וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז סיום המלחמה ב-1949: מנהיגי סין וטייוואן ייפגשו

שתי המדינות המסוכסכות לא פירטו על מה ישוחחו הנשיאים בפגישה, שתתקיים ביום שבת בסינגפור. באופוזיציה טענו כי מדובר בניסיון להשפיע על תוצאות הבחירות הקרבות. "יש לוודא שהנשיא לא הבטיח דבר שיפגע בטייוואן"

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

(נשיא סין, שי ג'ינפינג, מתקבל בטקס חגיגי בבית הלבן, בספטמבר)

נשיא טייוואן, מא יינג-ג'ו, ייפגש ביום שבת בסינגפור עם נשיא סין, שי ג'ינפינג - כך נמסר אמש (שלישי) בהודעה רשמית. מדובר בפגישה ראשונה מסוגה מאז סיום מלחמת האזרחים הסינית ב-1949, שגרמה לפיצולה לשתי ישויות פוליטיות נפרדות, שכל אחת מהן טוענת לריבונות על שטחי סין. טייוואן מעולם לא הצהירה על עצמאותה, והשלטון הקומוניסטי איים בעבר שיתקוף אותה אם תעשה כן, ויספח מחדש את המחוז הסורר.

בלשכתו של מא הוסיפו כי מטרת נסיעתו של הנשיא היא "לחזק את הקשרים" בין המעצמה למדינת האי, ו"לשמור על הסטטוס-קוו". עוד נמסר בהודעה כי מא, שיקיים מחר תדרוך לקראת הפגישה, לא יחתום על שום הסכמים ולא ימסור הודעות משותפות עם שי. בסין יערכו היום מסיבת עיתונאים שתעסוק בנושא.

ג'אנג' ג'ג'ון, ראש המשרד הסיני ליחסים עם טייוואן, אישר את קיום הפגישה ואמר לכלי התקשורת בסין כי המנהיגים "יחליפו רעיונות לקידום היחסים". הוא כינה את הפגישה אבן דרך, שתסייע בניהול הסכסוך ובפתירת המחלוקות.

עוד ידיעת על סין בוואלה! NEWS:
ארה"ב לסין: נמשיך לשייט ליד האיים בים סין הדרומי
ההורים הסינים לא ממהרים להביא ילד שני: "אחד זה מספיק"
אובמה ונשיא סין סיכמו על "מאבק משותף" בלוחמת סייבר

נשיא סין שי ג'ינפינג (מימין) ונשיא טייוואן מא יינג-ג'ו. רויטרס
נשיא סין שי ג'ינפינג/רויטרס

הפגישה תתקיים בעיתוי רגיש מבחינת מא, שמפלגת KMT שבראשה הוא עומד מפגרת בסקרים אחרי האופוזיציה התומכת בעצמאות, לקראת הבחירות לנשיאות ב-16 בינואר. מא, שיסיים את תפקידו בשנה הבאה, פעל מאז נבחר ב-2008 לחיזוק הקשרים המסחריים עם סין, וחתם עמה על שורת הסכמים כלכליים - דבר שזכה לביקורת רבה בקרב הדור הצעיר בטייוואן, שחרד ממעורבות השלטון הקומוניסטי של בייג'ינג בחייהם.

באופוזיציה ביקרו בחריפות את קיום הפגישה, שמומחים מעריכים שמטרתה להראות כי אם מפלגתו של מא תישאר בשלטון יישמר הסטטוס קוו - ואמרו כי אין להשתמש בה כתכסיס בחירות. מזכ"ל המפלגה הדמוקרטית המתקדמת, ג'וזף וו, אמר בשיחת טלפון לסוכנות הידיעות רויטרס כי לפרלמנט לא נמסר על קיום הפגישה, ודרש שקיפות באשר לטיבה.

"סיטואציה מהסוג הזה צריכה להיות מוסברת במלואה לעם", אמר בכיר המפלגה הבדלנית המובילה בסקרים. "צריך להרגיע את החרדה של האנשים, שמא הנשיא מא הבטיח לסין משהו שיפגע במעמד טייוואן ובאינטרסים שלה לטווח הארוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully