וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשצפרדע צפה: צפו בנזקי ההצפה מהגשם הכבד בירושלים

5.11.2015 / 17:13

אחרי האובך הגיעו סוף-סוף גם הגשמים, אולם בשל עוצמתם הוצפו כמה רחובות בבירה ואפילו פחי אשפה נסחפו בזרם. גם בשרון שסבל מהצפות בשבוע שעבר יורדים ממטרים עזים מלווים בסופות רעמים. מה התחזית להמשך?

צילום: י. עמר, עריכה: מתן חדד

אחרי האובך החריג - הגיע גם הגשם: בירושלים ירדו בשעות הצהריים בזמן קצר יותר מעשרה מילימטרים, והדבר הוביל להצפות בכמה רחובות בבירה. אזרחים אף תיעדו פח אשפה גדול שהתחיל לשוט אחרי שמים רבים נקוו ברחוב שמעון הצדיק שבמרכז העיר. גם בשכונות מזרח ירושלים דווח על הצפות. מראה של הצפות בירושלים הוא לא נפוץ במיוחד משום שהיא הררית. גשמים מלווים סופות רעמים יורדים הערב (חמישי) בשרון, ויש חשש קל להצפות נקודתיות גם שם.

"בשעות אחר הצהריים התחיל גשם רציני שנמשך יותר משעה", סיפר אודי, תושב הבירה. "המים לא הצליחו להתנקז והם הצטברו לשלוליות ומיני-אגמים". מעיריית ירושלים נמסר כי לאור הגשם בוטל פסטיבל המוזיקה "אינדי סיטי" אשר יועד להתקיים היום.

בתוך כך, משרד להגנת הסביבה הודיע כי הודות לשינוי ברוחות ולנוכח הגשמים שהחלו לרדת במקומות שונים ברחבי הארץ, ישנה ירידה בריכוזי האבק ושיפור באיכות האוויר. עם זאת, זיהום האוויר עדיין גבוה ברוב האזורים, והוא נמצא במגמת הפחתה ניכרת. נראה שלקראת שעות הערב המאוחרות יירד הזיהום אל מתחת לרף ההתרעה - כלומר פחות מהרמה המסכנת את הבריאות.

עוד ידיעות על מזג האוויר
שיטפונות בלי סוף וציקלון אימתני: האל ניניו אשם במזג האוויר הקיצוני?
גם בעמאן סובלים מהצפות: המים הגיעו לגובה של מטר
האובך שנמדד ברחבי הארץ: עד פי 20 מהרגיל

סופת ברקים בגוש דן 20.02.15. ראובן קסטרו
עננים כבדים בגוש דן/ראובן קסטרו

הלילה יירדו ממטרים מקומיים, בעיקר לאורך מישור החוף, ויתכנו סופות רעמים בודדות. האובך ימשיך לשקוע והטמפרטורות במגמת ירידה. בהרים יהיה קר עם 13 מעלות, ובחוף יימדדו פחות מ-20 מעלות.

מחר, שישי, יוסיפו לרדת גשם מקומי מצפון הארץ ועד לצפון הנגב, מלווה בסופות רעמים בודדות. יש חשש לשיטפונות בנחלי המזרח. בשעות הבוקר עדיין נישאר עם שאריות אחרונות של אובך. הטמפרטורות יהיו נמוכות מהרגיל לעונה.

הטמפרטורות החזויות להלילה ולמחר: ירושלים 17-13, תל אביב 22-18, חיפה 21-17, עפולה 24-18, נצרת 20-16, טבריה 25-19, צפת 16-11, קצרין 21-14, בית שאן 26-19, מודיעין 23-18, אשדוד 22-19, באר שבע 23-16, ים המלח 27-24, מצפה רמון 19-13, אילת 29-20.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ברקים בשמי ירושלים. משה קלוקובסקי, מערכת וואלה! NEWS
ברקים בשמי ירושלים בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, משה קלוקובסקי

מכ"ם הגשם המתעדכן של השירות המטאורולוגי

בעקבות הגשמים: הצפות בירושלים, שיטפון בעמק הארזים שבכניסה לעיר. ספק 500
ה"צפרדע" שצפה ברחוב בירושלים/ספק 500

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully