וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי הורה: תחנת רדיו המזוהה עם אלי ישי לא תשדר את שיעורי

8.11.2015 / 8:26

יצחק יוסף הורה לרדיו "קול ברמה" לא לשדר את שיעורו השבועי, עקב לחצים מצד סביבתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי, יריבו של הח"כ לשעבר. במקביל, אפשר הרב את השידור ל"רדיו קול חי" המתחרה. ההחלטה היא שיאו של מאבק, שרובו התנהל מאחורי הקלעים

צילום: באדיבות חרדים 10, עריכה: יאיר דניאל

(לפני הבחירות האחרונות: הרב יצחק יוסף קורא לתמוך בש"ס ולא במפלגתו של אלי ישי)

הרב הראשי הספרדי מתערב במאבק של ש"ס נגד תחנת רדיו חרדית: יצחק יוסף אסר אתמול (שבת) על "רדיו קול ברמה" - המזוהה עם הח"כ לשעבר אלי ישי - לשדר את שיעורו השבועי, שמתקיים בבית כנסת בירושלים בכל מוצאי שבת. במקביל, התחנה המתחרה "קול חי" החלה לשדר את שיעורו וזכתה על כך לברכתו. ההוראה של הרב יוסף היא אחד השיאים במאבק הכי מדובר לאחרונה בציבור החרדי.

יו"ר ש"ס אריה דרעי ואנשיו מנהלים מאז תום הבחירות לכנסת ה-20 מאבק עיקש ב"קול ברמה", הנשלטת על ידי מקורבו של ישי, איש העסקים הצרפתי צבי עמאר. במקביל הם פועלים כדי לקדם את התחנה המתחרה "קול חי". הציבור החרדי עדיין לא התאושש מפרישתו של ישי מש"ס והקמת מפלגה מתחרה, שלא עברה בבחירות האחרונות את אחוז החסימה.

לקריאה נוספת:
שנתיים אחרי מות הרב עובדיה יוסף, הציבור הספרדי עדיין מפולג
הרב הראשי: "מי שמסתובב עם סמארטפון לא יכול להיות חזן"
"רוצה בנות? לך לת"א": מתפללים בקבר הרב עובדיה בעד הפרדת המינים

עצרת לזכרו של הרב עובדיה יוסף במלאה שנה לפטירתו. נועם מושקוביץ
הרב יצחק יוסף עם יו"ר ש"ס אריה דרעי, במלאת שנה לפטירתו הרב עובדיה יוסף/נועם מושקוביץ

לפני כשנה נאם הרב שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס בירושלים, בשיעור שהועבר בשידור חי ב"קול ברמה". במהלכו אמר: "קול ברמה? קול ברמה נשמע ביללה", ומאוחר יותר הוסיף: "הרדיו הזה מקלקל אותנו". הרב כהן פנה לרב יצחק יוסף, שישב לידו, ושאל אם הוא מסכים עם דבריו. "ודאי וודאי", השיב יוסף.

מאז, "קול ברמה" הפסיקה להשמיע את שיעורו השבועי של הרב יוסף. בשבועות האחרונים ניהלו בכירים בתחנת הרדיו משא ומתן עם בתו כדי לשדר שוב את שיעורו. הרב יוסף אף חתם על מכתב שהוא מאשר זאת. אך אתמול, לאחר שבכירי ש"ס הפעילו לחצים, הוא חתם על מכתב נוסף שבו אוסר את שידור השיעור השבועי בתחנה. "הריני לברך את רדיו 'מורשת' וכן את רדיו 'קול חי' שמעבירים את השיעור", כתב והוסיף: "אין רשות לאף רדיו לשדר את השיעור ללא אישורי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב של הרב יצחק יוסף. "אין רשות לאף רדיו לשדר את השיעור/מערכת וואלה!, צילום מסך

להתערבות של הרב יוסף במאבק נגד "קול ברמה" קדמה שורה ארוכה של צעדים, רובם נעשו מאחורי הקלעים, שנועדו לרסק את התחנה. בין היתר, דרעי אסר על כל נציגי ש"ס להתראיין לרדיו, והופעלו לחצים על רבנים שלא להתראיין או לשדר בה. פשקווילים פורסמו בריכוזים החרדיים נגדה ומפרסמים אף הוטרדו במטרה שיחדלו מפרסום בתחנה. במקביל, אנשי ש"ס פעלו כדי לקדם את התחנה המתחרה "קול חי".

בסוף השבוע נרשם שיא נוסף במאבק על השליטה ברדיו החרדי. מרדכי לביא, אחד מהשדרנים המפורסמים במגזר החרדי ששידר ב"קול ברמה", ערק לתחנה המתחרה "קול חי". המעבר של לביא, שגם ייסד את אתר החדשות החרדי "כיכר השבת", הוא הישג נוסף עבור אנשי ש"ס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully