וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם אחד המטיילים שחולצו בבוליביה: "השתדלתי שלא להיכנס לפאניקה"

דב גיל-הר, רועי שרוני ועמית אשל

8.11.2015 / 13:20

תשעה תרמילאים חולצו לאחר שנתקעו על גדות נהר באזור ריו ורדה שבבוליביה. חנה קובנר, אמא של אחד המטיילים סיפרה לאולפן וואלה! NEWS שלמרות החרדה, הצליחה לשמור על קור רוח. "גם בארץ החיים לא פשוטים וצריך לזרום ולעשות מה שיכולים"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

48 שעות של חרדה הסתיימו בסוף טוב, כשתשעת התרמילאים הישראלים שנתקעו על גדת נהר באזור ריו ורדה שבבוליביה - נמצאו בריאים ושלמים. חנה קובנר, אמא של ראובן קובנר, סיפרה היום לאולפן וואלה! NEWS: "שלומי היום מצוין. דיברתי עם ראובן בחמש בבוקר והם בהוסטל בלה פאס ובסדר גמור ובשורות טובות".

עוד הוסיפה קובנר כי "הגשמים היו קשים מעבר למצופה וזה מה שהוביל לזרימה חזקה. הם נתקעו בסלעים ולא הצליחו לשלוט ברפסודה. היא התהפכה, והם חילצו את כולם מהמים עם חלק מהמזון".

לדבריה, "הם בהתחלה לא הצליחו לשלוח את אות המצוקה, אבל מהרגע שהצליחו - נוצר קשר עם החמ"ל (חדר מלחמה) של חיליק מגנוס באמצעות מכשיר מגנוס לוייני. ההחלטה לקחת את המכשיר היתה נהדרת".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
"זה שלנו": אלפים מפגינים ברחבי הארץ נגד מתווה הגז
תיעוד חדש: המסתערבים מדובדבן נחשפים במהלך הפרות סדר בבית לחם
פרס ספד לחברו יצחק נבון: "נשיא אהוב שידע גם לעמוד על דעתו"

שוק המכשפות באל אלטו, בוליביה, יולי 2015. רויטרס
בוליביה/רויטרס

כמו כן, אמרה קובנר כי קיוותה שבנה "יעשה בטיול קצת פחות פעילויות אקסטרים, אבל חיים פעם אחת ותמיד יש דברים שלא מצפים להם". לדבריה, "גם בארץ החיים לא פשוטים וצריך לזרום עם זה ולעשות מה שיכולים. עברתי את זה בשלום. השתדלתי שלא להיכנס לפאניקה; התפללתי, החזקתי אצבעות, וברגע שידעתי שהם לא בסכנת חיים - ירד מפלס החרדה".

התשעה נתקעו לאחר שהרפסודה שעליה שטו התהפכה בשל הגשמים החזקים שירדו באזור והם נותרו ללא מזון וציוד. מדריכים שהגיעו למקום עם סירה לאחר ירידת המים הביאו אותם לכפר סמוך, ומשם הם נסעו ברכב לעיר.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
נהר הריו ורדה שבגבול בוליביה-ברזיל. tomzap.com, אתר רשמי
"כשהמים יורדים הנחל מצטמק והזרימה הופכת איטית". נחל הריו ורדה/אתר רשמי, tomzap.com

ראובן קובנר, חייל משוחרר בן 23 מירושלים, שירת ביחידה מובחרת בצה"ל ובתום השירות נסע לטיול בדרום אמריקה למשך כמה חודשים. ביום שלישי שעבר הודיע לאמו כי הוא יוצא לשיט בן חמישה ימים על רפסודה, ומאז לא שמעה ממנו יותר. "הוא התקשר אלי לפני היציאה לשיט והתכתבנו קצת בווטסאפ, וזו למעשה הייתה הפעם האחרונה ששמעתי ממנו".

האם קיבלה דיווחים שוטפים מהמחלץ חיליק מגנוס, שעמד בקשר עם תשעת המטיילים הישראליים באמצעות מכשיר איכון לווייני. לדבריו, מה שקרה לצעירים צריך להילקח בחשבון על ידי כל מי שמגיע לטייל באזור. "לא היו אזהרות לגבי מזג האוויר", הוא הבהיר, משום ש"שינויים מידיים באזור הם דבר של מה בכך". לדבריו, "כשיורדים גשמים, בשעה-שעתיים הנחל עולה בשניים-שלושה מטרים והזרימה נעשית חזקה ומהירה, בערך 12 קמ"ש".

אמש סיפרה חנה קובנר, אמו של התרמילאי ראובן, על חששה. "אני מנסה להיות חזקה ולשמור על אופטימיות בשבילו", אמרה. "זה מה שכל אימא צריכה לעשות במצב כזה. אני יודעת ומרגישה שהוא בסדר, הוא בחור רציני שעמד באתגרים לא קטנים בעבר. אני דואגת וכבר מחכה לשמוע שהכול בסדר ושהם על סירת החילוץ ללא פגע".

הנהר שבו שטו הישראלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצעירים, שהיו כ-74 קילומטרים ממרכז לה פאס, שהו על גדת הנהר יחד עם המדריך שיצא איתם לטיול. מגנוס סיפר בטרם חולצו כי שני מדריכים נוספים יצאו לפנות את הקבוצה - אולם פספסו אותם במהלך השיט. בסופו של דבר הם חולצו על ידי צוות נוסף שהגיע עם עוד רפסודה, דבר שהתאפשר משום שהמים ירדו מעט מאז שלשום. "כשהמים יורדים, אז הנהר מצטמק, הגדות נחשפות והזרימה נעשית איטית", הסביר מגנוס.

"מכיוון שיש להם מכשיר איכון 'מגנוס', יכולנו לתקשר אתם וידענו שמצבם תקין ולתאם אתם". הוא הבהיר כי התרמילאים נהגו בזהירות ולא סיכנו את עצמם. "כשאתה יוצא לשיט בנהר טרופי - אתה יכול להיתקע. זה דבר שיכול לקרות לכל אחד", הוסיף.

(עדכון ראשון: 22:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully