וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחם קבר יוסף שופץ במבצע לילי חשאי: "מתקן במעט את החרפה"

3.11.2015 / 9:13

מתחם הקבר בפאתי העיר שכם שהוצת על ידי פלסטינים לפני כשבועיים וניזוק, שופץ באישון לילה במבצע שנערך תחת אבטחה כבדה. ראש מועצת שומרון, שנכח בשיפוץ יחד עם רבנים וקצינים, קרא להחיל את הריבונות על המקום הקדוש ליהודים. שבעה צעירים שנכנסו ללא אישור נעצרו

צילום: שמואל אדלמן, עריכה: גדי וינסטוק

שיפוץ מתחם קבר יוסף הושלם הבוקר (שלישי) במבצע חשאי שנמשך חמש שעות, נערך תחת אבטחה כבדה וכלל גם הקמת מצבה חדשה. זאת לאחר שלפני כשבועיים הוצת על ידי כמאה פלסטינים בשריפה שגרמה נזק כבד נגרם לרחבת הנשים שבמתחם. השיפוץ, שנעשה באישון לילה, התקיים באישור הרשויות. שבעה צעירים שנכנסו לקבר יוסף ללא אישור נעצרו על ידי משטרת שומרון והם נחקרים כעת בתחנת המשטרה באריאל.

עשרות קצינים, רבנים, פועלים וקבלנים הגיעו בחצות באמצעות אוטובוסים למתחם, המשמש מקום תפילה ליהודים, תחת אבטחה של כוחות צה"ל. ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר כי "זה מתקן במעט את החרפה". דגן קרא לממשלת ישראל "לממש את הריבונות בצורה מלאה על המקום הקדוש הזה. שאפילו על פי הסכמי אוסלו הנוראיים צריך להיות בשליטת ישראל".

צבעים, מסגרים, אנשי אבן ושיש, חשמלאים, עובדי גינון וניקיון חידשו במבצע הנדסי את מצבת השיש במקום, וכן צבעו וניקו את המתחם. במהלך השיפוץ נכחו במקום רב השומרון אליקים לבנון, רב ישיבת מכון מאיר שמעון בן ציון, מח"ט שומרון אל"מ שי קלפר, קצין ההגנה המרחבית שומרון רס"ן אליצור טרבלסי, מנכ"ל חברת הר כביר שביצעה את השיפוץ יצחק סקאלי ואנשי מנהלת המקומות הקדושים בשומרון.

לקריאה נוספת:
ממקום מסתורו בחו"ל: הרב ברלנד הורה לחסידיו להיכנס לקבר יוסף. האזינו
ההצתה בקבר יוסף: תיעוד ראשון מההרס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מתקן במעט את החרפה", השיפוץ הלילי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום שישי לפני כשבועיים הוצת המתחם על ידי פלסטינים ורק לאחר שיחה בין מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, לבין מושל שכם, הגיעו למקום מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית, שהדפו את ההמון הפלסטיני והשיגו שליטה על האש.

מתחקיר האירוע עלה כי הפלסטינים העלו באש עצים שהניחו ברחבת הקבר, בשביל הגישה אליו ובסביבה הקרובה. מדובר צה"ל נמסר אז כי הצבא "יפעל לשיפוץ המתחם כדי לאפשר כניסת מתפללים". קבר יוסף נמצא בשטח A, שהוא בשליטה ביטחונית פלסטינית. כדי לאפשר כניסת מתפללים יהודים למקום נכנסת שיירה מאובטחת של צה"ל בתיאום עם מנגנוני הביטחון הפלסטינים.

הצתת המסגד גררה ביקורת וגינויים חריפים. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן גינה את האירוע והורה להתחיל בעבודות לתיקון הנזקים במקום. בנוסף, הורה אבו מאזן להקים ועדת חקירה וטען כי "מדובר במעשה פסול ולא אחראי". גם מושל שכם ומזכ"ל האו"ם באן קי מון גינו בחריפות את הפגיעה במקום הקדוש ליהודים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצתת המתחם גררה גינויים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully