וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן על דברי ברץ: "אין סובלנות להתבטאויות משפילות נגד הנשיא"

סגנו של אובמה אמר בכנס בהשתתפות אלפי יהודים רפורמים בארה"ב כי אין כל תירוץ או הצדקה לדברים שהשמיע ראש מערך ההסברה הלאומי המיועד. "שום גורם רשמי לא יכול לדבר בצורה משפילה כלפי מי שעובד קשה למען ביטחון ישראל", אמר וזכה לתשואות

צילום: מתוך כנס האיחוד ליהדות רפורמית, עריכה: יאיר דניאל

סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, התייחס לסערה סביב מינויו של רן ברץ לתפקיד ראש מערך ההסברה הלאומי ואמר כי אסור שוושינגטון תקבל התבטאויות כפי שפרסם נגד הנשיא אובמה ושר החוץ ג'ון קרי. "אנחנו צריכים לנהוג בכבוד אחד כלפי השני. אין שום תירוץ ולא צריכה להיות שום סובלנות לכל חבר ממשל ישראלי שפונה לנשיא במילות גנאי", אמר ביידן בנאום בפני אלפי יהודים רפורמים באורלנדו והדגיש: "נקודה, נקודה, נקודה, נקודה". הדברים פורסמו בסוכנות הידיעות היהודית (Jewish Telegraphic Agency).

ביידן, שתקף את ברץ אם כי לא הזכיר את שמו, זכה למחיאות כפיים סוערות. "אין כל הצדקה לגורם רשמי ישראלי לדבר בצורה משפילה כלפי שר החוץ, שעבד כל כך הרבה זמן וכל כך קשה למען ביטחונה של ישראל", אמר. "אף אחד", המשיך ביידן והדגיש שלוש פעמים, "לא יכול לערער את היחסים בינינו ואת ביטחונה של מדינה יהודית ודמוקרטית".

לקריאה נוספת:
נתניהו לקרי: "אבחן מחדש את מינויו של ברץ"
גמליאל: "לשקול מינוי ראש מערך ההסברה"; השר כץ: "לא ראוי"
נתניהו מתנער מדברי ברץ: "אינם ראויים ואינם משקפים את עמדותיי"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה וסגנו ג'ו ביידן בנאום בבית הלבן לאחר שבית המשפט העליון אישר את תוקפו של חוק הבריאות, יוני 2015. רויטרס
"אין סובלנות כלפי התבטאויות כפי שנשמעו נגד נשיא ארה"ב". ביידן ואובמה/רויטרס

דבריו של ביידן נאמרים על רקע ביקורו הצפוי מחר של ראש הממשלה בנימין נתניהו בוושינגטון, במהלכו יפגש עם הנשיא אובמה. ראש הממשלה יצא היום לארצות הברית ויפגש עם אובמה לראשונה מאז תחילת השנה.

ברץ התבטא השנה בכמה מקרים שונים נגד אובמה, קרי והנשיא ריבלין. על נשיא ארצות הברית אמר כי התנהגותו מזכירה "אנטישמיות מודרנית בארצות מערביות ליברליות", בתגובה לכך שאמר שביקורו של נתניהו בקונגרס בנושא הסכם הגרעין במרץ האחרון, שבועיים בלבד לפני הבחירות בישראל, היא טעות. "היא (האנטישמיות המודרנית) באה כמובן עם הרבה סובלנות והבנה לאנטישמיות האיסלאמית; כל כך הרבה סובלנות והבנה, עד שמוכנים אפילו לתת להם אטום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש מערך ההסברה הלאומי המיועד פרסם השנה גם מאמר חריף נגד קרי, כאשר השווה את יכולותיו המנטליות לאלה של ילד בן 12 ואמר כי הוא בעל יכולות קומיות. "לזכותו של קרי יאמר כי אין בנמצא ולו מיס אמריקה אחת שהייתה יכולה לבטא זאת טוב יותר", כתב ב"מידה", אתר ימני של "שמרנים קלאסיים" שאותו ייסד ברץ, בתגובה לנאומו של קרי על שותפויות פוליטיות שיש לרקום לקידום תהליכים עולמיים ובו ציין את החשיבות בקיימות גלובלית. "זה הזמן, אם כן, לאחל למזכיר המדינה בהצלחה, וללכת לספור שנתיים בלוח השנה, בתקווה שאז מישהו יתעורר שם במחלקת המדינה ויתחיל לראות את העולם דרך עיני אדם שמניין שנותיו המנטליות עולה על תריסר".

על ריבלין כתב בפוסט בפייסבוק: "אני חושב שזה אומר הרבה שהנשיא טס במחלקת תיירים, הסתובב ולחץ ידיים לכולם. בעיקר זה אומר שהוא דמות שולית כל כך, עד שאין שום חשש לחייו".

סגן הנשיא ג'ו ביידן ושר החוץ ג'ון קרי – הבית הלבן, 9 בפברואר 2015. AP
סטנדאפיסט שיכולותיו המנטליות מזכירות ילד בן 12. קרי/AP

עוד אמר על ריבלין: "נראה לי שאפשר אפילו לשלוח אותו במצנח רחיפה לגולן הסורי שבשליטת דאעש; יום למחרת הם יחזירו אותו עם רצון לפתוח במשא ומתן על חזרתם המיידית לעיראק, רק קחו אותו, בחייאת יזראעלין, הנשיא שלכם עובר במחנה לוחץ לכולם אחד אחד ידיים, מנסה לדבר איתנו בערבית שהוא לא יודע, אומר לנו שנתאחד כי חבל שאנחנו ככה שבטים שבטים, בקיצור הג'מעה בגללו בדמורליזציה גמורה, מיואשים לגמרי מהחיים, אפילו התחילו לדבר אולי נקים ארגון זכויות אדם לבדיקת השימוש האכזרי בבדיחות קרש במלחמה פסיכולוגית. הקרן החדשה כבר מתעניינת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully