וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אישה לא תשוחח בסלולרי ברחוב": תקנות המושב החרדי בדרום

3.8.2015 / 9:35

במכתב שפרסם רב המושב תפרח שבנגב לתושבים הוא מסר שורת תקנות התנהגות וצניעות, ובהן איסור לרכוב על אופניים וכללי לבוש קפדניים. "נשים נזהרות בלכתן ברחוב לא לעורר תשומת לב", כתב הרב

בית שמש, הדרת נשים ברחובות, דצמבר 2011. עומר מירון
"שנישאר מקום תורה בקדושה ובטהרה"/עומר מירון

גברים ונשים לא ירכבו על אופניים, נשים לא ישוחחו בטלפון סלולרי ברחוב ובנים ילבשו בשבת חולצות לבנות בלבד – אלה התקנות לתושבי המושב החרדי תפרח שבנגב. במכתב שפורסם לאחרונה מטעם רב המושב, הרב אליהו יעקובזון, לקראת תקופת "בין הזמנים", החופש הגדול של החרדים, שבמהלכו מגיעות משפחות מכל רחבי הארץ להתארח במקום, נכתב: "מושב תפרח מצטיין בכך שהוא שמור מאוד מהאווירה שברחוב, ומכשולים המצויים בערים אינם מצויים כאן".

המכתב כלל גם תקנות בנוגע התנהגות המצופה מנשים ומנערות, לרבות כללי לבוש. בין היתר, אינן יכולות ללבוש בדים ואריגים שנאסרו על ידי הרבנים, והן "לא נגררות אחרי האופנות המתחדשות (ארוך, קצר, צר, שרוול קצר), נזהרות בלכתן ברחוב לא לעורר תשומת לב ולא משוחחות בסלולרי ברחוב". על ילדות, גם קטנות, נאסר לרכוב על אופניים.

"אנחנו מבקשים ומתחננים לתושבים המחליפים דירות או משכירים את דירתם להכין את האורחים שלפחות בזמן הקצר שהם כאן, יתחשבו בנו, ולא ייגרם נזק לרגש של הצניעות במקומנו", כתב הרב. "לכן, נא לדאוג שייקחו לתשומת לבם את מכתב הרבנים שפורסם וכן את המכתב הזה ושלא תצא תקלה מימי החופשה". הרב ציין עוד כי "כולם מאוד שמחים" בתקנות האלה, ואפילו בימי החופשה "לא רוצים לשנות במאומה", ולסיכום הביע תקווה ש"נישאר מקום תורה בקדושה ובטהרה".

המושב תפרח ידוע כמושב שבו מתגוררים תושבים חרדים המנהלים אורח חיים חרדי-ליטאי שנחשב להדוק מאוד. בישיבה שבמקום לומדים עשרות בחורים מכל רחבי הארץ, והיא נחשבת למובילה בעולם הישיבות החרדי-ליטאי, בין היתר, בגלל השמרנות במקום.

עוד בוואלה! NEWS:
"היום הראשון של שארית חיינו": החלו עבודות הרכבת הקלה בגוש דן
שליסל אחרי הדקירה במצעד 2005: "באתי לרצוח בשליחות האל"
"מודאגים ומבולבלים": משרד הבריאות מוריד מהמדפים חיסון לצהבת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכתב הרב אליהו יעקובזון לתושבים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully