת תשתית של הארגון בקלקיליה

10.11.2015 / 13:00

בפעילות של שב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל באזור נחשפה התשתית שקיבלה מימון והכוונה מגורמים בקטאר וברצועת עזה. בין העצורים כמה בכירי חמאס שנכלאו בעבר, חלקם אף יותר מפעם אחת. צפו בתיעוד

צילום: דובר צה"ל

24 פעילי חמאס נעצרו הלילה (שני) בפעילות של שב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל באזור העיר קלקיליה. בין העצורים כמה בכירי חמאס שנכלאו בעבר, חלקם אף יותר מפעם אחת. לפי הודעת שב"כ, מתוך העצורים, 19 ידועים כקשורים באופן ישיר לחמאס, או להנהגה או הביעו תמיכה פומבית בארגון. החמישה הנוספים, כך נטען, קשורים לחמאס באופן חשאי.

השב"כ מסר כי ראשי התשתית שנחשפה פעלו לחידוש פעילות חמאס בעיר ובכפרים הסמוכים והכשירו את הקרקע לפעילות טרור. התשתית קיבלה הכוונה, הנחיות לפעילות ומימון בהיקף נרחב מטעם גורמים במפקדות חמאס בקטאר וברצועת עזה אשר סייעו בבנייתה. כמו כן, בפעילות נתפסו 35 אלף שקלים.

במבצע לקחו חלק שב"כ יחד עם כוחות דובדבן, אגוז, יחידת מסתערבים באזור יהודה ושומרון, גדוד דוכיפת וגדודי רשף ונמר מחיל התותחנים. בהודעה נמסר כי פרשה זו חושפת את הפעילות המתמשכת של גורמי מפקדה בחו"ל וברצועת עזה וכן בקרב תשתיות מקומיות בגדה המערבית, לממש את בניין כוח והתעצמות, במטרה להגיע למוכנות ארגונית וצבאית, תוך שהמטרה הסופית היא, כך נמסר, מימוש פיגועים ופעילות צבאית למול מטרות ישראליות.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
המחבל בן ה-13 בכה בחקירה: "אני לא זוכר, די, מספיק"
יעלון: אין לנו יכולת להעמיד לדין את היהודים החשודים בהצתה בדומא
לוחמי גבעתי חוששים מהצלף הבא שיפעל בחברון: "זה שטח השמדה"

גל מעצרים בקלקיליה. דובר צה"ל
גל מעצרים בקלקיליה/דובר צה"ל

מבצע מעצרים זה מגיע על רקע ההסלמה בשטחים בשבועות האחרונים. עם זאת, אתמול למעט ניסיון פיגוע במעבר אליהו שבשומרון לא אירעו פיגועים. בבוקר הגיעה מחבלת מקלקיליה למעבר הנמצא בסמוך לאלפי מנשה וכשכוחות הביטחון פתחו בנוהל מעצר חשוד, היא שלפה סכין והתקדמה לעברם על אף קריאותיהם. בתגובה ירו בה החיילים והיא נהרגה. חפציה נמצא מכתב התאבדות ובו דברי פרידה ממשפחתה.

(עדכון ראשון: 7:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully