וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

14 שנות מאסר לדוקר הנער נאור אטיאס: "זילות בלתי נסבלת בחיי אדם"

4.11.2015 / 21:45

הצעיר שדקר למוות את הנער בן ה-16 מפתח תקווה לפני כשנתיים הורשע בהריגתו. בפסק הדין כתבו השופטים על הקלות הבלתי נתפסת שבה נגדעים חיי אדם: "ויכוחים שוליים וחסרי חשיבות מובילים במקרים רבים למעשי אלימות קטלניים"

צילום: יוסי ציפקיס, עריכה: יאיר דניאל

בית המשפט המחוזי-מרכז שבלוד גזר היום (רביעי) 14 שנות מאסר על צעיר בן 18 שהורשע בהריגת נאור אטיאס בן ה-16 במהלך קטטה בגן ציבורי בפתח תקווה בינואר 2014. על שני שותפיו למעשה נגזרו עבודות שירות.

אטיאס נהרג בעקבות ויכוח עם הנער שהורשע בהריגתו על חברתו של האחרון. בליל 4 בינואר 2014 הגיע הצעיר, אז בן 17, יחד עם חבריו לגינה עם סכין מתקפלת ומוטות, והחלו לתקוף את אטיאס וחבר נוסף שהיה עמו. בשלב זה, שלף הנער שהורשע בהריגה סכין ודקר את אטיאס. הוא נפגע בלבו ובבטנו ופונה לבית חולים, שם נקבע מותו.

"חומרתו של האירוע וחלקו של הנאשם אינם ניתנים למחלוקת", כתבו השופטים רות לורך, צבי דותן ועירית וינברג-נוטוביץ בפסק הדין. "סתמיות האירוע, הבחירה האקראית בקורבן, ריבוי הדקירות, וכיוונם לעבר איברים חיוניים, הופכים את המעשים לחמורים במיוחד וממקמים אותם ברף הגבוה של עבירת ההריגה, שהיא מהעבירות החמורות המצויות בספר החוקים".

לקריאה נוספת:
בן 17 נאשם ברצח אטיאס: לקח סכין ודקר אותו בליבו
הורי החשוד ברצח הגיעו לנחם: "המשפחות התרסקו"

נאור אטיאס. פייסבוק, אתר רשמי
ויכוח על נערה. נאור אטיאס/אתר רשמי, פייסבוק

על הקלות הבלתי-נתפסת שבה נגדעים חיי אדם נכתב רבות בפסיקה. "ויכוחים שוליים וחסרי חשיבות מובילים במקרים רבים מדי לשליפת כלי נשק, קר או חם, ולנקיטה במעשי אלימות קטלניים. התנהגות זו, שהפכה נפוצה בקרב קטינים, מלמדת על זילות בלתי נסבלת בערך חיי אדם".

השופטים נימקו מדוע גזרו על הצעיר 14 שנים במקום 20 שנה על פי הקבוע בחוק בכך שהנאשם סובל מבעיות קשב וריכוז. "הנאשם ביצע את העבירה בהיותו בן 16.5, בעיצומו של גיל ההתבגרות. האבחון שנערך לו עם מעצרו, מלמד כי סבל מקשיים רגשיים וחברתיים, בין היתר בשל בעיות קשב וריכוז המאובחנות אצלו, וכן מדימוי עצמי נמוך. תפקודו הלימודי של הנאשם לאורך השנים היה ירוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הארכת מעצר לחשוד ברצח נאור אטיאס בפתח תקווה. ינואר 2014. יותם רונן
סבל מבעיות קשב וריכוז. הצעיר שדקר את אטיאס למוות/יותם רונן

הם כתבו כי הנער עבר למסגרת של מפת"ן המיועדת לשיקום נוער מנותק, אך לא שיתף פעולה עם צוות בית הספר, ונהג להציק לתלמידים אחרים ולנקוט אלימות כלפיהם. עם זאת, לנאשם אין עבר פלילי קודם, למעט עבירות הרכוש. "אנו סבורים כי לנאשם סיכויים ממשיים להשתקם ולנהל אורח חיים נורמטיבי לאחר שחרורו ממאסר, המחייבים אותנו לגזור את דינו לענישה מתונה יותר מזו שהיינו גוזרים אלמלא כן". הנער חויב לשלם למשפחת המנוח גם 258 אלף שקלים פיצויים.

מפרקליטות מחוז מרכז נמסר לנוכח החלטתו של בית המשפט כי "אטיאס נהרג מדקירת סכין לאחר שנלכד במרדף שהתפתח בעקבות אירועי אלימות בין נערים בפתח תקווה, אירועים שבהם כלל לא נטל חלק. בגזר הדין הביע בית המשפט את דאגתו הקשה מהתגברות תופעת בני הנוער הנושאים נשק קר ומנהלים קטטות אלימות ברחובות העיר. בית המשפט הוקיע את התופעה בחומרה, וקבע כי מעשים קשים אלה מובילים לעונשי מאסר ממושכים, למרות גילם הצעיר של העבריינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully