וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדקים בחרם: אנשי אקדמיה מובילים מבריטניה השתתפו בכנס בארץ

8.11.2015 / 13:10

13 חוקרים מאוניברסיטאות יוקרתיות בממלכה הוזמנו על ידי בית הספר למדעי המדינה באוניברסיטת חיפה כדי לקדם הידברות ושיתוף פעולה עם האקדמיה הישראלית. "חרם אקדמי הוא חסר טעם ועלול להשיג את המטרה ההפוכה"

חוקרים מבריטניה בכנס של בית הספר למדעי המדינה באוניברסיטת חיפה, 8 בנובמבר 2015.. אוניברסיטת חיפה, ספק 500
חרמות לא הונהגו באופן רשמי בבריטניה, אבל רבים נוקטים בהם. המשתתפים בכנס בסוף השבוע/ספק 500, אוניברסיטת חיפה

13 חוקרים מאוניברסיטאות מובילות בבריטניה השתתפו בסוף השבוע בכנס באוניברסיטת חיפה, במחאה נגד החרם האקדמי הנהוג בארצם נגד מוסדות בישראל. המרצים, המגיעים ממוסדות אקדמיים מובילים כמו אוניברסיטאות אוקספורד ואסקס, הגיעו לכנס שהתקיים בבית הספר למדעי המדינה למטרות הידברות ולקידום שיתוף הפעולה בין אוניברסיטת חיפה לאקדמיה הבריטית.

"היה דיון ציבורי באיחוד מרצי האוניברסיטאות בבריטניה בקשר לחרם האקדמי על ישראל", סיפר פרופסור כריסטיאן לוינס מאוניברסיטת אסקס. "חשבתי לעשות משהו אקטיבי בנושא הקריאות לחרם, יצרתי קשר עם קולגות שלי מאוניברסיטת חיפה ודנו באפשרות של הידברות משותפת וכתוצאה מכך הגענו הנה", הוסיף.

פרופ' לוינס הוסיף כי ישנם אקדמאים שחושבים כי ארגון מרצי האוניברסיטאות בבריטניה צריך לנקוט בגישה פעילה יותר, שאינה מתבססת רק על חרמות אקדמיים, אלא גם על שיח. לדבריו, ישנם חוקרים במדינתו המודאגים לגבי החרם על האקדמיה הישראלית, אולם גישה אקטיבית של הידברות וניסיונות לשיח משותף לא אומצה על ידי שום אוניברסיטה בבריטניה. יש לציין כי גם החרמות לא הונהגו רשמית במוסדות האקדמיים בממלכה, אך כאמור, אנשי סגל רבים נוקטים בהם באופן אישי וקוראים לחוקרים נוספים לנהוג כמותם.

עוד בוואלה! NEWS:
הרב הראשי הורה: תחנת רדיו המזוהה עם אלי ישי לא תשדר את שיעורי
רחובות: תלמיד בן 16 נעצר בחשד שאיים לדקור את מנהלת בית הספר
ביידן על דברי ברץ: "אין סובלנות להתבטאויות משפילות נגד הנשיא"

אוניברסיטת חיפה. Ran Yaniv Hartstein, Creative Commons
"עלינו לחתור למצוא פתרון בצורה אקדמית". אוניברסיטת חיפה/Creative Commons, Ran Yaniv Hartstein

"לא פגשתי מישהו שתמך בחרם", אמר לוינס. "לדעתי רוב האנשים מרגישים - וזה גם מה שרואים בכנס הזה - שאפשר לא להסכים עם מדיניות ממשלתית, אבל שחרם על מוסדות אקדמיים הוא חסר טעם ועלול להשיג את המטרה ההפוכה מזו שאנחנו רוצים להשיג".

פרופ' אנדריאה רוגרי, שהגיעה לכנס מאוניברסיטת אוקספורד, הביעה דווקא את הגישה הפעילה שאליה התכוון פרופ' לוינס. "אני נמצאת כאן מפני שאני פתוחה לשינוי מחשבתי", אמרה פרופ' רוגרי. "אני מאמינה שעלינו לחתור למצוא פתרון בצורה אקדמית ולכן אינני חושבת שעלינו להפסיק את ההידברות גם בתקופה שנשמעות קריאות לחרם על ישראל".

לדברי מארגנת הכנס, ד"ר כרמלה לוטמר מבית הספר למדעי המדינה באוניברסיטת חיפה, "חשיבות הכנס היא עצומה דווקא בתקופה שבה שנשמעים ללא הרף דיבורים על חרם אקדמי נגד ישראל בקמפוסים רבים בבריטניה. ישנם דיבורים רבים על חרם אקדמי אך אין מדיניות רשמית. זאת פעילות שרוחשת מתחת לפני השטח. יש כאלה שמחרימים על בסיס אישי ולא כמדיניות של

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully