וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ששופץ בחשאי: הרשות הסירה דלת שישראל התקינה בקבר יוסף

הדלת, שהוצבה במקום כאמצעי מיגון נוסף לאחר הצתת הקשר לפני כשבועיים, הוסרה בטענה שהדבר נעשה ללא תיאום עם הפלסטינים. "הרשות דואגת בעצמה לקבר, שלחנו את הדלת בחזרה לישראל, יחד עם המפתח"

צילום: שמואל אדלמן, עריכה: גדי וינסטוק

(שיפוץ קבר יוסף על ידי ישראל, השבוע)

רק לפני יומיים שיפצה ישראל במבצע חשאי את מתחם קבר יוסף בשכם, לאחר שזה הוצת בידי פלסטינים, והבוקר (חמישי) הסירה הרשות הפלסטינית דלת ברזל שהותקנה במתחם הקבר במהלך השיפוץ. מושל שכם אכרם רג'וב הסביר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי שיפוץ קבר יוסף נעשה בניגוד להבנות בין הפלסטינים לישראל, לפיהן הקבר הוא באחריות הרשות הפלסטינית. לדבריו, הרשות דואגת לשפץ אותו בעצמה ועל חשבונה.

בהתייחסות להסרת הדלת, אמר המושל רג'וב: "ישראל אמנם נתנה לנו עותק של מפתח לדלת החדשה שהותקנה השבוע, אך אנו הסרנו את הדלת ושלחנו אותה – ואת המפתח – בחזרה לישראל". עוד הסביר המושל, שיחד עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן גינה את הצתת הקבר, כי הפלסטינים דואגים לקבר יוסף שכן יש לו משמעות דתית והיסטורית גם בעבורנו. תחזוקת המקום והביקורים בו חייבים להיעשות אך ורק בתיאום איתנו".

עוד בנושא:
מתחם קבר יוסף שופץ במבצע לילי חשאי: "מתקן במעט את החרפה"
ממקום מסתורו בחו"ל: הרב ברלנד הורה לחסידיו להיכנס לקבר יוסף
עשרות חסידי ברסלב נכנסו לקבר יוסף ללא תיאום והותקפו; חמישה נעצרו

הפלסטינים מסירים דלת שישראל התקינה בקבר יוסף. מען, מערכת וואלה! NEWS
"השיפוץ נעשה בניגוד להבנות". הסרת הדלת/מערכת וואלה! NEWS, מען

ביום שישי לפני כשבועיים הוצת הקבר על ידי פלסטינים, ורק לאחר שיחה בין מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, לבין מושל שכם, הגיעו למקום מנגנוני הביטחון של הרשות, הדפו את ההמון הפלסטיני והשיגו שליטה על האש. לאחר מכן, הודיעו בצה"ל כי תתקיים בדיקה על אופן קבלת ההחלטות במהלך הטיפול בהצתה. גורמי צבא ביקשו להבין מדוע לא נכנסו כוחות צה"ל למתחם הקבר, הידוע כמקום קדוש ליהודים, שנמצא בשטח A - אזור בשליטה ביטחונית פלסטינית.

הדלת הוצבה בלילה שבין שני לשלישי. אז, שופץ מתחם הקבר בידי עשרות קצינים, רבנים, פועלים וקבלנים שהגיעו למקום במבצע חשאי תחת אבטחה כבדה ובמשך חמש שעות. הדלת הותקנה על מנת לספק אמצעי הגנה נוסף למתחם.

הפלסטינים מסירים דלת שישראל התקינה בקבר יוסף. מען, מערכת וואלה! NEWS
הדלת הותקנה השבוע. הסרת הדלת/מערכת וואלה! NEWS, מען
הפלסטינים מסירים דלת שישראל התקינה בקבר יוסף. מען, מערכת וואלה! NEWS
"החזרנו את הדלת והמפתח לישראל". הסרת הדלת/מערכת וואלה! NEWS, מען

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully