וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה לקואליציה: הצעת חוק בתמיכת הממשלה נפלה בהצבעה בכנסת

4.11.2015 / 15:53

האופוזיציה הפילה הצעת החוק לביטול חזקת הגיל הרך שהגיש ח"כ יואב קיש מהליכוד ואשר זכתה לתמיכת ועדת השרים לענייני חקיקה. 42 התנגדו, 41 תמכו. קיש על הקואליציה: חסרי עמוד שדרה

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

הישג לאופוזיציה: הצעת חוק ביטול חזקת גיל הרך שעליה חתום חבר הכנסת יואב קיש (הליכוד) נדחתה היום (רביעי) בקריאה טרומית ברוב של 42 מתנגדים אל מול 41 תומכים. הצעת חוק הורים וילדיהם זכתה לתמיכת ועדת השרים לענייני חקיקה אולם בכל זאת הצליחה האופוזיציה להפיל אותה. מדובר בפעם השנייה בכנסת הנוכחית שהאופוזיציה הצליחה להפיל הצעת חוק של הקואליציה, דבר שלא קרה בשתי הקדנציות הקודמות בכנסת.

קיש אמר בתגובה כי הוא מזועזע "מהביזיון הקואליציוני שהתרחש כעת בכנסת בנושא הצעת החוק שלי הורים וילדיהם". הוא האשים את האופוזיציה בקיצוניות ואת הקואליציה כינה "חסרי עמוד שדרה". לדבריו, "רק ילדי ישראל נפגעו כאן היום. בצורה קשה ביותר. זה לא יעבור בשתיקה".

בעקבות ההצבעה הסוערת, אמרה השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל (הליכוד) כי דחיית הצעת החוק מבישה. "זו תעודת עניות לקואליציה וכדאי שתחפשו כבר קואליציה אחרת. תתביישו לכם. ולאופוזיציה אני אומרת, אולי ניצחתם במערכה הזו אבל הצעת החוק הממשלתית בנושא תעבור בכל מקרה".

לקריאה נוספת:
בעקבות התקרית במליאת הכנסת: נזיפה לאלקין, טיבי לא ינהל ישיבות
"חרפה שלטונית": לראשונה - הוועדה המיוחדת פסלה את תקציב הביטחון

האופוזיציה הצליחה להפיל הצעת חוק בתמיכת הממשלה. ספק 500
האופוזיציה חוגגת/ספק 500

לאורך כל הדיון בהצעת החוק הפרטית השמיעו חברות כנסת מהאופוזיציה קריאות בגנות ההצעה. ח"כ זהבה גלאון אמרה: "די מדהים לשמוע את מי שממונה על השוויון המגדרי, נותנת לגיטימציה לפגיעה בילדים. מי כמוכם יודע שבהצעה הזו אתם נותנים לגיטימציה למתקפה נגד נשים, ומי כמוכם יודע שאין שוויון במערכת הנישואין ונשים נסחטות והדבר היחיד שנותר להם זו חזקת הגיל הרך. מה שאתם מציעים זה לפגוע גם בנשים וגם בילדים. השופטת שעליה אתה מסתמך כתבה מאמר נגד הצעת החוק שלך, אתה מתעלם לחלוטין מזה שאין שוויון בין נשים לגברים.

הצעת החוק מבקשת לבטל את מרבית הוראות הפרק העוסק בהורים ובילדיהם הקטינים בחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, התשכ"ב–1962, בהן חזקת הגיל הרך, ולהחליפן בחקיקה חדשה שתסדיר את מערך הזכויות והחובות ביחסים של הורים וילדיהם הקטינים, בהתאם להמלצות שתי ועדות ציבוריות: בראשות השופטת סביונה רוטלוי ובראשות פרופ' דן שניט. ההצעה מגדירה את עקרון טובת הילד כשיקול ראשון במעלה בהחלטות משפטיות הקשורות בילדים וקובעת את אופן שיתוף הילדים בהחלטות הנוגעות להם. כמו כן, ההצעה קובעת שורת הוראות בדבר זכויות שונות וחובות של ילדים והוראות בדבר אחריות ההורים לילדיהם.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "ענייני הילדים אינם יכולים אפוא להיגזר עוד מזכויות ההורים כאפוטרופוסים טבעיים של ילדיהם, כפי שקובע סעיף 14 לחוק הכשרות המשפטית. על פי התפיסה החדשה מרכז הכובד עובר להכרה בילד כבעל זכויות ייחודיות, לגדול ולהתפתח כאדם עצמאי, דבר שבא לידי ביטוי בפרט בחובה לשתף את הילד בתהליך קבלת החלטות בעניינו. עסקינן אפוא, בשינויים ערכיים ומוסריים משמעותיים – שכוללים גם מעבר טרמינולוגי ממונחי חובות וזכויות הוריות שבחוק הכשרות המשפטית (סעיף 15) למונח אחריות הורית – אשר טומנים בחובם הטמעה של תפיסה נורמטיבית חדשה אודות מהות היחסים בתוך המשפחה כבסיס לכל הסדר משפטי בעניינים שבין ילדים והוריהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully