וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההורים הסינים לא ממהרים להביא ילד שני: "אחד זה מספיק"

לאחר ההכרזה על שינוי המדיניות, רק 29% מזוגות ההורים טוענים כי הם מתכוונים לגדל ילד נוסף. העלות הגבוהה היא רק חלק מהסיבה. "נצטרך להעביר זמן עם תינוק נוסף, אין לי עוד סבלנות"

עריכה: רון וקנין

(צפו: שיחה עם ליצ'או, אזרח סין על הרפורמה במדיניות הילודה)

ההכרזה על ביטול מדיניות הילד האחד בסין בשבוע שעבר התקבלה כשינוי היסטורי – אך לא כולם ממהרים לחדר המיטות. "אני באמת חושב שילד אחד זה מספיק", טען יאנג יינואו, תושב בייג'ינג בן 35, בריאיון לעיתון הבריטי "טלגרף". לדבריו, "גידול ילד זה עניין מתיש. גם אם בעתיד, כשיהיה לנו יותר זמן ופחות לחץ כלכלי, אנחנו לא נגדל ילד נוסף".

יאנג ורעייתו שיא פנג עובדים בעבודות מסודרות ומרוויחים משכורת נאה, אולם לטענתם לא יוכלו לעמוד בעלות של גידול שני ילדים. לדבריהם, מרבית הכסף שמושקע בגידול בתם בת השלוש יוצא על תשלום לגן הילדים ולשיעורי בלט.

עם זאת, הדאגה המרכזית עבורם היא הפגיעה באיכות החיים. "נצטרך להעביר זמן רב עם תינוק נוסף, ואני לא חושבת שעוד יש לי את הסוג הזה של סבלנות", טענה שיא, בת 33, שעובדת עבור חברת תרופות אמריקנית.

לקריאה נוספת:
יממה אחרי ביטול מדיניות ילד אחד בסין: מניות הקונדומים בירידה
שינוי היסטורי: סין תאפשר למשפחות לגדל שני ילדים

ילדים סינים והוריהם בכיכר טיאננמן, בייג'ינג, 2 בנובמבר 2015. רויטרס
לא ששים להביא עוד ילד/רויטרס

"בגלל שיש לנו רק ילד אחד, אנחנו יכולים לספק לו סביבה תומכת במהלך התבגרותו", הסביר וונג שווסונג, שסיפר כי הוא ורעייתו ז'ו יינג מוציאים כ-12 אלף דולרים בכל שנה על גן הילדים של בנם בן השש, וונג דונגלי. לדבריו, "אם יהיה לנו ילד נוסף, המשאבים יחולקו, והחיים לא יהיו טובים במיוחד עבור שניהם".

מעמד הביניים העירוני בסין הפך בשנים האחרונות ליותר ויותר עשיר, אולם התנאים הקשים בחלקים מסוימים של המדינה ומדיניות הילד האחד, שטיפחה תעשייה משגשגת של מוצרי יוקרה לילדים, הגדילו גם את העלות של טיפול בילדים. הדור הצעיר של סין האורבנית אף זכה לכינוי "הקיסרים הקטנים", בשל האופן שבו ההורים נוטים לפנק את ילדיהם.

ילדים סינים והוריהם בכיכר טיאננמן, בייג'ינג, 2 בנובמבר 2015. רויטרס
ילדים סינים והוריהם בכיכר טיאננמן, בייג'ינג, 2 בנובמבר 2015/רויטרס

השינוי החוקי גרם ליואן ז'יגואו ולרעייתו דונג ג'י, תושבי העיר צ'אנגז'ו, לשקול הבאת ילד נוסף לעולם, אולם החליטו לוותר על כך לבסוף, בטענה שילד נוסף לא יותיר להם זמן לחנך כראוי את בנם בן השבע. "להיות מסוגלים בקושי לגדל ילד בריא, זה פשוט לא מספיק", טענה דונג, בת 33, שעובדת בבית חולים בעיר חמישה ימים בשבוע, ומקדישה את השניים הנותרים בכל שבוע לסיוע לבנה בלימודים. "יש שיקולים רבים עבור הורים סינים כשמדובר בהחלטה כה גדולה".

לטענת פרופסור מו גואנגזונג מאוניברסיטת בייג'ינג, "רפורמות חייבות לקרות בתזמון מתאים, ושינוי המדיניות כעת לא באמת תשפיע על החברה". לדבריו, למרות השינוי החוקי – שייכנס לתוקפו רק בחודש מרץ – המשפחות הסיניות נותרו "בהלך רוח של הגבלת ילודה מסורתית. זה כבר מאוחר מדי, אין פתרון אמיתי למצב הזה".

בסוף שנת 2013 אושרו הקלות מסוימות בחוק, שאפשרו לכעשרה מיליון זוגות להביא ילד שני לעולם, אולם פחות ממיליון זוגות הגישו בקשה רשמית. על פי סקר שפורסם באתר הסיני "סינה", פחות מ-29% מהסינים מתכוונים להביא ילד נוסף.

סינים ביום שבו שונתה מדיניות הילד האחד 30 אוקטובר 2015. רויטרס
"שינוי המדיניות כעת לא באמת תשפיע על החברה"/רויטרס
סינים ביום שבו שונתה מדיניות הילד האחד 30 אוקטובר 2015. רויטרס
סינים ביום שבו שונתה מדיניות הילד האחד 30 אוקטובר 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully