וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר דברי ארדואן: המחתרת הכורדית הכריזה על סיום הפסקת האש

"מדיניות המלחמה של מפלגת השלטון הטורקית" הביאה לסיום הפסקת האש החד-צדדית שהוכרזה לפני חודש, על פי הודעת ה-PKK. הארגון "קורא לכורדים להחריף את מאבקם". בכיר ה-PKK: "הקולות שקיבלה האופוזיציה בבחירות – בזכותנו"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(צפו: דברי ארדואן באנקרה, אתמול)

"ניתן להגיע להפסקת אש חדשה רק בכפוף לרצון מחודש מטורקיה לפתרון הסוגיה הכורדית, ומגעים לקידומו"

המחתרת הכורדית PKK ("מפלגת הפועלים של כורדיסטן") הכריזה היום (חמישי) על "סיום הפסקת האש החד-צדדית" עם הכוחות הטורקיים, שהוכרזה על ידי הארגון לפני כחודש. זאת יום לאחר שהנשיא רג'פ טייפ ארדואן, בנאומו המרכזי הראשון מאז ניצחון מפלגתו AKP בבחירות ביום ראשון, הצהיר כי המבצע הצבאי נגד הלוחמים הכורדים בטורקיה ובצפון עיראק "לא ייפסק עד לפירוקו המוחלט של הארגון".

בהודעת ה-PKK, שפורסמה בסוכנות הידיעות הכורדית "פיראת", נמסר כי "מדיניות המלחמה של AKP", לצד המתקפות האחרונות שביצעו הטורקים נגד לוחמי הארגון, הביאו לסיומה של הפסקת האש. 20 בני אדם נהרגו היום, ו-20 נוספים מתחילת השבוע, בעימותים עם צבא טורקיה בדרום-מזרח המדינה, שמרבית תושביו כורדים.

עוד בוואלה! NEWS:
ארדואן לא מוותר: "חוקה חדשה לטורקיה – בעדיפות עליונה"
אחרי ניצחונו בבחירות, ארדואן ממשיך לרדוף את האופוזיציה
ארדואן על ניצחונו: "העם הטורקי בחר ביציבות וביטחון"

כוחות ביטחון טורקיים בדיארבקיר, טורקיה, 5 בנובמבר 2015. רויטרס
כוחות ביטחון טורקיים בבירת כורדיסטן הטורקית, דיארבקיר, היום/רויטרס

"ברור כי ניתן להגיע להפסקת אש חדשה רק בכפוף לרצון מחודש מהמדינה הטורקית לפתרון הסוגיה הכורדית, ומגעים לקידום פתרון כזה", נמסר בהצהרת הארגון. "אנו קוראים לכל הכורדים, לעמי טורקיה ולכוחות הדמוקרטיה להחריף את מאבקם".

יותר מ-40 אלף בני אדם נהרגו בעימותים בין הכורדים לכוחות הביטחון הטורקיים מאז הקמת ה-PKK בשנת 1978, שהוכרז מאז על ידי אנקרה כארגון טרור והוצא מחוץ לחוק. תהליך השלום האחרון, שנפתח בשנת 2012, קרס בחודש יולי האחרון ומאז הלחימה בין הצדדים החריפה, חרף ההכרזה הכורדית על הפסקת אש, "במטרה למנוע אלימות שתסכל בחירות הוגנות". ההכרזה על הפסקת האש הגיעה לאחר שיותר ממאה בני אדם נהרגו בפיגוע התאבדות כפול בצעדה פרו-כורדית בבירה אנקרה.

כוחות ביטחון טורקיים בדיארבקיר, טורקיה, 5 בנובמבר 2015. רויטרס
"קוראים לכוחות הדמוקרטיה להחריף את המאבק". נשים כורדיות בדיארבקיר, היום/רויטרס

בתוך כך, בכיר ה-PKK ג'מיל באייק טען היום במאמר שפורסם בעיתונים "אזדייה ולאת" ו"יני אוזגור פוליטיקה" כי מפלגת האופוזיציה הפרו-כורדית HDP, שזכתה ל-10.76% מקולות הבוחרים בבחירות החוזרות בתחילת השבוע, "לא הייתה מקבלת אפילו חמישה אחוזים מהקולות ללא התמיכה בפעולות הארגון" בדרום-מזרח טורקיה. לדבריו, "הטענות כי HDP חייבת לנתק את עצמה מהארגון או לצאת נגד פעילויותינו הן פשוט שטויות".

כוחות ביטחון טורקיים בדיארבקיר, טורקיה, 5 בנובמבר 2015. רויטרס
שוטרים טורקים בדיארבקיר, היום/רויטרס
כוחות ביטחון טורקיים בדיארבקיר, טורקיה, 5 בנובמבר 2015. רויטרס
מסגד שניזוק מהלחימה בדרום-מזרח טורקיה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully