וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איראן הגבירה את מתקפות הסייבר על גורמים בממשל אובמה"

הוול סטריט ג'ורנל דיווח כי משמרות המהפכה פרצו לחשבונות מייל ועמודים בפייסבוק של בכירים אמריקניים, בעיקר אלה המתעסקים ברפובליקה האיסלאמית. ההערכה היא כי לפריצות יש קשר למעצרו של איש עסקים איראני-אמריקני בטהראן

צילום מסך

(חשיפת בונקר צבאי תת-קרקעי באיראן)

משמרות המהפכה של איראן הגבירו בשבועות האחרונים את מתקפות הסייבר על חשבונות מייל ועמודים ברשתות החברתיות של גורמים בכירים בממשל אובמה – כך דיווח הלילה (חמישי) ה"וול סטריט ג'ורנל". העיתון ציטט גורמים אמריקניים רשמיים שאמרו כי המתקפות מתמקדות בגורמים בממשל המתעסקים באיראן ואישים במשרד לעניינים איראניים במחלקת המדינה האמריקנית. כמו כן, כך לפי המקורות, נפרצו חשבונותיהם של עיתונאים ואנשי אקדמיה.

משמרות המהפכה מנסים בשנים האחרונות לפרוץ לסוכנויות של הממשל האמריקני, אך אחד המקורות אמר כי הפריצות התגברו מאז מאסרו של איש העסקים האיראני-אמריקני סיאמק נמאזי באמצע אוקטובר. נמאזי, שאחראי על תכנון אסטרטגי של חברת דלקים גדולה באיחוד האמירויות הערביות, נעצר בעת שביקר את הוריו בטהראן. הוא הביע תמיכה לאחרונה בהסכם הגרעין עם ארצות הברית והמעצמות, ומקורביו מודאגים שמשמרות המהפכה מנסות בכוח להפליל אותו.

עוד כתבות מהעולם:
"סוף לטאבו וסוף לאפליה": צרפת תתיר להומואים לתרום דם
גורם אמריקני מעריך: "דאעש הטמין פצצה במטוס הרוסי"
סיסי לקראת הביקור בלונדון: "'האחים המוסלמים' – חלק ממצרים"

המנהיג הרוחני העליון של איראן, עלי חמינאי, יוני 2015. AP
ממשיך לצאת נגד המערב. חמינאי/AP

לפי דיווחים שונים, נמאזי נמצא בבידוד בכלא אווין במדינה. הוא האמריקני הרביעי הנמצא במעצר באיראן. ג'ייסון ראזיאן, כתב הוושינגטון פוסט, הורשע בחודש שעבר לאחר שנעצר ביולי 2014 והואשם בריגול. בנוסף אליו עצורים אמיר חכמאתי, חייל אמריקני לשעבר שנעצר בשנת 2011 באשמת ריגול, וסעיד עבאדיני, איש דת נוצרי איראני-אמריקני שנשפט לשמונה שנים בכלא ב-2013. כמו כן, בשבועות האחרונים החלו משמרות המהפכה לעצור אנשי עסקים איראניים שמנהלים קשרים עם חברות זרות.

המתקפות מהוות עוד הוכחה לכך שהזרם השמרני בממשל האיראני לא מיתן את העוינות שלו כלפי ארצות הברית, על אף הסכם הגרעין. לאחרונה שב ואמר המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי כי ארצות הברית משתמשת בהסכם כדי להחליש את הרפובליקה האיסלאמית. אתמול אמר עלי אכבר ולאיתי, יועץ בכיר של חמינאי, כי איראן לא תשתף פעולה עם ארצות הברית באף נושא, כולל בתחום הלחימה בטרור. "איראן לא תשתף פעולה באופן ישיר או עקיף עם ארצות הברית", אמר ולאיתי אחרי פגישתו עם פייסל מקדאד, סגן של החוץ של סוריה.

בכיר בממשל האמריקני התייחס לדיווח ואמר: "אנו מודעים לדיווחים הנוגעים לאיראן. אין לי תגובה על הדיווחים הספציפיים, אך אנו מודעים לכך שהאקרים באיראן ובמקומות אחרים משתמשים במתקפות סייבר כדי להשיג מידע או כדי ליצור כדי לתקשר עם מטרות המהוות אינטרס איראני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully