וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצביעו ברגליים: תושבי יבנה נהרו לגלידריה שנפתחה בשבת ונקנסה

רועי שרוני

8.11.2015 / 18:21

בעל גלידריה בעיר החליט להפעיל את העסק שלו במשך שבעה ימים בשבוע - וקיבל בשישי בערב דוח מפקחים על סך 730 שקלים. תושב העיר פרסם את המקרה בפייסבוק - והחילונים הגיעו בהמוניהם. "ביבנה לא חיים רק דתיים"

גלידריית גולדה, יבנה, נובמבר 2015. אילן כהן, מערכת וואלה! NEWS
תושבי יבנה פוקדים את הגלידריה בהמוניהם, בסוף השבוע/מערכת וואלה! NEWS, אילן כהן

מאות מתושבי יבנה הגיעו בסוף השבוע למרכז המסחרי החדש בשכונה הירוקה שבעיר על מנת לתמוך בבעל הגלידריה "גולדה", אשר נקנס ב-730 שקלים על ידי העירייה לאחר שפתח את מרכולתו בשבת. לנהירה לחנות קדם פוסט בפייסבוק שבו סופר על המקרה - והצית מחאה חילונית.

את הפוסט פרסם אלון כץ, תושב העיר, בקבוצה שבה חברים רבים מתושבי יבנה. "אנחנו נמצאים עכשיו בגלידה במתחם בשכונה הירוקה", כתב כץ. "הרגע היה פה פקח שנתן דוח על פתיחה ביום שישי בערב - 730 שקלים - והודיע שיגיע שוב מחר בבוקר".

בפוסט קרא כץ לתושבים לפקוד את המקום בהמוניהם. "אני קורא לכל מי שאכפת לו ורוצה שעסקים יתנו שירות גם בשבת להגיע, לקנות גלידה, להצביע ברגליים ולהראות לבתי העסק שכדאי להיות פתוחים בשבת". את התוצאה של הפוסט גם האופטימיים ביותר לא חזו.

עוד בוואלה! NEWS:
קצין המשטרה הבכיר החשוד בקבלת שוחד: "מח"ש חלאות"
המאבטח מביתר עילית נדקר ביום הולדתו: "קיבלתי את החיים במתנה"
תיירים נוצרים ו-24 ק"ג קוקאין: כך סוכלה הברחה של מיליונים

גלידריית גולדה, יבנה, נובמבר 2015. אילן כהן, מערכת וואלה! NEWS
"מצפה שיאפשרו לי לרדת עם הבנות שלי לקנות גלידה גם ביום שבת"/מערכת וואלה! NEWS, אילן כהן

"אני לא זוכרת מתי העיר יבנה הוגדרה כעיר שבה חיים אך ורק דתיים", אמרה לוואלה! NEWS אנה, תושבת העיר ואם לשני ילדים קטנים. לדבריה, "זו עיר שיש בה גם מבני הציבור הדתי וגם מבני הציבור החילוני ועל כן אי אפשר להסכים לכפייה כזו או אחרת. זכותי כחילונית וכאימא לצאת ביום שבת, לטייל ולקנות לילדים שלי גלידה".

עומר נשר, תושב יבנה זה 32 שנים, הוסיף: "יבנה היא עיר חילונית לכל דבר ועניין. לא ייתכן שמיעוט קטן כופה את דעתו על כלל הציבור. יש את חופש הדת, אבל חייבים לגלות סובלנות משני הצדדים, וכאן לצערי לא קיים עיקרון ההדדיות. כפי שאני לא אכנס לבית של אדם דתי ואדליק את האור, אני מצפה שיאפשרו לי לרדת עם הבנות שלי לקנות גלידה גם ביום שבת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
גלידריית גולדה, יבנה, נובמבר 2015. אילן כהן, מערכת וואלה! NEWS
"אני מקווה לפתוח שבעה ימים בשבוע, חוץ מחגי ישראל"/מערכת וואלה! NEWS, אילן כהן

בעל הגלידריה, אילן כהן, סיפר לוואלה! NEWS על הדוח שקיבל. "הובטח לנו שהמתחם יהיה פתוח גם בשבת. בשישי בערב הגיע פקח, נתן לי קנס של 730 שקל ואמר לי שאין לו ברירה, אלא לשוב בשבת ולתת לי שוב קנס. אני מקווה לפתוח שבעה ימים בשבוע, חוץ מחגי ישראל. איש באמונתו יחיה".

מאז הופעת הפקחים לראשונה החוב של כהן לעירייה הוכפל, לאחר שביום שבת הגיעו הפקחים בשנית ונתנו לו קנס נוסף של 730 מאותה הסיבה.

גלידריית גולדה, יבנה, נובמבר 2015. אילן כהן, מערכת וואלה! NEWS
"בעיר מתקיים מזה שנים סטטוס-קוו אשר ניתן לשנותו באופן חלקי בלבד"/מערכת וואלה! NEWS, אילן כהן

מעיריית יבנה נמסר בתגובה לדברים: "התפתחותה המבורכת של העיר והשינויים הדמוגרפיים שמתחוללים בה אינם מחייבים בהכרח שינוי במרקם החיים ובצביונה הייחודי והיפה, המבוסס על כבוד הדדי, סובלנות וקבלת האחר. בעיר מתקיים מזה שנים סטטוס-קוו אשר ניתן לשנותו באופן חלקי בלבד, בהתאם לצרכים, מתוך הבנה של כלל הצדדים, דבר אשר ראש העיר עוסק בו. הפיקוח העירוני פועל מתוקף חוקי העזר העירוניים".

לפניות לכתב רועי שרוני: Roi.sharon@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully