וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיאי סין וטייוואן נפגשו לראשונה בדרך "לנרמול היחסים"

שי ג'ינפינג ומא יינג-ג'ו נפגשו בסינגפור בפעם הראשונה מאז שהתפצלו שתי המדינות במלחמה האזרחים בסין ב-1949, כדי "לקדם את השלום ולנרמל את היחסים ביניהן". בבייג'ינג ברכו על המפגש: "מרגש סינים ברחבי העולם"

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

נשיא טייוואן, מא יינג-ג'ו, ונשיא סין, שי ג'ינפינג, נפגשו הבוקר (שבת) בסינגפור, בפגישה ראשונה מאז מלחמת האזרחים בסין, שהתרחשה בשנת 1949 ולאחריה התפצלו המדינות. ברשת BBC דווח כי מא ציין שהשיחות יתמקדו בקידום השלום ובמציאת דרכים להפחתת העוינות בין המדינות, כמו למשל העברת הטילים של סין המכוונים לטייוואן.

נשיא טייוואן אף הביע תקווה כי עמיתו והוא "יגיעו להתקדמות ויעשו את הצעד הראשון בדרך לנרמול היחסים בין המדינות". עוד אמר כי ברצונו למסד מפגשים בין נציגי שתי המדינות, ולשכנע את סין שתכיר באופן נרחב יותר בטייוואן. ואולם, לפי הערכות, לא צפויים להיחתם היום הסכמים פורצי דרך.

מא הבהיר כי נושא המתיחות בים סין הדרומי, בעקבות חדירתה של משחתת אמריקנית למים הטריטוריאליים של איים שעליהם טוענת סין בעלות, לא יידון בפסגה. באותו נושא התבטא ג'ינפינג הלילה, ואמר כי מדינתו תמיד התעקשה שפתרון הסכסוך בנוגע לים סין הדרומי יעשה באופן שליו ובהידברות. "חופש המעבר בים סין הדרומי מעולם לא היה בעיה ולעולם לא יהיה בעיה", אמר.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
לראשונה מאז סיום המלחמה ב-1949: מנהיגי סין וטייוואן ייפגשו
ארה"ב לסין: נמשיך לשייט ליד האיים בים סין הדרומי

נשיא טייוואן, מא יינג-ג'ו, ונשיא סין, שי ג'ינפינג נפגשו בסינגפור, 7 בנובמבר 2015. רויטרס
השיחות יתמקדו בקידום השלום. ג'ינפינג/רויטרס

הפגישה נתקלה בהתנגדות מגורמי האופוזיציה בטייוואן. בשדה התעופה בבירה טאיפיי, כמה מתנגדים נעצרו לאחר שניסו לשרוף את תמונותיהם של מא וג'ינפינג שהוצבו שם. זאת, בשעה שמא המריא לסינגפור. מולם, התייצבה במקום קבוצה קטנה מתומכיו של הנשיא.

לעומת זאת, התגובות בבייג'ינג היו נלהבות יותר. במאמר מערכת של עיתון המפלגה הקומוניסטית, השולטת במדינה, נכתב כי "הפגישה בין מא לג'ינפינג מרגשת את הסינים בכל העולם. תשואות ישמעו בכל מקום לכבוד ניצחון השלום וההיגיון".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
נשיא טייוואן, מא יינג-ג'ו, ונשיא סין, שי ג'ינפינג נפגשו בסינגפור, 7 בנובמבר 2015. רויטרס
בטייוואן היו שהתנגדו לפגישה, בסין ברכו עליה/רויטרס

מאז שטייוואן התפצלה מסין, טוענות שתי המדינות לבעלות על שטחי סין. טייוואן מעולם לא הכריזה על עצמאותה, והשלטון הקומוניסטי בסין איים בעבר שיתקוף אותה אם תעשה כן, ויספחה מחדש. מא, שיסיים את תפקידו בשנה הבאה, פעל מאז נבחר ב-2008 לחיזוק הקשרים המסחריים עם סין, וחתם עמה על שורת הסכמים כלכליים – מהלך שגרר ביקורת רבה בקרב הדור הצעיר בטייוואן, שחרד ממעורבות השלטון הקומוניסטי של בייג'ינג בחייו.

הפגישה תתקיים בעיתוי רגיש מבחינת מא, שמפלגת KMT שבראשה הוא עומד מפגרת בסקרים אחרי האופוזיציה התומכת בעצמאות, לקראת הבחירות לנשיאות ב-16 בינואר. באופוזיציה ביקרו בחריפות את קיום הפגישה, שמומחים מעריכים שמטרתה להראות כי אם מפלגתו של מא תישאר בשלטון יישמר הסטטוס קוו - ואמרו כי אין להשתמש בה כתכסיס בחירות. מזכ"ל המפלגה הדמוקרטית המתקדמת, ג'וזף וו, אמר בשיחת טלפון לסוכנות הידיעות רויטרס כי לפרלמנט לא נמסר על קיום הפגישה, ודרש שקיפות באשר לטיבה.

"סיטואציה מהסוג הזה צריכה להיות מוסברת במלואה לעם", אמר בכיר המפלגה הבדלנית המובילה בסקרים. "צריך להרגיע את החרדה של האנשים, שמא הנשיא מא הבטיח לסין משהו שיפגע במעמד טייוואן ובאינטרסים שלה לטווח הארוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully