וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמליאל: "לשקול מינוי ראש מערך ההסברה"; השר כץ: "לא ראוי"

5.11.2015 / 13:27

השרה אמרה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי לרן ברץ הייתה הזדמנות להתנצל על דבריו נגד הנשיא ונגד גורמי ממשל אמריקני אך הוא לא ניצל זאת. הרצוג: "הוא לא התוכי הפרטי של נתניהו"

עריכה: ניר חן

השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל אמרה היום (חמישי) כי התבטאויותיו של המיועד לתפקיד ראש מערך ההסברה, רן ברץ, כנגד נשיא המדינה וגורמי ממשל אמריקני "פוגעות בסמלי השלטון שלנו ושל ידידתנו הגדולה ועלולות להתפרש כעמדה רשמית". השרה הוסיפה כי "תפקיד ראש מערך ההסברה הלאומי הינו רגיש ביותר" וכי היא "סומכת לחלוטין על שיקול דעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ובטוחה שהוא ישקול שוב את שאלת מינויו לתפקיד".

גם שר הרווחה חיים כץ הודיע שיתנגד למינוי כאשר העניין יעלה לאישור הממשלה. "מי שכנראה לא חושב פעמיים לפני שהוא מתבטא נגד סמלי המדינה לא ראוי להיות נציגה", אמר בראיון לרשת ב'.

עוד בנושא:
ראש מערך ההסברה של נתניהו על התנהגות אובמה: "אנטישמיות מודרנית"
לשכת ריבלין: "רואים בחומרה את דברי ראש מערך ההסברה החדש"

שר הרווחה חיים כץ והשרה לשיוויון חברתי גילה גמליאל. פביאן קולדורף, מגד גוזני, עיבוד תמונה
"דבריו עלולים להתפרש כעמדה רשמית". חיים כץ גילה גמליאל/עיבוד תמונה, פביאן קולדורף, מגד גוזני

בנאום שנשא בכנס הנהגות הקיבוצים קרא יו"ר המחנה הציוני ויו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג לראש הממשלה לעצור את המינוי. "ראש מערך ההסברה הלאומי איננו התוכי הפרטי של ראש הממשלה", אמר.

"זהו תפקיד ממלכתי חשוב בקודש הקודשים של ישראל, לשכת ראש הממשלה. אדם כזה שהתגולל על הנשיא אובמה, השמיץ את מזכיר המדינה קרי והחמור מכל - השפיל את נשיא מדינתו האהוב, הסמל החשוב מכל שלנו - חייב ללכת הביתה ומיד, עוד לפני שהגיע", הפציר. "זה היה שיקול דעת משובש לחשוב שאדם כזה מתאים לתפקיד ממלכתי, ולכן אני תובע מנתניהו עצור מיד את מינויו של ברץ".

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
יצחק הרצוג, עצרת מחאה בעקבות פיגוע הדקירה במצעד הגאווה בירושלים, גן מאיר תל אביב, אוגוסט 2015. מגד גוזני
"רן ברץ חייב ללכת הביתה ומיד". יצחק הרצוג/מגד גוזני

הרצוג התייחס לפגישתם שבוע הבא של נתניהו ונשיא ארה"ב ברק אובמה בוושינגטון, ואמר: "ראש ממשלת ישראל אמור להיפגש עם הנשיא אובמה ביום שלישי הקרוב, מה הוא יגיד לאובמה? 'מיניתי ראש מערך הסברה חדש שקרא לך אנטישמי'?". עוד התייחס הרצוג לדברים שכתב ברץ על שר החוץ של ארה"ב, ג'ון קרי, במאמר שפרסם השנה באתר "מידה", אתר ימני של "שמרנים קלאסיים" שאותו ייסד, ובו השווה את יכולותיו המנטליות של קרי לאלה של ילד בן 12. "מה הוא יגיד לשר החוץ קרי? 'מיניתי ראש מערך הסברה שכינה אותך ילד בן 12'?", תהה הרצוג.

אמש פורסם לראשונה בחדשות ערוץ 2 כי בשבוע שעבר כתב ברץ פוסט אחר בעמוד בפייסבוק שלו ובו ביקר את נשיא המדינה ראובן ריבלין, והטיל ספק בחשיבות תפקידו והאבטחה סביבו. על כך אמר הרצוג כי "אדם כזה שהשפיל את נשיא מדינתו האהוב לא ראוי שיהיה ראש מערך ההסברה של מדינת ישראל ועל ראש הממשלה להימנע מלמנות אותו ולהבין שכל מעשה או מחדל יש לו משמעות על חיי כולנו. ולכן עליו ללכת הביתה, ומיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully