וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי: "מי שמסתובב עם סמארטפון לא יכול להיות חזן"

20.8.2015 / 21:53

הרב יצחק יוסף טען בשיעור שנערך לפני כשנה ושודר היום, כי "מי שרואה כל מיני סרטים של תועבה" לא יכול להיות "שליח ציבור בראש השנה וביום הכיפורים". כך גם לגבי מי ששולח את ילדיו לבתי ספר מעורבים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אם הוא נהיה שליח ציבור, אסור להצטרף איתו. שיארגנו מניין תפילה אחר". הרב יצחק יוסף, מימין/מערכת וואלה!, צילום מסך

הראשון לציון מתגייס למאבק החרדי קיצוני נגד הטכנולוגיה המתקדמת: בשיעור ששודר הבוקר (חמישי) בתחנת הרדיו "קול ברמה" אמר הרב הראשי לישראל יצחק יוסף כי אדם שמחזיק בטלוויזיה בבית או במכשיר סמארטפון, או אדם ששולח את ילדיו ללמוד בבית ספר מעורב של בנים ובנות ביחד, לא יכול לשמש כשליח ציבור (חזן - י"א) בבית הכנסת. "אם הוא נהיה שליח ציבור, אסור להצטרף איתו. שיארגנו מניין תפילה אחר", הוסיף. השיעור הועבר לתלמידים לפני כשנה, אך שודר רק היום.

הרב יוסף קבע כי לקראת ראש השנה ויום כיפור, "צריך לחפש שליח ציבור ירא שמיים, שביתו ריקם מעבירות". לכן, הוסיף, כי אם יודעים שלאדם שמבקש להיות שליח ציבור בבית הכנסת "יש בבית טלוויזיה והוא רואה סרטים של תועבה, אסור שיהיה אדם הזה שליח ציבור". בנוגע לסמארטפון הוסיף הרב כי אדם "שיש לו טלוויזיה בכיס והוא רואה כל מיני סרטים של תועבה, איך אפשר שיהיה שליח ציבור בראש השנה וביום הכיפורים? כל התפילות שלו יעלו לקדוש ברוך הוא, איך אפשר?".

לקריאה נוספת:
"אמא שלך לא צנועה": על מה לא מקבלים תלמידים למוסדות חרדיים?
"אישה לא תשוחח בסלולרי ברחוב": תקנות המושב החרדי בדרום
אדמו"רים: לא לקבל ללימודים ילדים להורים שמשתמשים באינטרנט

"אלו בתי ספר לא טובים, אין שם לא דת ולא יהדות ולא שום דבר"

הרב הראשי הוא בנו של הרב עובדיה יוסף המנוח, מנהיגה הרוחני של ש"ס, שנמנע לומר את דעתו בפומבי בנושאים כאלה. עם זאת, בנו התייחס גם לאנשים ששולחים את ילדיהם לבתי ספר שבהם לומדים בנים ובנות יחד והגדיר אותם כ"מחנכים אותם להפקרות". הוא קבע כי גם אלה לא ראויים לשמש כשליחי ציבור בבתי הכנסת. "יש אנשים שולחים את הילדים שלהם ללמוד בבתי ספר לא טובים, אין שם לא דת ולא יהדות ולא שום דבר, מחנכים אותם להפקרות. בית ספר מעורב בנים ובנות ביחד, והאבא, שהוא אדם דתי, יודע שצריך לשמור תורה ומצוות. אבל יש לו ג'וק בראש, צריך בגרות, צריך שילמד מקצוע, כל מיני שטויות שיש לו והוא שולח את הילדים שלו בזדון לבית ספר כזה. אסור שאדם כזה יהיה שליח ציבור".

בשנה האחרונה החריפו מנהיגי המגזר החרדי את מאבקם נגד בעלי סמארטפונים או אינטרנט. מועצת גדולי התורה של סיעת אגודת ישראל בכנסת, הסמכות הרוחנית העליונה של הציבור החרדי-חסידי, המורכבת מאדמו"רים בכירים, קבעה לאחרונה כי ילדים שהוריהם משתמשים באינטרנט או בטלפונים חכמים לא יתקבלו ללמוד במוסדות החינוך החרדיים. כמו כן, קבעו האדמו"רים כי הם לא יוכלו לעבוד כמשגיחי כשרות, כשוחטים או כמוהלים. להוראה הזו הצטרפו בעבר רבנים מסוימים במגזר החרדי אך העמדה הזו נחשבת לקיצונית במיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully